Door hogere kosten kdv misschien geen 3e kindje?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Dot, 18 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    We hebben pas eens alle kosten op een rij gezet en zagen dat het kdv een hogere uurprijs is gaan berekenen. (we zijn wel heel tevreden).
    Daarbij hebben we ook minder teruggaaf/toeslag gehad door de bezuinigingen. En zo meer tegenvallertjes.
    We waren al aan het dromen over een 3e kindje, het gaat allemaal zo goed en fijn. En opeens realiseerde ik me dat we met dubbele kinderopvangkosten wel eens heel krap kunnen komen te zitten voor een tijdje. We zouden dan moeten wachten tot de kleinste wat groter is en naar school gaat, maar ik ben een al wat oudere moeder....
    Kennen meer mensen dit dilemma?:(
    Wat zouden jullie doen.

2. adi

adi Niet meer actief

Hoe bedoel je dubbele opvangkosten? Voor een derde kind op kdv krijg je in verhouden veel meer belastingteruggaaf.
    Ik heb 3 kindjes op kdv zitten (financieel gepland maar 1 kind), en wij betalen voor kind 1 € 180 netto, voor kind 2 € 80 netto en voor kind 3 € 40-50 (weet het niet precies).
    Dus in verhouding kost de opvang voor een derde kind amper meer dan voor 2 kindjes. Hier gaan ze alle drie 2 volle dagen per week.

Ik zou dan voor de opvangkosten mijn wens niet laten varen iig.

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Wat Adi zegt klopt inderdaad, plus dat je natuurlijk voor je 3e kindje ook kinderbijslag (of hoe dat tegenwoordig heet?) krijgt, je kan daarvan de opvang in principe al helemaal betalen volgens mij.

4. Hier speelt het wel mee hoor. Niet voor de derde. Dat is nog net te doen, wel voor een vierde.

Doordat de oudste aan het eind van het jaar naar de BSO gaat wordt de bijdrage van de overheid onze tweede minder.
    Hoe we precies zullen zitten qua kosten weet ik nog niet. Vooral omdat ik nog geen uurberekening heb gekregen voor de BSO aan het eind van 't jaar (hij staat wel ingeschreven, contract komt altijd pas een maand of 2 voor ingangsdatum).

5. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    O dat wist ik dus niet. 1000 X dank!;)
    De oudste is nooit naar een kdv geweest. Dus heb nooit 2 kind. op het kdv gehad.
    Ik dacht dat de kosten gewoon verdubbelde.
    Verder hebben we nog wat hoger kosten, maar vermoei ik jullie niet mee.
    Maar dit is heeeeel fijn nieuws!:D

Deel Deze Pagina