SP tegen sluiting kraamafdeling Orbis | L1 | Nieuws en sport uit Limburg Euh.......daar wou ik anders gaan bevallen, niet in Heerlen. Hoop dat de SP het tegen kan houden.
Als het de Tweede Kamer lukt dus niet :x Als dat gebeurd rij ik wel naar Den Haag en beval daar op hun mooie tapijtje hahahaha
Uhm ik zou nooit in Heerlen willen bevallen! Wat is er mis met Orbis? Dat is echt een fijn ziekenhuis
Ik hoorde van mijn tante, die verpleegkundige is dat Orbis sowieso al flink aan het bezuinigen is? 2 verpleegkundigen op de hele kraamafdeling, de eis dat je man bij je blijft zo lang je er ligt om de verzorging op zich te nemen etc. Weet niet of het allemaal waar is hoor, maar denk niet echt dat ze daarover zou liegen haha...
Dat weet ik dus niet, ze willen fuseren en daarom de kraamafdeling sluiten in het Orbis, en ik wil niet naar Heerlen!!!!!! Wou ik bij de eerste al niet maar had geen andere keuze :x
Geen idee... Ik begreep iig dat er flinke veranderingen bij Orbis aan de gang zijn en dat dit maatregelen zouden zijn om voorlopig kosten te drukken.... Zijn er geen andere opties voor jullie?! Naast Heerlen dan? Brunssum?
Vreemd wel jammer. Ik ben ik dat ik beide keren in AZM ben bevallen. De volgend keer wordt het thuis denk ik maar ziekenhuis van Heerlen kan er niets aan doen voel me daar zo niet prettig de hele sfeer in het ziekenhuis niet. Ik hoop voor je dat je nog in Orbis mag bevallen. Zal voor je duimen
Brunssum heeft geen kraamafdeling. En naar Maastricht wil ik ook niet, die hebben het te verkloot ivm de zw suiker. Ga aan het einde gewoon naar Duitsland shoppen, en loop daar net zo lang tot het begint, kan ik naar het Klinikum hihihihi
In Heerlen schoppen ze je nog net niet direct na de bevalling deruit. Eerste wat ons werd gezegd na de bevalling, "even boterhammetje eten, aankleden en dan naar huis he." Euh......dacht dat ze het over haar zelf had, maar nee moesten ons zo snel mogelijk maken dat we weg kwamen....
Ik heb het vanochtend nagevraagd bij de VK. Bij hun was eigenlijk niet meer bekend dan in dat nieuwsbericht staat. Ze gaf in ieder geval aan dat mocht er iets gesloten worden in het ziekenhuis in Sittard dit niet voor 2015 zou gebeuren.
Owwwww dan ben ik toch wel bevallen hahaha. Vind het alleen erg vervelend want het Orbis heeft een fijne kraamafdeling, het zou beter zijn om die van Heerlen naar Sittard te verhuizen, of beter gezegd niet verhuizen. Wat als er vrouwen in Sittard en omgeving plots moeten bevallen? Even naar Heerlen racen terwijl er in Sittard een zh is? Gekke mensen in het kabinet.
Belachelijk, hoop dat ze het tegen houden. Ik zie het wel steeds meer, hier in de buurt is er ook sprake van. Je moet dan volgens de vlos veels te ver rijden, onverantwoord. Maar daar hoor ik niemand nog over. Wellicht komt dat nog of gaat het niet door.
Bezuinigen op personeel is al langer aan de orde bij Orbis, ook op andere afdelingen. Was op de afdeling waar mijn sm lag namelijk al. Belachelijk als ze de kraamafdeling sluiten. vanuit Sittard en omgeving ben je niet 123 in Heerlen. Zelf heb ik zeer positieve ervaringen met het bevallen in Heerlen. Daar tegen hebben we weer mindere ervaringen op andere gebieden in het zh. Het is maar net welke arts / verpleegkundige etc je treft. Tijdens mijn 1e bevalling had ik het enorm getroffen met mijn gyn. Dit zei mijn vk nog. Bij mijn 2e ben ik dus naar deze gyn gegaan en zij heeft mijn 2e bevalling ook gedaan.
Wat naar!! Ik ben daar beide keren bevallen en ik ben zo goed verzorgd daar!! Ik heb wel even moeten reizen (Heerlen). Echter vind ik het niet erg om meteen naar huis te mogen/moeten.. Ik moest in het orbis ook meteen naar huis,mocht zelfs geen bezoek ontvangen..dat kon thuis. Maar dat maakte mij niets uit, 1uur na de bevalling stond ik al te trappelen om naar huis te gaan. Dat vonden zij geen goed idee. Ben om 11:27 bevallen en was om 14:30 alweer thuis
Ik moet het nog zien gebeuren dat ze echt gaan sluiten! Lijkt me niet een echte optie voor de zwangeren, en dan zouden ze in Heerlen ook flink moeten uitbreiden want het ligt in sittard nu ook vaak behoorlijk vol...! Ben 29 maart in Orbis bevallen van onze zoon. Wat een top ziekenhuis, eigen kamer, fijn ingericht (huiskamer gevoel) eigen toilet enz! En dan heb ik het nog niet over de gewone afd waar ik nog een dagje en nacht moest blijven met Levi, 1pers kamer/tv (laptop)/eigen badkamer/lichten en gordijnen etc elektronisch bedienbaar haha vond het helemaal niet erg om daar een nachtje te blijven! En mbt de verpleegkundigen heb ik niks van gemerkt hoor terwijl ik toch 2 dagen daat heb gelegen!
menen ze dit nu echt? zo'n mooie nieuwe afdeling sluiten.. en de ouderwetse, vieze afdeling in heerlen aanhouden? snap er echt niets meer van..