Ik zit me gewoon wat te bedenken. Mijn eerste zoon had ik met 6 maandfen al in autostoel want werd te groot voor maxicosi.. Nu ben ik aan bedenken. Een kindje mag met 9 kilo pas in een andere autostoel. Maikel weegt nu 5 kilo en is 7 maanden... stel dat hij zo traag blijft groeien dan is hij pas tegen de 15 maanden 9 kilo... hou ik hem zolang dan in de maxicosi? of heeft er iemand nog andere tips of voorbeelden uit de praktijk
Wel rekening houdende dat Maikel momenteel nog maar 58cm..... en het gaat toch met kilo's... niet met maanden??
als hij er met 15 mnd nog inpast waarom niet? Mijn zoontje is 16 mnd en zit ook nog steeds in de maxi cosi. Hij haalt de 9 kg nog steeds niet en is ook niet te lang voor de maxi cosi. Maanden is een gemiddelde, gewicht/lengte is veel belangrijker!
Het gaat inderdaad om het gewicht/lengte van het kind. Hier zijn we overgegaan toen de kinderen 9 kilo wogen en goed konden zitten (randvoorwaarde!).
@Yolanthe: nou waarom niet? Tja vond gewoon raar idee haha... Maar komt natuurlijk omdat mijn eerste een heel groot kindje was en dus gauw de maxicosi ontgroeid was.. Dan heb ik toch goed beslist om stoeltje van mijn zus niet over te kopen Thanks!
Lekker in de maxicosi houden inderdaad zolang het kan, al gaat hij met 2 jaar pas over, dat maakt niet uit. Lisa is met ruim 13 maanden overgegaan.
Dan heb je inderdaad nu een heel groot verschil. Iedereen die ik vertel dat zoonlief nog in de maxi cosi zit kijkt me raar aan, maar hij mag gewoon nog steeds niet over (hij zit prima en vindt het zelf ook best). oke is wel een beetje apart: zelf lopend en dan in de maxi cosi. Met dochter de 14 mnd gehaald en met zoonlief haal ik misschien de 18 mnd ook nog wel .
wat fijn om te lezen dat ik niet de enigste ben met een kindje over het jaar in de maxi cosi haha. hier ook altijd rare gezichten maar sem is ook nog geen 9 kilo en past nog goed hebben wel al een grotere stoel aangezien beeb in januari verwacht wordt, dan gaat ze wel over aangezien ik niet van plan ben voor die enkele weken een extra maxi cosi te gaan kopen (sem was vorige week 8.8 kilo) dus ook hier, lopende dreumes gewoon in de maxi cosi tot de beeb er is, ze zit ook tegen de 9 kilo nu en dat vind ik inderdaad wel een voorwaarde, gewicht is belangrijker dan stevig zitten in mijn ogen
onze oudste heeft er tot ongeveer 10 maanden in gezeten, was nog lang niet op het vereiste gewicht maar kon al goed zitten en was het echt zat om steeds tegen die verrekte achterbank aan te kijken. moest steeds huilen in de auto, vanaf het moment dat we hem in een "gewone" autostoel zetten was ie tevreden en doet ie ook niets liever dan mee met de auto.
Quinn heeft er tot 21 maanden in gezeten Beentjes staken wel over de rand, maar dat maakt niet uit, als het hoofd maar goed ondersteund is. Dat was na deze leeftijd niet meer 100% en dus hebben we hem toen overgedaan naar een autostoeltje
Had overigens dus niks te maken met zijn gewicht hoor, maar hij paste gewoon nog goed in de maxi cosi, en qua gewicht mocht hij daar ook nog steeds in. Hier ook hele rare gezichten hoor, een lopend en pratend manneke en dan in de auto in de maxi cosi
Bij het cb lag vorige week een brief waarin ze wijzen op de veiligheid van de maxi-cosi in de auto. Ze hebben het liefst dat je kindje tot 15 maanden in de maxi-cosi zit ipv een auto-stoeltje. Dus dat is een duidelijk advies . Helaas heb ik van die lange slungels haha, die halen de 10 maanden niet eens!
Simone is nu bijna 17 maanden en die zit ook nog in de maxicosi, al komt de bovenkant van haar hoofd er nu wel een beetje bovenuit. Ik denk dat we binnenkort wel overgaan, hoe streng is die grens van 9 kilo eigenlijk? Simone is nu 8.3, en in dit tempo is ze 2 voor ze de 9 kilo haalt Ik ben dat ding allang zat!
Onze dochter was bijna 2 toen ze overging naar een normale autostoel. Ze paste nog erg goed in de maxi cosi en uit onderzoek blijkt dat de maxi cosi het veiligst vervoersmiddel is wat er betaat onder de autostoeltjes ect. Dus waarom overdoen naar een autostoel als de maxi cosi nog past en het eigenlijk ook nog eens het veiligst is! Dan is de keuze toch makkelijk gemaakt!?
Marleen: onze dochter gilde alles bij elkaar in de maxi-cosi, dus die zat met 10 maande al in een gewone autostoel. Misschien iets minder veilig, maar met al die herrie vanaf de achterbak kon ik ook niet veilig rijden!
@ melissa Ja dan zou ik het ook niet doen, Maar ts vroeg wat zei het beste kon doen. Nou als haar kindje niet gild dan is de keus makkelijk gemaakt Niks ten nadele van jou of anderen hoor waarvan de kinderen niet meer in de maxi cosi willen. Ik had het geluk dat mijn dochter het heerlijk vond .
Linge is 18 mnd en past er nog met gemak in, maar ze vind het zelf niet fijn meer. Dit dametje wil graag rechtop zitten en alles bekijken.
Ik heb vanavond de stoel maar eens van zolder gehaald (we hadden hem een jaar geleden al overgenomen van mijn neef) en de gordels weer vastgezet. Ik had de bekleding gewassen dus alles uit elkaar gehad. Simone is pas 8.3 kilo maar ze krijgt nu wel erg lange benen en de stang van de maxicosi (mutsy eigenlijk) kan nog *net* over haar hoofd. Ik vind het wel goed zo, ze gaat vanaf dit weekend lekker in de vervolgstoel Met ruim 17 maanden mag dat ook wel eens hihi