NCRV Dokument machteloos

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Cos, 12 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Mijn gedachten gaat ook altijd meteen uit naar de kindjes. Wat doe je die wel niet allemaal aan!
    Die moeder maakt haar eigen keuzes, maar die kindjes hebben geen keuzes....

echt in en in triest!

2. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Klinkt misschien keihard en het is misschien een hele foute gedachte van mij maar je zou bijna zeggen dat je dat soort mensen verplicht moet laten steriliseren oid.

3. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @draak, ik heb een dochter met een autisme stoornis, gedragsstoornis, dwangstoornis, kleptomanie, zodra zij ongesteld wordt laat ik haar (desnoods onder dwang) de prikpil nemen. Ik kan haar daar in dwingen zolang ze minderjarig is daarna heb ik eigenlijk geen idee....zij zal nooit voor een kindje kunnen zorgen dus ik houd eerlijk gezegd mijn hart vast in dat opzicht. Ik ziemezelf al 3,4 kleinkinderen adopteren omdat de wet zegt dat ze niet gedwongen aan de anticonceptie kan...

4. Bri

Bri Niet meer actief

Gedwongen anticonceptie komt af en toe terug als discussiepunt, maar is volgens mij nog altijd niet toegestaan. Als ouder (van een meerderjarig kind) sta je dan dus ook machteloos. Ik wens je heel veel sterkte, mamadeluxe, en hoop dat je nooit je eigen kleinkinderen zult moeten opvoeden...
    Ik vind het geen foute gedachte. Sommige mensen moeten gewoon geen kinderen kunnen krijgen, het belang van die kinderen weegt voor mij zwaarder dan het recht om je voort te planten.

5. MHMW

MHMW Niet meer actief

Ik heb het vorig jaar al gezien. Een zeer indrukwekkende documentaire!

6. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Jeetje meid, heftig. Ik snap je gedachtengang al zal het in praktijk brengen van je idee wellicht lastiger zijn.

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ja helemaal mee eens. Er zijn zat stellen die in de MMM zitten en er alles voor over hebben en zulke.....nou ja...

8. elsie22

elsie22 Niet meer actief

ik vind het best heftig dit programma, en vooral zo zielig voor de kindjes, zat echt met een brok in mijn keel!

9. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik had begrepen van mijn hulpverlening dat dat een mogelijkheid is via een volmacht van de kinderrechter? Of zitten die regels inmiddels anders in elkaar?...

10. Bri

Bri Niet meer actief

Ik neem aan dat zij meer up to date kennis over dit onderwerp hebben dan ik. Ik weet alleen wat ik erover meekrijg vanuit de media.

11. Within

Within Niet meer actief

Heftige documentaire... erg heftig. Die moeder van 5 is al frustrerend, dat ze gewoon niet wil luisteren.. maar de wanhoop en onmacht in de ogen van de hulpverleners, vooral bij Melanie.. pff

12. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Erg heftig.. Mijn vriend kon er niet naar kijken omdat we net een miskraam gehad hadden...
    Ik heb zoveel respect voor de hulpverleners, ik zou het niet kunnen, zoveel ellende, onmacht. Zo erg je best willen doen maar sommige willen gewoon niet geholpen worden..
    En dan die kinderen, vreselijk hoe ze zo klein als ze zijn al zoveel meemaken.
    Sommige mensen zouden zich echt niet voort mogen planten maar dat zal altijd een discussiepuntje blijven....

Deel Deze Pagina