vraagje over trouwen,paspoort en vakantie

Discussie in 'De lounge' gestart door mandy1, 2 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik ga of in 2008 of 2009 trouwen als het 2008 wordt dan gaan we snel daarnaar op vakantie een weekje later ongeveer. dan heb ik natuurlijk een andere achternaam en klopt mijn paspoort niet meer en als ik een nieuwe wil kun je daar niet meer op wachten maar over een x aantal dagen ophalen. mag je dan nog met je oude paspoort op vakantie of kun je al eerder een nieuwe aanvragen met je nieuwe achternaam?
     
  2. Mariebel

    Mariebel Fanatiek lid

    10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    Je kunt pas een paspoort met nieuwe naam aanvragen na je trouwdag..
    Ik zat met hetzelfde probleem..
    2 dagen na onze trouwdag dus maar gelijk een nieuw paspoort aangevraagd, ik zal inmiddels al 3 maand zonder id papieren..

    Succes
     
  3. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Oplossing voor al uw problemen: je eigen naam houden! :D :D
    Bevalt hier erg goed en je hoeft niks te veranderen, ideaal!

    Maar als je dat niet wilt, kan je ook even naar de gemeente bellen waar je woont en je vraag voorleggen.
     
  4. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Je kan gewoon nog met je oude paspoort reizen.
    In het trouwboekje komt zelfs gewoon je meisjes naam te staan, dus je extra achternaam is meer voor Nederland intern.
     
  5. jacoba

    jacoba Fanatiek lid

    6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Ik heb net even in mn paspoort gekeken maar mn meisjesnaam komt eerst .
    En dan staat er E V en daarachter de achternaam van mn man.
    dus volgens mij kun je hem blijven gebruiken tot hij verloopt
     
  6. hardloper

    hardloper Niet meer actief

    Volgens mij krijg je geen andere naam op een paspoort. Mijn vrouw had nog een oud paspoort op onze huwelijksreis naar Egypte, gaf geen problemen.
    Je kan voor de zekerheid je trouwboekje meenemen?

    Groetjes, Didier
     
  7. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    bedankt voor de snelle reacties, dan reis ik gewoon met mijn oude paspoort.
     
  8. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ik ook mijn oude gewoon toen we op huwelijksreis gingen.
    In je pasport blijft ten alle tijden je meisjes naam staan. Alleen E/V (echtgenote van) en dan de achternaam van je man erbij. En dat was zelfs nog een optie bij mij.
     
  9. mariska72

    mariska72 Fanatiek lid

    25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Ik ben nu 3,5 jaar getrouwd en heb nog geen paspoort, idkaart en rijbewijs met de naam van mijn man erop...Dus dat loopt wel los hoor Mandy..
     
  10. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    je blijft gewoon met je oude paspoort reizen, als je een reis boekt moet je ook gewoon je meisjesnaam opgeven zoals deze in je paspoort staat...

    in je nieuwe paspoort zal enkel worden bijgeschreven e/v (echtgenote van) en dat de naam van je man....

    succes....
     
  11. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ok maar ik moet vlak voor het huwelijk een nieuw paspoort dat maakt dan ook niets uit? want daar staat dan niet in echtgenote van.
    en hoe hebben jullie dat met de kinderen gedaan een eigen id kaart of bij jullie in het paspoort?
     
  12. Karagoz

    Karagoz VIP lid

    14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    selam

    wij zelf zijn in turkiej getrouwd en toen we naar de gemeente gingen in nl vroeg ik of ik een nieuw paspoort moet, dat moest alleen als je niet je meisjes achternaam behoud.
     
  13. Lente

    Lente Bekend lid

    12 jun 2007
    615
    0
    0
    ik heb er ook gewoon mijn eigen naam in staan. Bij mijn nieuwe rijbewijs vroegen ze of ik de naam van mijn man (dus de vermelding ev ...) er in wilde hebben. Je kunt gewoon je oude paspoort blijven gebruiken tot deze verloopt. Net als je kind(eren).
    Als die bij jou staat, kun je deze er weer bij laten zetten, moet je wel ook voor hun pasfoto laten maken.
    Wij hebben een eigen paspoort voor de kleine. Vonden we het makkelijkst.
     
  14. Visjes

    Visjes Bekend lid

    2 jan 2007
    592
    0
    0
    Je moet gewoon boeken op de naam dat op je paspoort staat. Ik ben al een tijd getrouwd. Hoef voorlopig nog geen nieuwe paspoort omdat ie nog geldig is. Ik boek gewoon elke keer op mijn meisjesnaam. Suc6!
     
  15. Lisette28

    Lisette28 Fanatiek lid

    21 feb 2006
    1.439
    0
    0
    Delft
    Hoi,

    Ik werk bij de gemeente en weet er dus wel wat van af. Ten eerste als je in Nederland trouwt hou je altijd je meisjesnaam, je mag als je er voor kiest de naam van je man gebruiken maar nooit echt overnemen. In je paspoort blijft dus altijd je meisjesnaam staan (je kunt e/v ..... erin laten zetten dit betekend echtgenote van).

    Als je bijvoorbeeld in Turkije trouw en je neemt de naam van je man aan (hoeft daar ook niet meer perse) dan verdwijnt wel je meisjesnaam.

    Boek je ticket dus altijd onder je meisjesnaam!

    Het aanvragen van een paspoort duurt bij ons 5 werkdagen, je kunt het ook met spoed laten doen dan is hij er binnen 48 uur (en buiten de drukke periode binnen 24 uur) dit kost wel 40 euro bovenop de 47,25!

    Als je meer vragen hebt moet je maar even PB en


    Oh ja, heel belangrijk, als je een paspoot aanvraagt en je hebt ook een ID kaart dan moet je die ook laten zien, ookal is deze verlopen, heb je deze niet meer dan moet je aangifte doen, ook paspoort maken duurt dan langer en je moet vermissingskosten betalen, dit geld ook als je een ID kaart wilt laten maken en je hebt een paspoort,

    Groetjes Lisette
     
  16. Beastie

    Beastie VIP lid

    9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    je naam in je paspoort moet overeen komen met de naam op je ticket
    Dus de vakantie boek je op je eigen naam...je meisjes achter naam...
    Ik ben in 2006 getrouwd en en huwelijks reisgemaakt naar china, australie en nieuw zeeland...das veel vliegtuigwerk...hoop tickets en auto huren...laat tijdens het boeken alles op je dan huidige naam staan en dan kan er niets fout gaan!
    Als je bij inchecken van hotel/vliegtuig kan je wel eens een voordeeltje krijgen ;) (denk aan een fles wijn...op goede plekken in het vliegtuig!) soms kunnen ze om bewijs vragen..dus een fototje en je trouwboekje mee is wel handig :rolleyes: ...
     
  17. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    meiden super bedankt voor jullie reacties het is me duidelijk kan gewoon op mijn eigen naam boeken en gewoon op vakantie met mijn oude paspoort. wij doen de kleine een eigen paspoort geven altijd makkelijk.
     
  18. Beastie

    Beastie VIP lid

    9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    :(: :(:
    ik kreeg vorig jaar de keus:
    eigen achternaam
    eigen achternaam-zijn achternaam
    zijn achternaam-eigen achternaam
    zijn achternaam...
    en dat weet ik zeker...ik zei nog...dat staat raar is het net of je met je nicht of zus bent getrouwd! :rolleyes: raar hoor
     
  19. Senninha

    Senninha VIP lid

    13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Hoi Mandy,

    Ik ben ik 2003 getrouwd en met mijn oude paspoort (met mijn meisjesnaam) vorige jaar naar the States geweest.
    Waar je rekening mee moet houden is dat als je een ticket boekt je dat wel op je meisjes naam doet. Ik had dat dus niet gedaan gewoon omdat ik daar na drie jaar niet meer over nadenk dat ik een andere naam dan mijn meisjes naam gebruik, en daar sta je dan bij het inchecken. Ticket laten omboeken naar je meisjes naam en dat kost extra tijd en geld. In je nieuwe paspoort komt ook je meisjesnaam te staan met daaronder een regeltje echtegenoot van en dan de achternaam. Dan kun je wel op je aangenomen achternaam je ticket boeken. Dat heb ik dit jaar met de vernieuwing dan ook laten doen. Je bent dus ook niet verplicht als je trouwt en je mans naam aanneemt een nieuw paspoort aan te schaffen.

    Groetjes Senninha
     
  20. lvdwerf

    lvdwerf Bekend lid

    16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    Ik had het niet nodig, maar kreeg inderdaad ook de tip bij de gemeente om er wel aan te denken dat een ticket altijd op dezelfde naam moet staan als op het paspoort.
    Verder dus niets bijzonders, alleen even er bij stil staan op welke naam je je ticket boekt.
     

Deel Deze Pagina