Hoi meiden, Ik zit met een dilemma en ik ben erg benieuwd wat jullie zouden doen; Volgend jaar trouwt mijn vriendin in het buitenland (niet mijn beste vriendin, maar wel iemand die ik al heel lang ken), ik zou er graag bij willen zijn maar dan ga ik wel alleen aangezien het gewoon het te duur wordt om met ons hele gezin te gaan. (Het kost ca. 1000 euro p.p.. Voor onze jongste -die dan natuurlijk allang geboren is- hoef ik niks tot weinig te betalen maar voor onze dochter van, dan, 3 jaar zal ik behoorlijk wat moeten betalen, dus ik kom zeker aan de 2500 euro voor 9 dagen en dan heb ik nog geen eten niks, alleen vlucht en hotel o.i.d.), in theorie zou ik dit geld (alleen voor mezelf) wel vrij kunnen hebben tegen de tijd dat ik ga dus dat is mijn dilemma ook niet. Nu moet mijn man volgend jaar waarschijnlijk bestraald worden in het buitenland, ik heb geen idee over welke periode er wordt gesproken, is het een week, twee, zes? Geen idee. Ik heb al gezegd dat ik dan sowieso bij hem ben (wat ik sowieso ook logisch vind). Het zijn natuurlijk twee verschillende dingen, maar mijn dilemma is dus; moet ik dan toch naar de bruiloft gaan ondanks de kosten én het feit dat ik vakantiedagen inlever terwijl ik me dit eigenlijk niet kan veroorloven omdat ik ook met mn man meewil (onbetaald verlof is geen optie) ter ondersteuning bij zijn eventuele bestraling?? Nog afgezien daarvan zou ik ook nog eens 9 dagen mijn kindjes 'alleen' thuis laten, mijn man kan prima voor ze zorgen hoor daar maak ik me niet druk om, meer mijn eigen gevoel; 'Kan ik dat wel?'. Dus; mijn vraag is eigenlijk; wat zouden jullie doen.......????? Alvast bedankt voor het delen van jullie mening .
Het is niet of ik een keuze moet maken tussen mijn man en vriendin (sorry als dit zo overkomt) want natuurlijk kies ik dan voor mijn man. Het dilemma is; moet ik naar de bruiloft gaan en riskeren dat ik misschien niet genoeg dagen heb voor de bestraling van mijn man???? Misschien duurt dat maar een week???? Sowieso; ga ik naar de bruiloft toe...???
Ik zou ook de bruiloft laten schieten....Hoe vervelend en moeilijk ook, maar je gaat al een zware tijd tegemoet! Financieel is het ook een zware dobber, want als je man in het buitenland bestraalt moet worden kost dat ook geld. Plus het feit dat je waarschijnlijk helemaal niet op je gemak zit bij de bruiloft, omdat je met heel je hart en hoofd bij je man bent! Ik denk dat je vriendin het wel zou begrijpen....misschien kun je een mooie videoboodschap voor haar opnemen en die meegeven aan een genodigde die wel gaat?
voor mij zou het ook geen dilemma zijn, ongeacht waar ik tussen moest kiezen, ik ga no way 9 dagen bij mn kindje weg. Ze is 2 en heeft 2 keer moeten logeren, dan heb ik het echt niet, dus dat zegt genoeg denk.
Dank je wel dat je begrijpt wat ik bedoel . Je omschrijft idd wel hoe ik me dan zou voelen... het moeilijkste vind ik misschien nog dat ik mijn gezin moet (nouja, moeten klinkt gelijk zo negatief) achterlaten en dat ik op een zonovergoten eiland zit etc etc etc terwijl ik misschien toch liever thuis ben... Ik vind het idd een mooi idee om een videoboodschap op te nemen, dat vind ik echt een heeeeeeeele goeie van jou... daar ga ik eens serieus over nadenken. Thanks!!!
Ik zou ook bij mijn man blijven, zou het niet willen riskeren om geen vakantie dagen meer te hebben voor man...
Ik zou sowieso niet gaan omdat ik echt geen 9 dagen zonder m'n kindje zou kunnen. Maar goed ik heb ook heel erg last van heimwee. Verder zou ik in jou situatie ook niet gaan als je daardoor riskeert dat je niet met je man mee kan omdat je dan te weinig vrije dagen hebt. Ik zou dat echt veel belangrijker vinden. Erg jammer als achteraf dan blijkt dat je wel had gekund omdat het minder lang duurt voor je man maar dat is dan pech.
Maar dan nog zou ik kiezen voor mijn man.. En dan nog niet eens om het feit dat ik weinig dagen overhou o.i.d dan wel om de kindjes die je 9 dagen alleen laat ( wat wel ergg lang is en ik dat ook niet zou uithouden) Maar om het feit dat ik mijn man wil steunen in voor en tegenspoed.. En dan niet met de teleurstelling dat je geen dagen meer overheb..En dus niet je man kan bijstaan.. Ik vind ( maar nogmaals dat ben ik ) Eigen gezin komt voor. Dus hoe graag je ook bij de bruiloft wilt zijn ik zou hem schieten en de dagen sparen voor je man!! Succes ermee meid
Bedankt voor je reactie, maar nu komt het net over alsof ik mijn man niet in voor- & tegenspoed ondersteun terwijl ik dat echt wel doe hoor... en idd eigen gezin gaat voor, absoluut. Was alleen benieuwd omdat ik het best moeilijk vind om een keuze te maken.......
@fem, allereerst weet ik dat je hubbie en gezinnetje voorgaan, boven alles!! wij hadden dit nu ook....hubbie's beste vriend in 8 oktober in zuid amerika getrouwd, als ik niet zwanger was geweest waren we misschien gegaan, maar gezien de afstand etc ga je niet voor 1 weekje....tickets kosten 1000-1400 euro pp, we zijn met zijn 3tjes, dus alleen de reis is ruim 3000-4000 euro....das toch een behoorlijk bedrag, en dan zijn we alleen daar.... we hebben getwijfeld, maar aangezien ik zwanger ben, is het gewoon duidelijk NEE geworden....ik had hubbie ook niet alleen laten gaan(hij zou dat sowieso ook niet hebben gewild)....de keuze was dus makkelijker gemaakt.... nu met nr 2 op kmst zal het NOG langer duren voor we gaan, want dat doe je niet jaarlijks....5000-6000 euro alleen voor de reis... ik zou er wel mijn vakantiedagen voor over hebben trouwens, als er verder niks was, maar in jouw geval.... ik zou toch echt navragen hoeveel bestralingen ze gaan doen, en hoe vaak per week, want ik weet vanuit mijn werk als verpleegkundige dat het nog wel eens verschilt...sommige mensen hebben dgs bestraling, en andere om de dag...en ook het tijdsbestek is afhankelijk van hoe iemand zich voelt en hoe de bloeduitslagen zijn tijdens de behandeling.... je hebt wel recht op evt zorgverlof etc....maar daar zit ook een max aan. mensen worden ook wel eens ziek van de bestralingen, dus qua zorg rondom je 2 kids....ik zou dan graag in de buurt zijn....
hey fem! natuurlijk wil je bij je man blijven! dat is wel duidelijk en logisch idd.. denk dat je het beste zo lang mogelijk kunt wachten met boeken voor die bruiloft zodat je meer duidelijkheid hebt over de duur en periode, en bij twijfel of te weinig vakantiedagen gewoon niet naar die bruiloft gaan... . jammer voor je vriendin (en jou ook natuurlijk) maar zij maakt de keuze toch om daar te trouwen?? (of woont ze daar ook? maar dan nog..) vind dat je makkelijk moet kunnen zeggen dat het gewoon te duur wordt hoor.. zou het zelf ook nogal erg duur vinden om zoveel geld uit te geven om naar een bruiloft te gaan of iemand op die kosten jagen om ze op mijn bruiloft er bij te hebben...
Nee meid dat zeg ik niet.. Je vraagt wat ik zou doen... Ik zou mijn man idd steunen en niet denken aan een bruiloft.... Maar ja NOGMAALS dat ben ik. Ik denk en voel niet hetzelfde al jou blijkbaar.. Daarom is het voor jou een dilemma en voor mij niet.. Nogmaals ik zeg niet dat jij slecht ben en niet je man steunt in voor en tegenspoed.. Maar voor mij zou de keus gewoon makkelijker zijn
Waar is die bruiloft dan? Zou je eventueel niet korter kunnen gaan? Of is het echt zo ver weg dat korter gaan geen nut heeft? Ik zou niet gaan. Voor zoveel geld zou ik niet in mijn eentje weg gaan en zo lang zonder man en kinderen doorbrengen. Succes met je keuze en sowieso veel strekte met de bestraling van je man.
@ Luukske; nou, is ook zo, heb mn vak dagen er graag voor over hoor, had me niet uitgemaakt, maarja, hoelang heeft mn man nodig????? Natuurlijk is hij het belangrijkste, laat ik dat voorop stellen en idd; voor hetzelfde geld zitten we een paar weken in het buitenland (hmmm, kan natuurlijk ook zorgverlof opnemen, goeie). @ Wendy; nee, ze woont daar niet, maar komt er wel vandaan zeg maar en ik moet voor donderdag laten weten of ik wel of niet meega... dus ik kan helaas niet op het allerlaatste moment beslissen of ik wel of niet meega, dat is wel balen..... Het is niet zo dat ze heeft gevraagd of ik kom hoor, die beslissing mag ik helemaal zelf maken @ Cupcake; het gaat om de manier waarop je het zegt, ook door je laatste reactie komt het wederom over alsof ik mijn man niet steun; Ik zou mijn man idd steunen en niet denken aan een bruiloft.... door deze zin bijvoorbeeld, jij weet ook niet wat hieraan vooraf is gegaan natuurlijk en dat geeft niks, maar nogmaals; door jouw schrijven komt het net over alsof ik de bruiloft prefereer boven mijn man.