Nou de titel zegt t al.. Mn zoontje is ruim 5 maanden en we zitten er over te denken om voor een 2e te gaan. heb na de bevalling geen pil meer genomen dus we doen t nu gewoon op de gok. haha Maar ik wil graag de voor en nadelen van kinderen snel op elkaar weten van jullie. en wie denk er ook zo als mij.. snel de volgende!
Hoi hoi, Over ervaringen kan ik je helaas niets vertellen, maar wij willen graag ook na de eerste gelijk een tweede.. Helaas is het nog niet gelukt om zwanger te worden van de eerste, daarom willen we later als we de eerste hebben gelijk voor de tweede gaan. Wie weet gaat het dan ook lang duren..
hoi hoi.... ik werk zelf als kraamverzorgende en ik kom ook wel eens in gezinnen waar de 1e en de 2e heel dicht op elkaar liggen... nadelen die ik er van vind is: - 1e kindje heeft vaak geen benul van een broertje of zusje - je hebt 2 kids in de luiers. (als je pech hebt) - als de eerste nog niet actief loopt dan heb je 2 kids te tillen... - wat ik soms tegen kom is dat het eerste kindje jaloers wordt (hoeft niet natuurlijk) want de eerste eist ook nog erg veel aandacht van de moeder... - een nadeel wat ik zelf vind is dat je lichaam pas na 9 maanden "ontzwangerd" is en het lijkt mijn niet helemaal goed voor je lichaam... over voordelen kan ik niet erg veel zeggen, ik zelf zou het niet zo snel achter elkaar willen hebben, ik zou eerst van me eerste uitgebreid wilen genieten.... suc6 liefs Kelly
Hoi, Toen we zwanger waren van ons zoontje, hadden mijn man en ik het al over een tweede. Mijn man komt uit een gezin van 3 kinderen: 22 maanden tussen nummer 1/2 en 28 maanden tussen nummer 2/3, hij was de jongste. Tijdens het opgroeien vond hij eigenlijk dat er tussen hem en de middelste net iets teveel verschil zat. Vandaar dat hij eigenlijk maximaal 2 jaar leeftijdsverschil wil tussen onze kinderen. Ons zoontje is nu bijna 4 maanden en ook wij zijn geen anticonceptie gaan gebruiken na de bevalling. Ik wil gewoon niet meer aan de hormomen en een koperspiraaltje vind ik onzin voor een paar maanden. We gebruiken nu condooms als voorbehoedsmiddel, maar als ik eerlijk ben hebben we deze alleen de eerste maand gebruikt. Nu hebben we alleen seks in de tweede helft van mijn cyclus. In de eerste helft van mijn cyclus hebben we manieren waarmee ik normaal niet zwanger kan raken, haha. Nu is dit de laatste cyclus dat we voorzichtig willen doen, hierna willen we voor een tweede kindje gaan. In september gaan we naar Turkije op vakantie en dan zou ik niet langer dan 30 weken zwanger moeten zijn vanwege het vliegen. Vandaar dat we nog een maandje moeten wachten, anders hadden we al een tijdje minder voorzichtig geweest. Wat in onze ogen voordelen zijn: - Als de kinderen wat ouder zijn, zitten ze in dezelfde fase en kunnen ze samen dingen doen. Nu weet je vantevoren niet of de kinderen elkaar liggen, maar dat weet je ook niet als je 3 jaar of langer wacht. - Je bent al gewend aan de vele luiers en gebroken nachten, dus dan hoef je niet meer om te schakelen. Het lijkt me vervelender dat als je eindelijk uit de luiers bent, je dan weer helemaal opnieuw moet beginnen. Wat in onze ogen nadelen zijn: - Als je zwanger bent van de tweede, kan de eerste waarschijnlijk nog niet lopen en zul je hem/haar nog veel moeten tillen. - Als de tweede geboren is, zal de eerste ook nog een ledikant en commode nodig hebben. Ook zal de eerste nog in de buggy zitten, dus een duowagen is dan wel handig. Nu zijn voor ons de meeste nadelen vooral praktisch gericht en tijdelijk. De voordelen zijn juist voor de langere termijn. Nu zal het wel zwaar zijn om weinig leeftijdsverschil te hebben, maar mijn man helpt me enorm mee met de opvoeding en het huishouden. Ook werk ik maar 2 dagen per week en heb ik mijn schoonouders in de buurt wonen die me graag willen helpen. Groetjes Saskia
De nadelen die Kelly noemt zie ik juist als voordelen... - Geen benul van broertje of zusje? Alleen maar prima toch? Als ze ouder zijn moeten ze alleen maar meer wennen! - 2 kids in de luiers? Ben je er ook in 1x vanaf! -Jaloezie? Die jaloezie zal als de oudste 2-3 jaar is alleen maar groter zijn wanneer er een broertje of zusje komt! - En de rest, ja, het is even aanpoten als de oudste nog niet loopt... maar persoonlijk lijkt een klein leeftijdsverschil me ideaal!
Mijn vriendin was na de bevalling van de eerste, na 3 maanden alweer zwanger van de 2de. Het nadeel is dat haar lichaam nog niet ontzwangerd is, je buik begint net minder dik te worden, en dan wordt die weer opgerekt door nog een zwangerschap. Nu haar kindjes 5 en 4 zijn, heeft ze er veel voordelen van. Haar kinderen spelen veel samen, hebben veel dezelfde interesse's, leren veel van elkaar. Ze zitten een beetje in dezelfde levens fase