Ons dochtertje is geboren met 34,1 weken ze licht nu 12 dagen in het ziekenhuis ze heeft nog maar 1 reden om daar te blijven en dat zijn de flessen drinken. Ze krijgt nutriton vanwege veel spugen nu kregen we advies van de difrax fles 3 standen speen maar ook mijn zoontjes waren prematuur en die wilde absoluut geen difrax maar avent. Nu hebben we de difrax wel geprobeerd maar wij hadden het idee dat ze het er niet goed uitkreeg met de difrax dus wijn hebben toch maar weer de avent 3 standen meegenomen hun zeggen dat dat meestal niet werkt met prematuren maar dat werkte bij onze zoontjes wel. Als je ook in de difrax knijpt met nutriton gebeurd er niks komt er moeite wat uit en bij de avent komt er wel gelijk uit. De ene keer drinkt ze 15 dan weer 10 en soms maar 5 altijd is de reden dat ze niet meer opkrijgt is omdat ze in slaap valt. Nu belde ik net hoe het gegaan was vanacht maar nu werd er opeens gezegd dat ze nog moet leren drinken terwijl wij dachten dat het probleem te weinig energie was. Ik heb natuurlijk erg moeite met het feit dat ze daar is en niet thuis masr wil het absoluut niet forceren ik heb alle ervaring met prematuren kindjes en lastig drinken dus weet dat dat niet werkt. Maar nu weet ik het even niet meer er lijkt ook geen vooruitgang in te zitten. Daar met de mensen erover praten helpt ook niet echt alleen hun visie is goed ze luisteren niet naar ons terwijl wij ook er heel wat van af weten. Heeft iemand misschien nog tips en hoe lang duurde het drinken bij jullie? Liefs een ondertussen behoorlijk gefrustreerde moeder
Hier ook een prematuur gehad en vonden de Difrax ook waardeloos. Geen idee waarom die zo geplugd wordt in ziekenhuizen. Koop eens een dr. Brown en kijk of dat beter gaat. En je kunt gewoon afspreken dat zij die ook gebruiken.
Hier ook een prematuur. Goede ervaringen met de dokter brown fles. Maar als jij bij je zoontjes goede ervaringen hebt met de avent fles dan zou ik er op staan dat het ziekenhuis die fles gaat proberen. De difrax werkt kennelijk niet dus waarom daar mee door modderen. Als je dochter er teveel voor moet doen om er iets uit te krijgen word ze moe en zal ze voordat de fles leeg is in slaap vallen. Dus je idee van te weinig energie kan ik wel snappen
Hier geboren met 34+4 en 9 dagen lang Nutrilon 90ml Steriel Water flesjes (met afgekolfde moedermelk erin) met wegwerpspeen gebruikt, ging meteen uitstekend, bijna alle flesjes steeds leeg (en anders de rest met de sonde erin als ze te moe was). Verder elke dag geoefend aan de borst, ging ook steeds beter. Dag 10 en 11 Dr.Brown (standaardfles, niet die met de brede hals) met prematuurspeen gebruikt, ging ook goed (moest ze wel iets meer moeite voor doen, fase 1 speen ging al een stuk makkelijker). Hier dus ook goede ervaring met Dr. Brown. Die hebben ook verschillende spenen, fase 1 t/m 4, waar vast ook ingedikte melk goed doorheen gaat. Misschien is een SpecialNeeds Feeder van Medela (habermanfles) iets voor je dochter om beter te leren drinken? Er is ook een speciale mini-specialneeds speen voor deze feeder, speciaal voor prematuurtjes. Wellicht krijg je je dochter zo eerder mee naar huis, omdat ze met deze fles wel alle voedingen op zal kunnen drinken.
Onze uk is geboren met 34.5 op aanraden van het ziekenhuis juist dokter brown flessen gehaald, deze mochten we ook eerst proberen in het ziekenhuis. Gaat ook goed met de nutriton.