ziekenfonds vraagje?

Discussion in 'De lounge' started by djellybelly, Nov 11, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

hai ik vroeg me af tot wanneer je nou je ziekenfonds ken stop zetten en over stappen naar een andere!
    moet dat 3 maanden van te voren?
    ik zit bij dsw!

2. augustus

augustus Niet meer actief

Staat het niet op de site van hun..

3. mini23

mini23 Actief lid

Sep 18, 2006
    272
    0
    0
    Oldenzaal
    Opzeggen kan tot 31 december en tot die datum kun je je ook weer inschrijven bij een andere zorgverzekeraar.
    Dit is wettelijk vastgelegd en geld dus voor iedere zorgverzekeraar in nederland.

4. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

Dec 15, 2006
    2,397
    1
    0
    Yes, wat mini23 zegt klopt..

Ik wil je trouwens wel advieren om eerst goed na te gaan hoe de aanvullende verzekering is geregeld bij de nieuwe zorgverzekeraar en vooral goed af te stemmen of je wordt geaccepteerd of niet voor deze aanvullende verzekering.

En uhm... Ziekenfonds bestaat al 2 jaar niet meer... ;)

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Je kunt je tot 1 Feb van het volgend jaar inschrijven bij een andere zorgverzekeraar. Je betaald dan met terugwerkende kracht vanaf 1 Jan, en bent dus ook vanaf 1 Jan verzekerd.

Ik heb toevallig gisteren mijn nieuwe polis gehad en dit stond in de brief die erbij zat.

6. Lente

Lente Bekend lid

Jun 12, 2007
    615
    0
    0
    Opzeggen/overstappen
    Verzekerden mogen elk jaar per 1 januari overstappen naar een andere zorgverzekeraar.

Alle zorgverzekeraars maken uiterlijk 19 november hun nieuwe polisaanbod bekend. Opzeggen kan dan tot 1 januari 2008.

De nieuwe zorgverzekering moet uiterlijk 31 januari 2008 afgesloten zijn. Met terugwerkende kracht is de ingangsdatum van de verzekering 1 januari 2008. Als mensen te laat zijn met het afsluiten van een nieuwe zorgverzekering, kunnen zij een boete krijgen.

Acceptatieplicht
    Zorgverzekeraars zijn verplicht om iedereen tegen dezelfde prijs (premie) voor de basisverzekering te accepteren. Ze mogen dus geen hogere premie vragen aan bijvoorbeeld zieken of ouderen.

U bent niet verplicht het basispakket en de aanvullende verzekering bij dezelfde verzekeraar af te sluiten.

7. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

ok meiden super bedankt!
    ik heb nu dsw en vind het een slechte dus vandaar dat ik ff verder ga kijken voor een andere!

8. essie1979

essie1979 VIP lid

Oct 17, 2007
    12,753
    1
    38
    Adm. medewerkster
    Tiel
    Deze tekst komt van de site van dsw zelf:

Bij een bestaand recht op de zorgverzekering dient verzekerde een nieuwe verzekering af te sluiten vóór de afloopdatum van de voorgaande verzekering. De zorgverzekering gaat in op de datum dat de zorgverzekeraar alle benodigde stukken heeft ontvangen, of op een latere datum zoals aangegeven door de verzekerde. De verzekeringnemer heeft jaarlijks de mogelijkheid de zorgverzekering te beëindigen. In dat geval moet voor 31 december 2007 de zorgverzekering bij Zorgverzekeraar DSW worden opgezegd. U heeft in dat geval tot 1 februari 2008 de tijd om u aan te melden bij een nieuwe verzekeraar. U zal dan met terugwerkende kracht vanaf 1 janauri 2008 ingeschreven worden bij de nieuwe zorgverzekeraar.

Share This Page