Ned.3 Keuringsdienst van waarde, potjes voeding

Discussie in 'Voeding' gestart door sunshine1976, 10 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.882
    455
    83
    Idd niet teveel van nemen. Suikers heb je ook gewoon nodig.

2. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    wat ik nog wel het meest bizarre vond: die vrouw aan het einde van het programma wist zelf geeneens wat ze at....

Ik baal ervan want ik krijg er bij Tycho geen verst eten in.... Niet in stukjes, niet zelf laten doen, niet gepureerd, Heb al van alles geprobeerd. Ik hoop dat dat gauw overwaait ahahah.

xxx

3. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik vind potjes vooral slecht omdat ze geen smaken leren...

wortel van olvarit smaakt heel anders dan mijn gekookte wortel om nog maar te zwijgen van combinaties...de spaghetti van olvarit is zo smaakloos daar proef je echt geen tomaat en italiaanse kruiden in. Hier hebben ze eigenlijk altijd meegegeten met ons en eten we echt iets wat niet geschikt is (nu niet meer maar ik bedoel eerste anderhalf jaar) is het een kleine moeite om een stonkje bloemkool en een aardappel in een pan met water te gooien.

4. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik was een potjesmoeder (wel afgewisseld met vers, maar voornamelijk potjes). Inmiddels eet Noor allang met de pot mee, maar toen ik zojuist boodschappen deed en al die verse groenten in mijn karretje deed moest ik toch wel even lachen en denken aan die aflevering.

5. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Ze krijgen met die potjes echt de benodigde voedingsstoffen e.d. Wel binnen, vind alleen voor de smaak en textuurontwikkeling ( en mijn portemonnee;)) vers beter voor jelmar! En dat gedoe over suiker word soms wat overdreven..... Zolang jeje kindjes niet volpropt met koekjes en suikerklontjes ;). Is de suiker uit fruit of fruitpotjes echt niet to much, maar nodig.

6. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik vind veel mensen op het forum heel erg doorslaan. in het ik ben gezond bezig gedoe. ik probeer zelf gewoon bewust te kiezen voor zo weinig mogelijk suiker en lees ook alle etiketten zorgvuldig. maar ik ga niet paranoïde doen over een potje. onze jongste heeft een periode van een maand of 5 gehad dat hij pertinent weigerde om normaal eten te eten. toen kreeg hij potjes en nu eet hij gewoon weer zelf onze eigen maaltijden. nu krijgt hij alleen een potje als wij friet eten ofzo. dat vind ik dus weer niet nodig. het verhaal van de 7 suikerklontjes lijkt me ook in lichte mate overdreven. maarja als tegenstander heb je dan weer een mooi punt om over te vallen.

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier krijgt ze alleen maar vers, nog geen potje nodig gehad en gaat 'm ook niet meer worden.
    Als ik hier snel wat voor haar moet hebben, kook ik wat diepvriesgroente en wat penne en dan heb ik zo wat eten voor haar op tafel.
    Hier krijgt ze in principe geen suiker, alleen fruit of heel soms een keer een knijpfruit (zonder toegevoegde suikers), appelmoes zonder suiker of rozijntjes.
    Ik vind het nog niet nodig. Vandaag heeft ze voor het eerst taart gehad voor haar verjaardag. Overigens maar een paar hapjes, toen was ze ook moe.
    Voorlopig krijgt ze het ook niet weer waarschijnlijk.

Ik vind als kindjes koekjes krijgen met suiker, roosvicee of iets dergelijks drinken en dan ook nog een zoet toetje, ze best veel suiker binnen krijgen op een dag.

Hier lijkt ze juist gekker te zijn op zure dingen dan zoet. En ze drinkt graag water en thee.

8. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ik ben voorstander van vers, maar ik vind potjes makkelijk, als we een keer een frietje eten, gebeurd niet vaak hoor, of als we iets eten waar ik geen vers eten van kan maken.
    Ik vind het een prima alternatief voor af en toe.
    gr brenda

9. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Ik heb voor Martijn altijd vers gekookt en hij at het met smaak op.
    Dus voor Emma ook fanatiek aan de gang gegaan, maar helaas ze at geen hap!
    En wat doe je als je een hongerig kind hebt maar weigert vers eten te eten? Dan geef je een potje, en die ging er met smaak in.
    Dus ja, ik wilde wel maar Emma niet.
    Nu eet Emma op het moment en de afgelopen tijd weer heel slecht, ook potjes, maar dat is een ander verhaal.
    Ik probeer tussendoor nog vers, gepureerd,geprakt,rapley, maar ze blijft slecht eten.
    En brood weigert ze.

Maar wat ik wil zeggen is, dat je soms dingen wil maar dat het niet lukt.

10. Eetfestijn

Eetfestijn Actief lid

22 nov 2010
    114
    0
    0
    Ik proefde zelf ooit eens zo'n potje dat we in een pakket hadden gekregen. Ik meen dat het broccoli moest voorstellen, maar ik proefde vooral karton. Je weet wel, zo'n mijn-hemel-wat-is-dit-muf smaak.
    Daarna ook de proefpotjes in de kast laten staan.

11. Mammie69

Mammie69 Actief lid

3 mrt 2009
    139
    0
    0
    Gorinchem
    Ach mijn oudste dochter heeft tot haar 1e jaar bijna uitsluitend fruit en groente uit potjes gekregen. Ze at alles zonder problemen en nu eet ze ook bijna alles.
    Mijn 2e dochter heeft tot haar 1e jaar ook bijna uitsluitend fruit en groente uit potjes gekregen. Ook zij at dat toen zonder problemen en weigert sinds ruim 2 jaar pertinent iedere gezonde warme maaltijd.
    Mijn zoon heeft nooit kant en klaar groente of fruit gekregen, maar uitsluitend zelf gemaakte hapjes (goed voor de smaakontwikkeling dacht ik toen nog). Hij at dat toen zonder problemen, maar ook hij weigert nu pertinent iedere gezonde warme maaltijd.
    Mijn 3e dochter zal komende week beginnen met groente en fruit uit potjes. Als ze hieraan wat gewend is, zal het waarschijnlijk een combinatie worden van potjes en zelfgemaakte hapjes.

Mijn mening is dat het voor de smaakontwikkeling van je kind dus geen ene donder uitmaakt of je potjesvoeding geeft of alles zelf maakt :D.

12. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik ben het met je eens dat kinderen niet te veel suiker moeten binnenkrijgen, maar om te proberen het uit haar voeding te laten lijkt me een ander uiterste.

Controleer jij alles wat je geeft op suiker en geef je het dan gewoon niet als er wel suiker in zit?

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Grotendeels wel ja. Zoet drinken vind ik niet nodig, net zoals babykoekjes waar suiker in zit. Fruit is van zichzelf zoet dus snap niet waarom daar nog suiker in zit.
    Maar ze krijgt heel soms wel een hapje van mama, haar verjaardagstaart was mega zoet en ze krijgt bij de oppas soms een stukje ontbijtkoek omdat een ander kindje dat ook krijgt en zij haar rijstewafel dan niet wil.

14. adi

adi Niet meer actief

Wij zijn tot ong 16 maanden best strikt geweest met de voeding, inmiddels worden ze in het weekend wel vaker verwend. En als we ergens heen gaan doen we niet meer moeilijk, ze mogen alles proeven (behalve rauw vlees of hele zoute spul).

Deel Deze Pagina