Mijn kater zou een vriendin erbij krijgen. Nu blijkt zijn vriendin een vriendje te zijn. Hij speelt ook met auto's dus ik had het kunnen weten! Mijn vraag aan jullie is misschien een rare maar kunnen 2 katers samen of komen daar problemen van? Mijn kater is ongeveer 6 jaar en zijn toekomstige huisgenoot is nu 8 weken.
Dat moet wel kunnen hoor... maar je zult ze de tijd moeten geven aan elkaar te wennen. Twee vrouwen samen (zoals wij hebben) blijkt vaker een probleem te geven. Het beste is een mannetje en een vrouwtje hebben ze mij ooit verteld. Maar gewoon proberen. Niet twee dieren zijn hetzelfde. Ik hoop voor jou dat het beste vriendjes worden! Groetjes en succes ermee... Josien
Geen probleem. Heb hier ook 2 poezen lopen, 1 van 10 en 1 van 1. Die rennen nu net sinds een half jaar achter elkaar aan, om te spelen. Denk dat het even wennen zal zijn voor de oudere kater, en dat die zich even ( misschien enkele dagen) terug trekt, of juist erg dominant opsteld, maar dit gaat wel over.. meestal binnen 4 dagen .
kan heel goed samen en zeker als de nieuwe nog een kitten is. mijn oudste kater was 9 jaar toen er een bij kwam van 12 weken ging perfect. zal wel even een beetje blazen en snuffelen worden maar ik heb nog nooit mee gemaakt dat een oudere kat niet met een kitten samen ging.(heb jaren lang in de katten opvang gewerkt)
wij hebben drie (e-) katers en 4 (ex-)poezen en het gaat prima. is alleen erg afhankelijk van de karakters van de beestjes. heb tijdelijk een opvang kater gehad en dat ging echt niet. gelukkig heeft die een heel fijn ander plekje gekregen, maar die paar weken bij ons waren drama. maar als het nu ook goed gaat verwacht ik geen problemen
Bedankt voor jullie reacties. hahaha dat blazen zal wel mee vallen. Dat kan meneer namelijk niet. Vechten, klimmen en miauwen ook trouwens niet. Als er een kat in de tuin komt loopt hij er altijd gelijk op af onder het mom van gezellig! Tot die ander begint te blazen en daar zit meneer dan met een blik van Wat doe jij nou? Ben alleen zo bang dat hij overal gaat plassen enzo.
Hier gaat t ook goed hoor! de één is nu 3, de ander 2 Toen de 2e erby kwam, was de 1e 1, en de 2e 8 weken, was in het begin wel aftasten en blazen/vechten, maar na een paar dagen ging het goed,en nu zyn ze dikke maatjes! heb ze wel allebei, zo gauw als t kon, je-weet-wel-katers laten toveren
Na 2 jaar blaast gromt en grauwt onze muts van 6 nog steeds naar onze andere muts die 2 jaar is nu. Ze was ook heel klein toen ze bij ons kwam maar nee, mevrouw wil niets te maken hebben met de andere dame. Slaan elkaar het liefst de hersenpan in. Ze kunnen soms wel naast elkaar zitten maar lang duurt dit nooit. De kleine wil alijd spelen, en kan wel heeeeeel irri aandacht vragen aan de grote hahahah
ik had ze wel optijd laten castreren ivm sproeien als ik jou was dat wil nog wel eens gebeurenbij katers
Ik heb 2 katers en 2 poezen.....1 poes vecht met de katers en moet die oudere poes niet, altijd zo geweest. Maar met 1 kater ligt ze wel eens samen te kleffen in de mand, de andere kater moet ze niet.
Het is heel erg afhankelijk van de karakters. Katten hebben (net als mensen) anderen die ze wel of juist helemaal niet leuk vinden. Soms gaat het in 1x goed, soms moeten ze heel lang wennen en tollereren elkaar daarna. Soms vinden ze elkaar dus helemaal nooit aardig. Als jou kater zo makkelijk is dan zal het wel goed komen.
hier sluit ik me bij aan, ieder heeft zn ieder karakter. Wij hebben ook mannetjes en vrouwtjes, er is gewoon een bepaalde rangorde die ze samen wel "uitvechten".
hoi hoi ik heb 4 katters en 4 poezen en 2 honden en de rest noem ik maar niet op maar zolang er een jong poesje bij komt moethet geen probleem opleveren ik heb 10 weken geleden een nestje persen gekregen en die hebben tot van de week rond gelopen tussen de andere 8 en ook dat was geen probleem dus ik denk niet dat je een probleem krijgt groetjes cathy
hey wat leuk, nog iemand die het huis zo heerlijk vol heeft met dieren! je komt ze niet vaak tegen en geduld? hoe gaat het tot nog toe?
Of het samen goed gaat kan van veel afhangen. Het scheelt enorm dat je er een kitten bij krijgt, dat is makkelijker als een volwassen kat erbij zetten. Verder zal het een beetje liggen aan het karakter van de oudste kater, en of je ze beiden laat "helpen". 2 ongecastreerde katers in 1 terratorium kan problemen geven. Dus die kleine laten helpen zodra het kan. De kans is wel groot dat de oudste "de baas in huis" wil blijven dus dat ze wat stoeien/vechten, als de kitten volgroeid is kan het zijn dat ze opnieuw even de verhoudingen moet uitvechten, ik zou me er zo weinig mogelijk mee bemoeien tenzij het je echt te ver gaat. Hoe minder jij je er dan mee bemoeid hoe eerder ze waarschijnlijk eruit zijn. Maar voor hetzelfde geldt worden het de beste maatjes! Wij hebben 3 katten: 2 katers en 1 poes. De oudste kater en de jongere kater zijn echte dikke maatjes ook al schelen ze 2 jaar. Dus ik zou me geen zorgen maken en ze het zelf zo veel mogelijk het laten uitzoeken..
bij ons is het nooit een probleem gweest. Wel moet ik zeggen dat onze tweede kat als kitten in huis is gekomen. De eerste 2 dagen was het moeilijk en snauwde die oude veel. Die kleine wist al snel wie de baas was en toen ging alles goed. Ze eten zelfs uit hetzelfde bakje!
dat lijkt mijn verhaaltje wel.. nou mijn kat , van inmiddels 14 jr, heeft bewezen dat het kan,.. hij wil nimmer een kat in zijn buurt hebben, en toen ik dacht een vrouwtje erbij te nemen, omdat ik bang voor vechten was, bleek het ook een katertje te zijn,.. mijn kat blies en snauwde en werd erg boos,... ik dacht dat het nooit zou lukken, nou na een weekje besefte ie wel dat de kleine bleef, toen was er acceptatie,..ze aten apart en samen op 2 bakken,...... en nu zijn het al 4 jr dikke maatjes
Wat leuk om al die verhalen te lezen. Bedankt voor jullie reacties. Ik heb het er nog eens met meneer max (zo heet de kater) over gehad en hij zal zich gaan gedragen. We gaan het gewoon proberen! Nieuw katje moet alleen nieuwe naam hebben want die heeft nu een meisjesnaam....