waar hoog bed kopen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ireen, 26 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Hallo allemaal,

Ik dacht dat jullie misschien een adresje voor ons weten.
    In verband met gezondheidsproblemen hebben wij nieuwe matrassen gekocht. Nu zoeken we een nieuw bed.
    We zoeken een bed van 180x200, geen boxspring, echt een ledikant.

Ik wil graag een wat hoger bed, zodat ik makkelijk erin en eruit kan, en het ook weer zelf kan opmaken, want dat gaat bij ons huidige bed dus echt niet meer. Hij moet dus echt zo'n 60-80 cm hoog zijn.

Maar ik kom dan toch op van die seniorenbedden uit, en eerlijk gezegd vind ik mezelf daar véél te hip voor :D.

Dus tips zijn welkom! Ikea heeft alleen lage bedden, goossens ook, die heeft 1 hoog bed maar die heeft een hele brede rand en dat is voor mij ook geen optie (kom ik er niet uit). Auping heeft een verhoogd bed maar die is alsnog te laag (en kost 4000 euro voor alleen het frame ;)).

Alvast bedankt voor het meedenken!

2. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Als je nou geen hoog bed kunt vinden, moet je misschien eens denken aan een soort podium in je slaapkamer, waar je een gewoon bed op zet.

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zelf maken?

Hier zou dat trouwens betekenen: man maken ;), gaat dan vooral om een ombouw waar je een lattenbodem in kan hangen / op kan maken.

Of een timmerman / handige vriend/kennis inschakelen ...

Prefab ... geen idee.

Ons oude bed had Jan zelf gemaakt, ombouw met lades erin en dan een simpele bodem erin. Nu hebben we een erg duur bed van Auping, maar oeioeioei wat ligt dat heerlijk :) (misschien tweedehands te vinden ?)

4. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Ik lees dat je geen boxspring wil dat is jammer want bij de ikea hebben ze dus boxspringen waar je ook poten onder kan zetten wij hebben dit ook echt ideaal zelf voor de bevalling hoefde hij niet omhoog ;)

5. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    De Auping Auronde 2000 is toch echt wel een hoog bed hoor, geen idee hoe hoog maar zelfde hoogte als seniorenbed. En ja, wel prijzig, maar tis dan ook wel een auping haha. Overigens geen 4000 hoor, maar wel duurder dan Ikea.

Ik zou zeggen..ga naar een goede beddenzaak en laat je daar voorlichten.

6. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Wij zaten met hetzelfde "probleem" maar hebben dat opgelost met een lattenbodem op verstelbare pootjes. Deze pootjes zijn los te koop en kun je onder de lattenbodem vast maken en daardoor zelf de hoogte van je bed instellen. Moet je alleen wel even kijken of de matrassen dan niet te ver boven de ombouw uitsteken.

Hier even een link zodat je kunt zien wat ik bedoel.
    Slaapkamerconcurrent BV

En zo zitten ze vast onder de lattenbodem.
    universele potenset voor lattenbodem - Primatras.nl

7. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wij hebben een boxspring. Die is bijna 80cm hoog. Heerlijk.

Waarom wil je geen boxspring?

8. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    wij hadden het ikea bed hoogslaper 2 persoons en die op n lekkere instap hoogte afgezaagd :)

9. mol81

mol81 Niet meer actief

Wij hebben een hoog bed gemaakt door twee matrassen op elkaar te leggen. Ligt heerlijk en een goedkope oplossing

Deel Deze Pagina