Nederland nu ook doelwit ISIS

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door sunshineS1976, 24 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja natuurlijk, maar die heb je er sowieso rondlopen. We hebben Mohammed B gehad, maar ook Karst Tates, Volkert van der Graaf en Tristan van der Vlis.

2. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Eigenlijk wel en niet alleen over Nederland . Ben ook benieuwd hoe ze het daar aan pakken . Wat doen ze met de ongelovigen / ander geloof hebbende mensen . Moeten die zich bekeren of worden die afgemaakt ?

3. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik weet niet zo goed waarom mensen hier zo nerveus van worden. Misschien omdat IS zijn PR heel goed voor elkaar heeft met die filmpjes en zo. Maar in Nederlands kraaide er geen haan naar toen wij bijvoorbeeld meededen aan de UNMIL missie in Liberia en geloof me, daar liepen ook een paar helemaal niet zo lekkere dolgedraaide kindsoldaten rond die minimaal zulke gruwelijke dingen deden als IS. Maar die gooiden dat niet op het internet. Of toen we mee gingen doen aan MONUC in Congo? Net zulke gevaarlijke mensen hoor, moord en doodslag en verkrachtingen ook aan de orde van de dag. En uit die landen worden ook vluchtelingen opgenomen dus kunnen net zo goed terroristen of oorlogsmisdadigers zijn.

Wat wil ik hier eigenlijk mee zeggen? Dat het altijd al zo erg is geweest op de wereld en dat Nederland altijd meehelpt. En dat het risico, echt of ingebeeld, niet groter is dan anders. Het wordt alleen beter in beeld gebracht door IS waardoor het een groter publiek bereikt, en het gevaar groter lijkt.

4. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Voor zover ik heb begrepen geven ze wel de kans om te bekeren.

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nu is de 'PR' richting de jongetjes en meisjes die gevoelig zijn voor radicalisering ook een stuk beter dan de kindsoldaatjes toen.
    Dus ja, ik kan me best wel voorstellen dat mensen zich daar wat ongerust over maken.

6. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Maar dat staat los van of nederland deelneemt of niet. Een geradicaliseerde jongere vind ons allemaal toch ongelovige varkens die verdienen te sterven, of nederland nu deelneemt aan een missie of niet. Ik vind dat een groot deel van de oplossing bij de moslimgemeenschap in nederland zelf ligt om radicalisering tegen te gaan. Verdraagzaamheid aanleren begint thuis en in je sociale omgeving, dus op school en sportclubs. Verdraagzaamheid leer je door interactie met anderen en daarmee trek ik dan maar een pre-pim fortuyn woord uit de kast: integratie.

Want als je gevoelig bent voor afgehakte hoofden en dat stoer vindt, dan ben je echt wel een heel eind van het in nederland geaccepteerde padje af en zouden je ouders je eens een goed pak rammel moeten geven (figuurlijk dan). Of daar al heel wat eerder mee begonnen moeten zijn.

7. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

Ik vind het schandalig ben zelf moslima en de tuig die bij IS zit (want ISIS heet nu IS) is verre van islamitisch bezig. Als ik zo een kreng van een vent in me handen krijg zou ik letterlijk zn ogen eruit steken. Hoe durven die idioten ons mooie geloof te vergelijken met de beestachtige praktijken die zij doen dat maakt me boos en gelukkig denken er net zovele over!

Wat Nederland betreft die meedoet met de "oorlog" tegen deze lafaards vind ik weer wat minder. Want eerlijk ook hier in nl heb je van die zogenaamde betweters die vliegen naar Syrië om te vechten op een gegeven moment hoeft dat allemaal niet en blijven ze wel hier om de oorlog te verklaren daar maak ik mij zorgen om. Wij geloven in de jihad op een andere manier zoals mensen respecteren om wie ze zijn ongeacht geloof, huidskleur etc etc maar om nou als een wilde beest mensen te gaan afslachten omdat ze christen zijn of wat dan ook dat is ronduit belachelijk. Misschien is het moedig wat nl doet of loopt het mee met de andere landen om hun steentje bij te dragen aan deze oorlog, maar wat ik mij dan afvraag is paar maanden geleden zijn er meer als 200 Nederlanders omgekomen bij de vlucht mh17 en de daders zijn nooit gevonden of juist wel en nl is daar te bang voor om wat te doen. Kan Nederland beter daar zijn energie niet in steken? Honderden nabestaanden weten nog helemaal niks en willen ook gerechtigheid focus je daar op Den Haag.. anders krijgen we het Amerika syndroom.. miljoenen werklozen, daklozen, onverzekerden, overvolle gevangenissen, nummer 1 land in moord, ontvoeringen en verkrachtingen maar het land houdt zich liever bezig met andermans problemen oplossen tot hoever je het oplossen kunt noemen.. ;)

Just saying...

8. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

Moslimgemeenschap staat daar los van.. in moskeeën overal te Nederland wordt opgeroepen niet met de IS mee te gaan en de ronselaars aan te geven. Een vader en moeder die hun kinderen opvoeden tot een bepaalde leeftijd kunnen moeilijk daarna altijd maar hun zonen en dochters in de gaten houden. Elke ouder wil zn kind bij zich hebben en dat hij of zij afstand neemt van deze beweging welke dan ook maar ja als er een muts tussen zit die eigenwijs is en zich toch begeeft op dat gebied kun je als ouder niks doen dan huilen en smeken dat je kind terug komt.. dat doet pijn. En onthoud dat deze jongeren echt worden gebrainwasht meestal weten ze zelf niet waarom ze überhaupt mee doen met die oorlog totdat ze in dat gebied zelf zijn en het maar moeten oplossen. Er worden hun hier dingen beloofd en ze trappen er nog in ook. Dit heeft niks met de islam te kijken helaas gebruiken deze flapdrollen het geloof er e voor daarom geraken mensen in de war..

Deel Deze Pagina