Nederland vs Belgie

Discussie in 'De lounge' gestart door SweetNova, 21 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sylvia79

Sylvia79 Fanatiek lid

12 sep 2005
    1.245
    0
    0
    onthaalmama (gastouder)
    denderleeuw
    ik vind het daar echt wel de moeite hoor al die handgemaakte popen en zo prachtig :D

2. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    ik zal eens de fotoboeken in duiken als ik bij me ouders ben.
    Wij hebbenheel erg veel prijzen gewonnen in belgie waren ze niet altijd even blij mee :)

3. Sylvia79

Sylvia79 Fanatiek lid

12 sep 2005
    1.245
    0
    0
    onthaalmama (gastouder)
    denderleeuw
    ja ben wel benieuw de mooiste wint he daarmee uit

4. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    ach ja,

Nog een verschil Belgie heeft teminste echt voorwerk met hier stelt het geen reet voor

5. goudvis22

goudvis22 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.984
    0
    0
    Wat een verschil in ziektekosten zeg :confused:
    betaal 110 euro per maand voor mij alleen en dan alleen basis + aanvul nog niet eens de uitgebreide vorm...

trouwens wat kost benzine in belgie? gister getankt was het 1.43 p.l.
    en wegenbelasting wat betalen jullie daarvoor? ik ben per 3 maanden bijna 60 euro kwijt en mijn auto weegt nog net geen 1000
    en over de autoverzekering maar niet spreken ben 90 euro per maand kwijt maar dan wel all risk verzekerd en ik heb 0 schade jaren die moet ik nog opbouwen...

en wat is de gemiddelde prijs voor een beetje normaal rijtjeshuis?

hier 3 slaapkamer
    zolder
    hok
    voor + achtertuin
    redelijke woonkamer
    keuken apart ook vrij groot
    + inbouw apparatuur.

rond de 130.000

6. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Wil toch even snel reageren op jullie reacties op onze ziektekosten!

Ik viel bijna achterover toen ik in een ander topic hier in de lounge las hoe weinig belastingen jullie betalen in NL! Hier in BE denk ik dat je op je gewone loon bijna 40% aan belastingen/sociale zekerheid moet betalen. Als ik een bonus krijg betaal ik zo maar eventjes 55 à 60% aan moedertje staat!

Het voordeel bij ons ten opzichte van NL is dat wij een heel sterk uitgebouwde ziektezorg hebben (waar we eigenlijk gewoon voor betalen door de inhoudingen op ons loon) waardoor wij weinig aan de zorgverzekeraar hoeven te betalen en we voor vele dingen gedekt zijn waar jullie in NL voor moeten betalen.

Toch is het in NL soms wel beter, vb:
    in BE krijg je 6 IVF vergoed, in NL maar 3
    in NL krijg je 6 IUI vergoed, in BE geen enkel! Wat betekend dat ik dus iedere maand 250 EUR neer tel om een behandeling te krijgen :confused:

7. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Is dat echt een gemiddelde in Nederland :confused: Koop je hier in omgeving Utrecht nog geen flatje voor... Bovenstaande woning kost in/rond Utrecht rond de 240.000...:-?

8. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Die 1 moet vast een 2 zijn in het bedrag 130.000....want ook bij ons kost een gemiddlede rijtjeswoning rond de 250.000 euro.

9. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Ja, lijkt me wel echt weinig. Hier vind je zeer moeilijk iets onder de 200.000 (hangt ook van de locatie af natuurlijk).

10. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ze kijken bij belasting aftrek toch ook naar hoeveel mensen er in het gezin werken?
    MIjn man houdt juist heel veel netto over van zijn salaris.
    Ik betaalde me groen en geel in Nederland.
    En ik vindt de voorzieningen voor de mensen veel beter hier dan in Nederland.
    Ach weet je in Ieder land is er iets, nergens is het perfect ;) helaas

In Belgie kan je vrij goedkoop woningen kopen wel vanaf 130.000 maar in Nederland ook hoor.
    Mijn vriendin heeft een appartement gekocht voor 121.000 met 3 slaapkamers in Dordrecht, het is dus echt nog mogelijk ligt er maar aan waar.

11. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    dan toch niet in limburg hoor.
    mss een verval maar een instapklaar?

12. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    in Antwerpen zijn er wel appartementjes voor die prijs, zelfs al vanaf 120.000 ..... beetje de dorpjes om Antwerpen heen zijn wel goedkoop.
    Tja wat is instapklaar haha ! ons nieuwe appartement is ook instapklaar maar daar ga ik toch wel wat aan verbouwen, tis maar wat je gewend bent ;)

13. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    een appartementje hebben wij ook gevonden aan die prijs maar een huis is toch wel anders.

14. SweetNova

SweetNova Actief lid

12 jan 2008
    141
    0
    0
    De huizen zijn verdubbeld in prijs hier las ik onlangs. En inderdaad voor een GOED huis betaal je hier ook over de 200. Wij hebben het onze gekocht voor +- 100 000 MAAR overal enkele beglazing, nergens isolatie, 2 ouderwetse kachels en geen verwarming boven, keuken was er niet,...

Ondertussen hebben we nog eens een lening bij aangegaan om te kunnen verbouwen dus uiteindelijk alles tesamen komen we even duur uit nu ongeveer... Maar het huis zal wel naar ONZE eigen smaak ingericht zijn en daarvoor hebben we het gedaan en ook omdat we toen geen instapklaar huis konden betalen.

15. goudvis22

goudvis22 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.984
    0
    0
    even over dat huis het is echt 130.000 maar is wel in het noorden van het land he dus goedkoper en er hoeft niks meer aan gedaan te worden.

Maar goed ik betaal ook aardig wat belasting maar blijkbaar in belgie nog meer maar waarom gaan dan zoveel rijke mensen naar belgie toe dat was voor de belastingen of is onlangs veranderd?

16. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik ben Nederlandse en noem dus alles een huis, maar ik bedoelde appartement ja :)

17. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen

Ik vraag me ook af waarom dan zoveel Nederlanders de grens over gaan, toevallig werd het een week terug nog op het nieuws gezegd dat Nederlanders naar Belgie gaan vanwege de gunstige belastingen en huizenprijzen, dus ik denk toch wel dat dat in Belgie voordeliger is.

18. goudvis22

goudvis22 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.984
    0
    0
    ah ik weet het al denk de vermogenbelasting ik denk dat ze in nederland meer moeten betalen als ze een bepaald vermogen hebben en dat het daarom gunstiger is om in belgie te gaan wonen...

een vastgoed handelaar komt uit het noorden van nederland maar woont in belgie en die woont daar vast niet omdat ie het zo`n leuk land vind :)

19. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Mijn moeders vriend heeft in Poppel een eigen bedrijf, dus het was voor hem makkelijker om daar een huis te laten bouwen en te gaan wonen dan iedere dag weer terug rijden naar Nederland. nu is hij in 5 min thuis!

20. SweetNova

SweetNova Actief lid

12 jan 2008
    141
    0
    0
    Ik heb dan weer mensen gekend die in belgie woonden expres tegen de grens aan en de man van dat koppel werkte in nederland zodat hij daar voordeel uit haalde. Er werd namelijk daar weinig vanaf gehouden zei hij.

Deel Deze Pagina