Nou hebben ze ook al wetenschappelijk n excuse die mannen...

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Wilma, 30 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    ‘Mannen horen baby’s niet huilen’

AMSTERDAM – Moeders die zich afvragen waarom zij ‘s nachts altijd uit bed moeten wanneer de baby van zich laat horen, krijgen van Britse onderzoekers het antwoord: mannen horen het gehuil simpelweg niet.

© ANP

Onderzoekers ontdekten dat babygehuil voor (zelfs sterk vermoeide) vrouwen het geluid bij uitstek is om hen wakker te krijgen, maar dat het bij mannen niet eens in de top-10 voorkomt. Wie een man wakker wil krijgen doet er beter aan huilende wind na te bootsen of het autoalarm te ontsteken.
    Ook een zoemende vlieg zou bij het mannelijke geslacht meer indruk maken dan babygehuil.

Anders

“De studie toont aan dat sommige geluiden, een snurkende partner bijvoorbeeld, door beide seksen hetzelfde ontvangen worden”, zegt onderzoeksleider David Lewis tegen de Daily Mail. “Terwijl andere geluiden, zoals huilende wind, mannen bijvoorbeeld meer storen dan vrouwen.”
    Deze verschillen tussen de beide geslachten zou te maken hebben met het oerinstinct: mannen zouden onbewust meer gefocust zijn op gevaren die het hele gezin bedreigen, terwijl vrouwen meer letten op het welzijn van enkel de kinderen.

Onbewust

Onderzoekers kwamen tot deze conclusie door tests te analyseren waarbij onbewuste hersenactiviteit gemeten werd bij slapende mannen en vrouwen. Hieruit kwam eveneens naar voren dat vrouwen niet alleen vaker wakker worden dan mannen, maar dat ze daarna ook moeilijk opnieuw inslapen.
    Het onderzoek werd uitgevoerd met behulp van het MindLab instituut en is onderdeel van een groter onderzoek naar het belang van een goede nachtrust. Hoeveel mannen en vrouwen voor deze resultaten getest werden, is niet bekend gemaakt.

‘Mannen horen baby’s niet huilen’ | nu.nl/werk en priv | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

------------------------

Goh...zouden mannen en vrouwen dan toch echt anders zijn? ;)

2. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Hihi, ik kreeg hem net van mijn vriend toegestuurd. Bij ons is het dus omgekeerde wereld: ik slaap overal doorheen!

3. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Hahaha nou vannacht weer het bewijs dat mijn man echt geen gehuil hoort, om 5 uur ging het luchtalarm af maar hij sliep gewoon door. Bij ons in bed begon mijn zoontje ook nog keihard te krijzen, mijn vriend schrok op vroeg wat dat was, laat zich vervolgens weer zakken en snurkt gewoon verder!
    En raad eens, hij wist er NIKS meer van vanmorgen!

Ach ja, soms baal ik wel eens hoor dat hij het niet hoort, of er minder alert op is. Maar van de andere kant werkt hij keihard dus ik gun hem zijn slaapje ook wel. En ik weet dat als de baby er is hij wel helpt waar hij kan 's nachts!

4. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Hier nog 1 die vannacht niks heeft gehoord. Maar goed manlief was vrij vandaag en ik moest werken dus heb hem toch een flinke schop gegeven zodat hij er uit kon .....

5. liane

liane Fanatiek lid

12 nov 2008
    3.349
    0
    36
    Vrouw
    waar mijn man wel snel van wakker word, is als onze kleine overgeeft of van die geluidjes maakt

6. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    In den beginne werd mijn man OVERAL wakker van. Als de oudere kinderen speelden sliep ik gewoon door (behalve als er ruzie was) maar hij deed bij de eerste ritsel geen oog meer dicht.
    En nu is het andersom. Ik word overal wakker van inclusief uiteraard Wendy. En hij pit OVERAL door heen! Zelfs als er iemand de deur wat te hard laat dicht gaan. Zit ik stijf in mn bed en hij snurkt rustig door... ;)

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Whaha! Wat grappig zeg! Dit ga ik hem maar niet laten zien geloof ik :D! Maar hij word over het algemeen altijd wakker snachts terwijl hij natuurlijk niet eens wat kan doen. Hij noemt het gewoon een extra momentje genieten in de nacht ;)! Maar hij hoeft van mij echt niet wakker te worden en als ik dat wel wil, dan is ie ook gewoon wakker.

Heb ik wel geluk mee geloof ik trouwens idd want soms hoor je andere verhalen! Al dacht ik soms weleens dat die mannen dan maar net alsof zouden doen, maar het is dus echt :D! Haha!

8. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    Nou ik wou net zeggen....ik ga hem dit ook niet laten zien, want dan heeft hij idd een excuus hahahahaha!!!! Die van mij slaapt namelijk ooooverallllllll doorheen...zelfs huilende wind etc!

9. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

hier ook een man die overal doorheen slaapt! ik moest er eigenlijk wel een beetje om lachen dat mannen gezoem van een vlieg irritanter vinden dan gehuil van een baby en daar dus wel wakker van worden :D

10. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    whahaha....nou hier ook een man die echt wel bij dit onderzoek past!
    Een mug ligt ie uren van wakker en voor zijn gevoel slaapt Tim al vanaf t begin af aan door;)

11. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

4 aug 2009
    905
    0
    0
    Gelukkig wordt die van mij wel wakker. Anders zou ik wel een paar trucjes weten hoor om hem wakker te krijgen :D.

12. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik denk dat vrouwen daar meer van af weten als mannen ja.... "hoe een snurkende man wakker te krijgen" ;):D

13. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Oooooh! Herkenbaar! Kerel hier past ook helemaal in het onderzoek. Zelfs wanneer de babyfoon naast zijn oor ligt, wordt hij niet wakker!

14. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Hier ook zo'n 1..

Als ik slaapdienst heb zet hij de babyfoon naast zijn bed.. Als Esmee echt te hard huilt gaat het ding inmens piepen.. Daar wordt hij dan wel weer wakker van..:D

15. citta

citta Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.023
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    rotterdam
    Hoi

Mijn man hoor echt het gehuil niet van zijn dochtertje
    en ik vind dat echt niet leuk
    want ik ken nooit eens zeggen ik ga effe weg of zo want ik ben bang dat hij haar gewoon laat huilen
    vrijdagsavond doe ik boodschappen met me vader wij hebben geen auto
    en dan let mijn man op zijn dochtertje
    meestal slaap ze in bed als ik weg ga
    en mijn man valt dan ook in slaap op de bank
    al 2x ben ik op vrijdagavnd thuis gekomen en mijn man sliep op de bank
    en de tv had ik het geluid uitgezet zodat hij zijn dochtertje ken horen als ze zou gaan hulen
    maar ik kwam thuis en ja hoor manlief sliep en ik hoorde mijn dochtertje huilen
    dan vraag ik me af hoelang al en hoor je het nou echt niet of heb je zoiets in je slaap van ach mijn vrouw pak je zo
    ik heb volgend jaar in feb een avondje geplant met mijn collegas maar maak me nu al druk om
    van het weekend ook onze dochtertje lag in ons bed
    omdat ze 3 uur snachts kwam en ze wou echt niet meer in de eigen bed slapen nam ik ze mee in onze bed
    dan slaap mijn man gewoon door ik maak hem wel wakker en zeg van je dochter leg tussen ons in he
    ja zeg tie en draait om
    maar ik ken niet slapen
    steeds om het uur kijk ik of voel ik bij me dochter
    maar goed smorgens werd ze wakker en ik ook natuurlijk en ze moest eten
    dus ik maak me man wakker ik zeg je dochter is wakker ik ga effe naar beneden toe om de fles te maken
    ja ik goed ik zeg dus jij moet effe op letten ja is goed
    nou ik maak de fles en ik loop naar boven
    en ik kijk zie ik zo me dochter van bed vallen
    ik riep me man en die schrok wakker van mij gegil
    en ik zei gelijk boos en gillend zie je wel je ken helemaal niet opletten
    en gaf manlief mij weer de schuld van ja je heb me niet wakker gemaakt
    of van ik ken nooit eens uitslapen
    ik werk 7 dagen in de kou
    dus dan denk ik weer van ow dus ik moet alles alleen doen
    terwijl we samen voor een kindje zijn gegaan
    ik word er zo moe van

wie heeft dit ook zo

gr citta

16. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    mijn man hoort het eigenlijk alleen als ik er niet ben, als ie dan slaapt, maar dan weet ie gewoon van te voren dat ie verantwoordelijk is. en volgens mij onthoud hij dat in z'n slaap. Voor mij hoeft ie ook niet s'nachts eruit ik ga liever zelf..en ik vind het sneu als ze mama roepen (doen ze hier altijd nooit papa) en dan opeens papa komt.

17. 4days

4days Niet meer actief

Hier precies hetzelfde probleem! Als zoonlief huilt, is er echt NO WAY dat mijn vriend daar wakker van wordt... ;) Zooo irritant! Ik kan gewoon nooit eens een avondje uit gaan ofzo, dan ben ik bang dat ons zoontje ziek wordt ofzo en dat niemand hem hoort, hij ligt dan praktisch zonder enig toezicht... :x

Mijn vriend heeft sowieso echt een half uur ofzo nodig om wakker te worden als hij uit zijn slaap wordt gehaald, dus dat schiet al niet op. Het eerste halfuur is hij zo slaapdronken dat hij allerlei onzin uitkraamt... ;)

18. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    zo herkenbaar! ik hoef die van mij ook in de avond niet de fles te laten geven want dan valt ie wel eens in slaap

Deel Deze Pagina