bruiloft

Discussie in 'De lounge' gestart door nikster, 14 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nikster

    nikster Fanatiek lid

    26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    hallo dames,
    mijn vriend en ik zitten met een vraag.
    Misschien kunnen jullie ons er mee helpen!
    Volgende week hebben wij een bruiloft van kennissen van ons. Niet ocht hele goede vrienden waar we wekelijks mee omgaan maar gewoon kennissen...
    nou willen ze geld hebben voor hun bruiloft maar hoeveel geef je dan?
    ik heb nl nog nooit een bruiloft gehad!

    alvast bedankt voor jullie mee denken!
    groetjes nikster
     
  2. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    tja das moeilijk, je kan nooit in andermans portemonnee kijken,..
    zelf geef ik goede vrienden , of gewone familie 50 euro en hele close fam en vrienden soms iets meer, opdat je hoopt dat ze maar 1 x trouwen..
    maar kennissen en verre vrienden, geef ik 25 ofzo,...
    soms 20 met 2 krasloten
     
  3. Tante Pollewop

    Tante Pollewop Bekend lid

    6 jul 2006
    539
    0
    0
    Den Helder
    bij ons wisselt het ook een beetje. ook net hoeveel je kunt missen op dat moment hoor! Wij zijn de laatste keer op een bruiloft geweest van kennissen en hebben toen 15 euro op een fles jip en janneke champagne geplakt. Moet wel leuk blijven!
    En natuurlijk hoop je dat mensen maar 1 keer trouwen, maar daar heeft het gegeven geldbedrag toch weinig mee van doen;)
     
  4. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    denk dat idd 20 euro helemaal zo gek niet is, ik zou bij kennissen niet meer geven.
     
  5. amaranta

    amaranta VIP lid

    6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ben je daggast of avondgast?
     
  6. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Als het geen echte goede vrienden zijn, vind ik 15 echt zat.. Doen jullie het samen met anderen? Kan je bijvoorbeeld een groot spaarvarken/koe kopen en die vullen met geld in dubbeltjes of stuivertjes
     
  7. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.594
    3.483
    113
    Zou ik ook doen, zo'n 20 Euro. Leuke kaart erbij of een ander frutseltje, prima.
     
  8. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Maakt dat uit dan?

    Wij geven altijd uit aan kennissen E50 en aan echt goede vrienden soms het dubbele. Maar als ze een cadaeulijst ergens hebben liggen kiezen we iets moois uit en dan kan dat bijvoorbeeld ook E40 kosten ofzo. Net wat ze hebben.
     
  9. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik vind persoonlijk 15 euro wel erg weinig voor een bruiloft. Het is geen verjaardag die elk jaar terugkeert!
    Om die reden geef ik bij een bruiloft altijd wat meer.
     
  10. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik zou 25 euro geven, met een leuke kaart of op een flesje wijn geplakt.
     
  11. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.831
    0
    36
    wij zijn toevallig vandaag naar een bruiloft geweest en hebben 75 euro in totaal gegeven.
     
  12. janette

    janette VIP lid

    26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    je geeft wat je kan missen toch.....
    en anders evt een staatslot of een lottoformulier met de datum van de trouwerij en evt nog hun geboortedatum aangekruist....
     
  13. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik vind EUR 20,- bij kennissen echt zat.
     
  14. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Uit ervaring kan ik je vertellen dat de bruid en bruidegom in de eerste drie kaarten kijken hoeveel erin zit (en ook hoeveel opa's en oma's gegeven hebben bijv). En de rest gewoon legen en de kaart apart. Om het vervolgens dezelfde avond nog te gaan tellen.


    Dus je zal er nooit op aangekeken worden als je weinig geeft.

    Maar (want die is er natuurlijk wel), ga er dan geen heel verhaal bijschrijven. Dat deden een oom en tant van mij toen mijn moeder 50 werd en geld vroeg voor MS Research. Een heel verhaal in de kaart en een tientje erin. Terwijl voor alle anderen die 50 werden (mijn moeder is de jongste) steeds 35 euro betaald moest worden voor een groot cadeau.
    Dat vinden we nog steeds een beetje raar. En we weten het omdat dat hele verhaal erin stond. had er nou alleen gestaan, gefeliciteerd en dan hun namen, was het niet eens opgevallen.

    Linda
     
  15. Eppie

    Eppie Lid

    4 mrt 2007
    98
    0
    0
    Op de grens
    Vind ik persoonlijk van wel hoor! Als ik daggast ben krijgen ze 100 euro en als ik als avondgast wordt uitgenodigd krijgen ze 50 euro!
     
  16. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Nou Crealinda, mijn ervaring is anders hoor. Wij weten nog steeds wel wie wat heeft gegeven op onze bruiloft. Laat ik het zo zeggen als mensen heel weinig hebben gegeven weten we het nog!

    Maar zijn jullie bedragen per persoon, m.a.w. als je het hebt over ik vind 15 euro genoeg, stop je dan 3o euro in een envelop?

    Want ik zou toch zeker wel 30 euro en misschien wel 35 euro in een envelop doen.....
     
  17. Marisha

    Marisha Fanatiek lid

    15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Denk dat dit mss iets is dat meer in België leeft. Hier in België worden er grotere feesten gegeven en worden er meer mense uitgenodigt om te komen eten.

    Wij zijn vorig jaar getrouwd en hadden 100 mensen uitgenodigt voor het eten.

    Je gaat er in België van uit dat je ongeveer geeft wat je zelf gekost hebt. Dus voor een gast uitgenodigt voor het eten, tussen de 50 en 75 per persoon, voor een gast die alleen werd uitgenodigt voor het dansfeest 's avonds, tussen de 20 en de 50 EUR.

    Bij ons variëerde het bedrag dat we kregen van EUR 200 tot EUR 25 per persoon.
     
  18. Marisha

    Marisha Fanatiek lid

    15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Wij hebben trouwens een volledige lijst van wie wat heeft gegeven. Als er dan iemand trouwt die wij ook hadden uitgenodigt (of bevalt enz) dan krijgen zij hetzelfde terug als ze zelf gegeven hebben... is wel handig
     
  19. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Vind ik een goede !
    Mijn vriend is 28 juli jarig en mijn zwager 30 augustus.. het is nog maar de vraag of mijn vriend wat van hem krijgt..zo niet dan vind ik het wel prima met hem en krijgt hij ook niets
     
  20. Marisha

    Marisha Fanatiek lid

    15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Vind ik niet meer dan redelijk... het hoeft niet altijd oog om oog te zijn maar zo voorkom je wel moeilijke situaties.

    Geluk dat jullie dan tweedes zijn he :)
     

Deel Deze Pagina