*Nederlanders en Gastvrijheid*

Discussie in 'De lounge' gestart door -, 17 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Inderdaad. Een plek om te rusten.

Ik moet er niet aan denken om steeds te moeten entertainen, pfff

2. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Bij ons thuis was het precies zo als jij je topic begint, ook erg gastvrij en ken eigenlijk niemand in mijn omgeving die raar keek als je nog laat aankwam!

Wordt er nou zoveel van de Nederlandse burger verwacht of lijkt dat maar zo! Er wordt wel vaak over ons "geklaagd" de laatste tijden vind ik! Als er maar iets een keertje anders gaat dan is het gelijk "de Nederlanders dit en dat..." pfff wordt er een beetje moe van eigenlijk! Leef gewoon zoals je gewend bent te leven, zolang je er niemand mee kwetst natuurlijk!

3. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Heel eerlijk gezegd Swissa, ben ik het best wel een beetje met jou eens .....

4. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs

Nog maar niet te spreken over de Nederlanders die geen woord Duits in Duitsland spreken! Die zijn echt geen haar beter hoor! Die vragen gewoon om patat met Maaaajooo in Duitsland......

5. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Wordt er nou zoveel van de Nederlandse burger verwacht of lijkt dat maar zo! Er wordt wel vaak over ons "geklaagd" de laatste tijden vind ik! Als er maar iets een keertje anders gaat dan is het gelijk "de Nederlanders dit en dat..." pfff wordt er een beetje moe van eigenlijk! Leef gewoon zoals je gewend bent te leven, zolang je er niemand mee kwetst natuurlijk!

Ben het helemaal met je eens , word er ook doodziek van , dat gezeur dat alle nederlanders gierig zijn en niet gastvrij en noem maar op , ik ken genoeg mensen met een andere cultuur die verre van gastvrij zijn ....

6. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Ben het helemaal met je eens , word er ook doodziek van , dat gezeur dat alle nederlanders gierig zijn en niet gastvrij en noem maar op , ik ken genoeg mensen met een andere cultuur die verre van gastvrij zijn ....

7. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Ik moet eerlijk zeggen, iedereen mag toch zelf weten hoe hij/zij het leven indeelt, en dan kun je ervoor kiezen om gastvrij te zijn of liever op afgesproken tijden iets te ondernemen....

Ikzelf beschouw me als behoorlijk gastvrij, ik ben niet te beroerd om een bordje bij te zetten en iedereen is welkom bij mij, hoe meer zielen hoe meer vreugd denk ik dan, maar na 21.30 uur is het voor mij wel genoeg geweest, en dan wil ik heerlijk samen met mijn mannetje zijn.

Vrienden van ons weten dit ook, en houden daar ook rekening mee.

8. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    En er zijn ook genoeg Nederlanders die dat wel doen, Duits spreken!

9. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Ohhhh, ook zo'n ontzettend irritant iets "Nederlanders zijn gierig"! We klagen teveel en ineens zijn we niet meer het tolerante landje als voorheen, kom op hè!

10. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik ben zelf niet gastvrij.
    Maar even over talen spreken in het buitenland, als ik in duitsland, frankrijk, engeland (maakt niet uit) probeer ik altijd engels te spreken, maar als je nu gaat kijken naar veel mensen uit het buitenland die hierheen komen en stug volhouden in hun eigen taal (niet eens de moeite nemen om engels te praten) vind ik hun veel minder gastvrij dan nederlanders, volgens mij "moeten" wij meer talen leren op school als andere scholen in andere landen.

11. Niet meer actief

Thanks dear \:D/

12. Niet meer actief

Ja erg hé, ik heb het vaak meegemaakt hoor. Of een frikandel eten terwijl je op vakantie bent in SPANJE hahahahahahah moet daar altijd om lachen :thumbdown:

13. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Sorry hoor, maar ik meen toch heel vaak te zien dat de Marokkanen die in Nederland wonen Marokkaans eten en niet ons Nederlands broodje frikandel of een stampotje, dat geldt ook voor de Surinamers of de Turken, is dat dan niet hetzelfde! Wat is er dan mis mee als een Nederlander in het buitenland een patatje mayo eet of een broodje frikandel?!

14. jeslin

jeslin Actief lid

19 mrt 2007
    372
    0
    0
    huisvrouw
    tilburg
    Ik kom zelf uit een heel gastvrij gezin met drie kinderen,bij ons thuis kon en kan nog steeds altijd iedereen binnen komen,er kon altijd een vriendje of vriendinnetje blijven eten of slapen soms wel met meer tegelijk,ik heb dat zelf altijd super gevonden en mijn ouders ook.
    Mijn ouders wonen nu in een apartement sinds kort vlak bij mij en nog een broer,en de mensen die bij mijn ouders op de galerij wonen kunnen ook altijd bij elkaar binnen vallen ze zorgen voor elkaars huisje als ze op vakantie zijn enz.
    Bij mijn man thuis is dat percies hetzelfde nu komt die uit een volksbuurt dus weet niet of daar wat verschil in zit maar daar kwam iedereen bij iedereen.
    Bij mij is dat ook zo iedereen kan blijven eten of slapen maar heb echt op zen tijd mijn prive tis niet zo dat hier de hele dag mensen over de vloer komen echt niet.Maar als wij net willen gaan eten en mijn schoonvader staat op de stoep nodig ik hem zelf uit.
    Naast ons woonden turkse mensen en die waren ook super gastvrij die zijn jammer genoeg verhuisd maar wij gaan geregeld op vakantie in turkije en vind daar de mensen ook gastvrij.
    Over het klagen van de nederlanders nou sorry maar wij kunnen er wat van,ik vind zelf persoonlijk dat ik en mijn gezin helemaal geen klagers zijn maar op vakantie wat kunnen de mensen toch klagen pffffff.
    Wij komen uit brabant en ze zeggen dat de mensen hier toch wel wat gastvrijer zijn dan in de rest van nederland,je moet maar eens naar het programma kijken van bnn ik weet neit percies meer hoe het heet maar dat gaat ook over hoe gastvrij nederland is.
    Groetjes jeslin

15. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Ik ben zelf nl, maar ik ben het wel met je eens!
    Mijn vriend is armeens en er word altijd eten aangeboden.
    Bij ons was het ook altijd zo dat als iemand langs kwam of als de telefoon ging dat ze dan weggestuurd werden en werd gezegt dat ze later terug konden komen of konden bellen.

Maar tsja, waar het aan ligt weet ik niet.
    Ik denk dat het ook temaken heeft met de gezelligheid aan tafel.
    Bij ons werd altijd met het hele gezin aan tafel gegeten en werd de dag besproken en dingen verteld. En als je er dan iemand bij hebt, word het toch al gauw iets anders.. misschien dat het daardoor komt? Maar denk niet dat je er ongemakkelijk bij hoeft te voelen hoor! Het is gewoon een cultuur verschil.. en zo zijn er nog wel meer verschillen!

liefs kiss

16. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Er horen ook meer aspecten bij de leefstijl van de culturen waar naar gerefereerd wordt. Daarom vind ik (nogmaals) het woord gastvrij zo vreemd. Bij die culturen is het bijv vaker zo dat vrouwen bevallen zonder man en mét een heleboel vrouwelijke familieleden. Ben ik dan ongastvrij naar mijn moeder, zus en nichten dat ik ze er niet bij wil of ben ik juist gastvrij omdat ik mijn man wél toelaat?
    Ik denk idd dat het gewoon 'anders' is en dat daar veel aspecten bij komen kijken. Sociale contacten zijn hier anders (neem alleen al de opbouw van de wijken en het weer-> meestal niet uitnodigend om met vele gezinnen gezamelijk buiten te zitten).
    Dus wat mij betreft ben ik best gastvrij, maar zit dat het niet in het onverwachte stukje, net zo min als in wel of niet blijven eten. Gastvrijheid is meer, breder en wat anders, vind ik.

17. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Dat weet ik, ben er zelf een van ;) !

18. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs

Het allerleukste is nog de mensen die gaan emigreren naar Duitsland (in een nederlandse wijk natuurlijk!) en dan stugweg alle boodschappen bij de Albert Heijn blijven halen, hun koters net over de grens op een Nederlandse school doen en ook in de nederlandse sportschool trainen ...... hihihih....
    maar da's natuurlijk weer een andere discussie! :)

19. Niet meer actief

Ik lust wel hollandse pot hoor en wij eten het regelmatig thuis :D

Je bent op vakantie dan wil je toch wat exotische eten dan een broodje frikandel kom op zeg :rolleyes: . Maar dat is mijn mening! :D

20. gemma

gemma Actief lid

2 jun 2006
    137
    0
    0
    Duitsland
    Die vindt ik leuk Booey,ben zelf een Nederlander die in Duitsland woont,overigens met veel plezier. En haal mijn boodschappen gedeeltelijk in Nederland maar ook in Duitsland. Mijn zoon zit op een Nederlandse school,maar mijn dochtertje op een duitse school. Eerlijk verdeeld dus :) :)

Groetjes Gemma

Deel Deze Pagina