*Nederlanders en Gastvrijheid*

Discussie in 'De lounge' gestart door -, 17 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    ja sorry bij ons was dat ook zo in de straat dat de markokaanse familie's tot 's avonds laat voolop lawaai aan het maken waren en de kinderen nou ja peuters en kleuters nog over staat liepen.

En over vuil gesproken ik heb op school gezeten waar 80% marokaans of turks was en het was altijd wel ernstig schoon als het ramadan was.
    Buiten de ramadan werd de aula nog wel eens gesloten omdat er rommel werd gemaakt.

Ik ben zelfs een keer in elkaar geslagen door een flinke groep marokanen omdat ik toevallig een stiekje in had waar rood wit blauw in zat ik lette nooit zo op de kluer stiekjes die ik kocht maar daarna wel.

En als turkije moest voetballen nou dan hing heel de aula vol met vlaggen nou nedeland moest in voetballen dan werden zo de vlaggen in de fik gestoken

ik scheer ze allemaal niet over 1 kam maar ls ik eerlijk moet zijn wat ik allemaal heb gezien en heb meegmaakt dan is het erg moeilijk om ze niet over 1 kam te scheren.

2. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ff voor de duidelijkheid,mijn man is marokkaans en mijn kinderen dus ook.maar sommige opvattingen en opvoedingsmethodes van marokkanen zijn voor ons nederlanders echt niet te begrijpen.

en zo zullen de marokkanen ook dingen van ons niet begrijpen.

trouwens over eten gesproken.....ben al op veel marokkaanse feesten geweest en vind het nog steeds onbegrijpelijk dat eerst de mannen en dan pas de kinderen en de vrouwen kunnen eten.

dan zijn wij nederlanders misschien niet gastvrij (in sommige mensen zijn ogen) maar ik zorg altijd dat eerst mijn kind zijn buik vol heeft.

3. Niet meer actief

ik ben opgegroeid in een buurt waar voornamelijk Marokkanen en Turken wonen. Er lagen soms gebruikte luiers middenop straat.. en het was er gevaarlijk . Een echte " achterbuurt " dus.
    Toen ik 10 was besloten mijn ouders om naar een " blanke " buurt te verhuizen. Een verschil van dag en nacht! ! Schone wegen , geen lawaai `s avonds of jongeren die `s nachts de buurt onveilig maakten.
    Mijn man komt uit west-Afrika en hij vermijd zijn landgenoten zo veel mogelijk .
    Hij zegt zelf dat het van je verwacht wordt dat je gastvrij bent , want stel je laat je buur niet meeeten , wat zal die wel niet zeggen? Dan wordt er meteen over je geroddelt . De sociale controle is erg groot onder de Afrikanen. Dus iedereen doet maar wat er van hem/haar wordt verwacht. ;)

4. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    en zo heeft elk verhaal zijn eigen kanten...het is voor Nederlanders waarschijnlijk onbegrijpelijk waarom de mannen eerst moeten eten en dan pas de vrouwen en kinderen...

wij zijn opgevoed met eerst je kinderen (anderen) en dan pas jezelf...

maar zo kun je tig verschillen op gaan noemen waar jij (wij) het niet mee eens zijn in vergelijking met andere bevolkingsgroepen en wat ga je dan krijgen?.....

Dat je een stempel van racist opgedrukt krijgt omdat je iets zegt wat jij niet leuk vindt aan een bepaalde bevolkingsgroep (zo is nu al gebleken) terwijl andersom als men het heeft over de Nederlanders alles maar zo normaal is en het gewoon simpelweg geaccepteerd wordt dat men over de Nederlanders mag generaliseren :( (oftewel discrimineren)

maar en misschien is dat een leuk idee voor een andere discussie...

hoe zit het met de korte teentjes van de Nederlanders in tegenstelling tot andere bevolkingsgroepen?

als er vanuit een ander land of waar dan ook vandaan iets over Nederlanders en hun gewoontes wordt gezegd of er wordt een film over gemaakt, kan ik me niet indenken dat de Nederlanders zo ver gaan, dat ze vlaggen gaan verbranden, oproepen tot haat en zelfs dood...

waarom is dat bij andere bevolkingsgroepen zo erg?

5. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Jeetje dit topic gaat ook lekker zo... :(

6. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Gaat idd nergens meer over.
    Het was toch niet de marrokanen tegen de nederlanders?
    Dat is morgen avond vanaf half 8 op de buis :D

7. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik vind dit helemaal geen rare vraag. Ik kan me goed voorstellen dat ze dit niet begrijpt, want in mijn omgeving is het inderdaad zo dat er tijdens het eten wordt gevraagd of er later teruggebeld kan worden of dat er wordt medegedeeld dat we aan het eten zijn.

Als je dat van huis uit niet gewend bent, kan ik me voorstellen dat je je afvraagd waarom dat zo is.

En ik vind het jammer dat als je hier, in Nederland (met zo veel verschillende culturen....) elkaar ergens naar wilt vragen, je dan gelijk zulke antwoorden krijgt. Dat er gelijk een discussie op gang moet komen over de verschillen.

Zo zal er weinig begrip voor elkaar komen. En we zullen het toch met elkaar moeten doen. Kan er niet gewoon antwoord op haar vraag worden gegeven?

8. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Ga je gang zou ik zeggen ;)!

9. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Heb ik al eerder gedaan. ;)

10. dennisenjose

dennisenjose Actief lid

29 jun 2006
    268
    0
    0
    servicemedewerkster op tankstation
    tilburg
    als er bij ons iemand op visite is of komt en we gaan eten eet diegene gewoon mee ik ben heel gastvrij daarmee hoor en ik ben nederlands
    vind het ook best gezellig hoor maakt mij niet uit

liefs jose

11. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Oke, dan zeg ik verder niets!

12. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Tja, de discussie krijgt een wat vreemde wending. Persoonlijk ben ik van mening dat dit komt door de topic-startster. Als je een open vraag hebt uit interesse is dit heel wat anedsr dan dat je er indirect iets mee wilt zeggen. Door het woord gastvrij geeft ze een wat negatieve klank aan het gesprek.

Verder denk ik dat er wat verschillende voorbeelden werden aangehaald om de verschillen tussen meningen/belevingen en culturen weer te geven. Maar ik kreeg daarbij ook wel de indruk wanneer er iets met eenzelfde negatieve klank werd geschreven over een andere cultuur dat dit gevoeliger aankomt dan bij 'de nederlanders'.

13. Niet meer actief

hahahahahah.. ik kom niet meer bij echt!
    Jeetje wat een reacties zeg, sommige voelen zich echt VET aangesproken dat zegt weer wat over bepaalde mensen.

Deze topic krijgt een totaal andere wending. Maar ben blij dat ik toch veel reacties lees waar mensen precies weten waar ik het over heb.

En eigenlijk wil ik het hierbij laten, ga vooral lekker je gal spuien hierzo met een beetje geluk gaat er een slotje op hahahaha...

Byeeee..

Houd mij topic vooral hoog HEERLIJK!

14. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Zo jij weet weer genoeg over "de Nederlanders"?

Baajjjjjjjjjjjjjjjj

15. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Wahahahaha!

Ik vind blauw een lelijke kleur!

Afdwaluh!

Waar is de slotenmaker als je hem nodig hebt!

16. Patries

Patries Actief lid

22 feb 2006
    127
    0
    0

Pffffff....... Ik ben blij dat ik niet eens de moeite heb genomen om te reageren.
    Bah wat ben jij erg zeg #-o

17. Niet meer actief

Thanks =P~
    Het is heel wederzijds :whistle:

18. Patries

Patries Actief lid

22 feb 2006
    127
    0
    0

nog 1 woord heb ik voor jou over.... KOTS

19. Niet meer actief

hahahahah
    Ga door ga door ik kan er alleen maar om lachen \:D/

20. Patries

Patries Actief lid

22 feb 2006
    127
    0
    0
    Totdat ik een topic zou open met de vraag waarom alle "buitenlanders" honden vies vinden?
    Dan discrimineer ik ineens natuurlijk :rolleyes:

Ik snap echt niet wat je met je vraag "waarmee je niet alle nederlanders over 1 kamt scheert" wil bereiken?

Deel Deze Pagina