@Swissa; was het je bedoeling dat we je in het vervolg niet meer serieus nemen of zo? Ik voel me wel te "***" gezet door je , doordat ik ergens serieus antwoord heb gegeven. Bedankt iig , zo zijn er hier al een aantal geweest die topics openden om anderen zich rot te laten voelen. Ga jij nu ook die kant uit?
Ik vond al dat ze geen hoog knuffelgehalte heeft maar ik wilde haar nog het voordeel van de twijfel geven.. 8)
sow sow dit topic kun je maar beter goed in gedachte houden voor als er weer eens ergens gereageerd wordt dat er iemand mensen met een andere komaf "discrimineerd" terwijl dat niet zo is.... dit is een mooi topic van de andere kant van de medaille...
Hahahahahahahhahhaahhaahhah Wat zijn jullie toch allemaal grappig zegggggggggg! Lucht je hart maar meiden! muhhahahhahah mag ik vragen waar julie leven? wederzijds respect please hahahahahaha
Volgens mij heeft antwoorden op de uiteindelijke 1e vraag geen nut meer he ? En toch ga ik het doen Wij nederlanders zijn het idd niet gewend om zo gastvrij te zijn....ikzelf dus ook niet Eigenlijk gek he ? Maarja, we hebben het niet meegekregen denk ik : Maar als ik niet zit te eten ben ik heel erg gastvrij hoor ( enne.....zullen we het gezellig houden : )
Nou, ik geef ook een reactie op de vraag van de TS'er. En misschien kunnen we elkaar een vragen wat we bedoelen en ook eens sorry zeggen als je toevallig wat ongevoelig bent geweest? Daar ga je niet mee af, hoor. Goed, Nederlanders lijken misschien heel ongastvrij vergeleken bij 'anderelanders'. Als ik kijk naar hoe ik ontvangen ben in gast- en adoptiegezinnen in Duitsland en Polen, dan kan ik me zo goed voorstellen dat niet Nederlands-afkomstigen dat denken. Maar ik denk dat Nederland een andere gastvrijheid kent, aangepast aan onze maatschappij, waarin alles nu eenmaal aan tijd gebonden is. Ik zal een voorbeeld geven. Afgelopen zondag kwam mijn schoonzus aan de deur in een weekend die voor mijn man en mij al druk genoeg was. Ik had mijn man net even verteld dat ik er soms de balen van had dat we 's zondags soms alleen maar bezig lijken te zijn met heen en weer fietsen tussen kerk en huis (begrijp me aub niet verkeerd, ik heb geen hekel aan de kerkgang, hebt het er meestal best naar m'n zin, maar soms heb ik er gewoon ff geen zin in, maak hier geen discussiepunt van). We waren dus blij even een klein uurtje rustig te kunnen zitten. Ja, niet dus, want schoonzus met drie kinders kwam even later langs, of ze even binnen mocht komen. Het punt was echter, dat we met een kwartier alweer weg moesten. Dus ik zei: je mag wel even om de hoek komen kijken (had ons huis nog niet gezien), maar we moeten zo weg. Ik heb staande mijn thee opgedronken tijdens het 'laten zien' van ons huis en na een kwartier zeiden mijn man en ik gewoon: ,,We moeten nu weg, dus spreken we binnenkort wel wat af, dan kunnen jullie met z'n allen gewoon een avond komen, maar nu sluiten we de deur.'' Nou, lijkt niet zo gastvrij hè. Maar ja, anders zitten wij met een rotgevoel dat we te laat zijn en voelt schoonzus zich later misschien wel schuldig dat we te laat waren gekomen. Dus, is het zo beter, toch? Weten we allemaal waar we aan toe zijn. Verder zijn Nederlanders gewoon nuchter en 'praktisch' ingesteld. Dus schillen we 's avonds vier aardappels voor twee personen zodat we niett teveel en niet teweinig hebben. En dan is 't dus niet zo handig als er vlak voor of tijdens het eten ineens iemand voor de deur staat. Als iemand bij ons wil eten/slapen/?, maakt me niet uit, maar laat 't ff weten, zodat ik er rekening mee kan houden. Dat is de Nederlandse gastvijrheid, en ik voel me er wel zo prettig bij, omdat ik weet waar ik aan toe ben en dus niet voor allerlei verrassingen kom te staan of andere mensen met mijn komst ineens verras. Ik kan het me goed voorstellen als het mensen niet uitkomt als iemand blijft eten/slapen en dat ze dat gewoon zeggen. In de meeste gevallen vind ik dat gewoon eerlijk en helemaal niet ongastvrij.
Jammer dat een discussie hier zo moet verlopen. We zijn toch allemaal volwassenen en zouden elkaar toch moeten kunnen respecteren of niet soms. Ik heb best iets te zeggen over het topic maar als ik zie hoe er hier op elkaar gereageerd wordt dan heb ik er gewoon geen zin meer in.....
ik heb hier eerst alles gelezen voordat ik ging reageren, maar ik denk dat dat geen zin meer, helaas. één ding wil ik zeggen het zijn reactie's wat andere mensen meemaken of vinden en dat moet ze niet afgestraft worden. ik denk dat iedereen duidelijk wil maken aan de "topic starter"wat hun idee, ervaring zijn. om aan haar duidelijklijk te geven over haar vraag. ik denk dat het verstandig is om niet meer te reageren over zulke vragen want het leid op een gegeven moment nergens meer naar toe. maar hier toch nog mijn andwoord. maar ik ben wel gastvrij alleen niet tijdens het eten( druk zat met de kinderen) (grapje) bij mij kunnen ze wel langskomen en mee"eten maar geen telefoon