'' Nederlanders hoeven niet te solliciteren ''

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Debaky, 8 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou het was een oprechte vraag hoor, je bent daar gaan vloeken en tieren onder het mom van wat?

2. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Nou dat de buitenlander wel werd uitgenodigd en ik niet. Ik werd dus gediscrimineerd en ze gaven het ook nog toe.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ik schrik ook nogal, misschien hebben ze je wel kunnen googlen marnatman? Want mijn ervaring is juist totaal anders en dat is niet uit vraag naar medelijden of iets totaal niet. Maar juist omdat het over het algemeen juist andersom is en dat jij dan zo compleet uit je plaat gaat, vanwaar die frustratie?
    Joris veel grotere kans op sollicitatiegesprek dan Rashid

4. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0

30!? Ik op mijn (nog) 22e al hoor....
    Ik werd afgelopen maand mijn werk uitgeduwd omdat ik 'te oud en te duur' ben...

5. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    Nou, ik snap dat wel opzich...

Als je twee EXACT dezelfde brieven stuurt, eentje met een hollandse naam en eentje met een buitenlandse naam, om vervolgens op basis van een NAAM uitgenodigd te worden (en die andere naam dus juist NIET) kan ik goed begrijpen dat je daar heel boos om wordt!
    En TERECHT!

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Nou dat gebeurde toch al ontzettend veel, alleen omdat het meestal vanaf de andere kant was kraaide er geen haan naar.

7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Sja, eerlijk gezegd als ik 2 EXACT dezelfde brieven zou hebben ontvangen, beiden onder een andere naam, had ik ze beiden niet uitgenodigd. Ik ben niet zo van de spelletjes spelen.

8. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Eerlijk gezegd denk ik niet dat allebei de brieven gelezen zijn (anders was het wel opgevallen) maar dat er gewoon al op naam gefilterd was.

9. Aloe

Aloe Niet meer actief

Ik wilde het niet zeggen maar……..ik ben het helemaal met je eens.

Uhhmmm, hand ik eigen boezem steken zeg je dan? Persoonlijk vind ik het een slecht excuus om zo goedkoop mogelijk uit te zijn.

Waarom werken Polen zoveel meer uren?
    Meestal hebben ze hier geen gezin thuis zitten maar komen ze thuis in uitgeleefde woningen waar je nog niet dood gevonden wil worden. Ja dan zou ik ook liever blijven werken ja. Nog een reden waarom ze lang blijven werken, anders vliegen ze er uit, toch? Ze kunnen weinig anders.

Ik denk dat er ook onder de Polen maar weinig mensen staan te springen: jippie vandaag weer 12 uur werken.

.

10. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

En door wie worden die woningen uitgeleefd, veelal vakantieparken, juist. Door diezelfde Oost-Europeanen.

11. Aloe

Aloe Niet meer actief

Ja ach, men kan zich ook eens afvragen hoe vreemd het wel niet is dat er mensen zijn die fulltime net zoveel verdienen als een uitkering. Persoonlijk vind ik dat ook belachelijk.

Want laten we wel wezen, mensen hebben wel rekeningen te betalen.

12. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik ben het helemaal met je eens, het is niet alleen een kwestie van WILLEN, maar het moet ook KUNNEN.

13. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Dan zal ik wel te dom zijn om het te snappen maar ik was in de veronderstelling dat 'Achmed' wel afgewezen zou zijn aangezien dat veel vaker gebeurd dan de situatie die jij schetst.
    Een 'Achmed' in zijn algemeenheid is overigens geen buitelander, maar 9 van de 10 keer gewoon iemand die hier geboren en getogen is, in het bezit is van de Nederlandse nationaliteit en dus net zoveel recht op een baan heeft als een 'Janssen'.
    Een Janssen hoeft niet voor op Achmed te gaan zoals jij dat schijnbaar in al je bekrompenheid wél verwacht.

14. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Nou dat kan ook wel wat minder hoor ;)

15. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik dacht precies hetzelfde.
    En dan nog....wat onbeschoft om iemand de huid vol te gaan schelden. Komt mij een beetje over als grootspraak. Geloof er dan ook helemaal niks van.

16. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Misschien heel erg hoor, maar ik heb echt heel hard gelachen om het stukje van de site.
    Het is echt té belachelijk voor woorden.....wij doen dat simpel weg niet.....wouw really....
    Heb gewoon zin om ze helemaal gestoord te maken met sollicitatie brieven. Super cv's en buitenlandse namen en dan bedoel ik echt honderden.

* denk dat het tijd is om te gaan slapen......:)*

17. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    En daarbij komt dat de kosten van levensonderhoud in Polen vele malen lager zijn dan hier. Dus in verhouding verdienen de Polen hier supergoed, al werken ze naar onze maatstaven goedkoop.
    Het is oneerlijke concurrentie met Nederlandse krachten. :(

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Maar meer dan een bepaald aantal uren per dag werken MAG niet eens in NL. Dat vind ik ook zeer terecht, want er moet ook gewoon tijd aan je gezin besteed worden en als een baas je inhuurt voor 40 uur en je daarvoor betaalt, dan is dat dus 40 uur.
    Dat anderen dan 60 uur gaan werken voor een salaris van 40 uur, (zeg niet dat jouw man dit doet trouwens hoor, uren niet uitbetalen), dat is niet alleen heel dom, maar dus ook nog eens dodelijk voor een heel normale rechtspositie van anderen op de arbeidsmarkt.

Ik herken echt wel dat vooral een grote groep jongere nederlandse werknemers met een houding aankomt waarin hard werken ver te zoeken is, maar dat is het ene uiterste en oost-europeanen vervallen dan vaak weer in het andere uiterste van altijd maar doorwerken zonder daar extra voor betaald krijgen. Die komen dan in een positie waarin ze uitgebuit worden en ik weet niet of dat nou iets is wat je moet gebruiken als voorbeeld van 'zo moet het'.

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zat aan de andere kant: een werkgever die dacht maar te kunnen blijven vragen. Fulltime beschikbaar zijn bij een parttime contract en dan op het matje geroepen worden als je dingen niet afkreeg. Nee, gek he, als je wilt dat werk voor 36 uur in 24 gedaan moet worden? :(

Ik denk dus niet dat het alleen maar de werknemers zijn die van alles eisen. Werkgevers zijn daar jarenlang in meegegaan: het kon allemaal niet op. Die verwachting hebben ze deels zelf gecreeerd.

Ik ben het met je eens dat we in zullen moeten teren met z'n allen, maar dan zal het wel van beide kanten geven en nemen moeten zijn. Ik ken werkgevers die dat waarmaken: als werkgever flexibel zijn en ruimte bieden en daar krijg je mensen voor terug die wat over hebben voor de zaak. Dat proces begint alleen vaak wel bij de werkgever....
    En dan heb ik het niet over materiele dingen. Maar gewoon even niet moeilijk doen als een werknemer naar huis moet om een ziek kind te verzorgen, en gewoon even samen kijken wat voor oplossing daarvoor is, in plaats van gewoon te weigeren iemand naar huis te laten gaan.
    Als je namelijk als werkgever ruimte biedt voor dat zieke kind, zal een werknemer ook bereid zijn om flexibel te zijn in hoe het werk dat blijft liggen, wel gedaan wordt...

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Nee ze werken niet meer dan voor wat ze zijn aangenomen, dat compenseert zich gewoon. Hij is verder ook helemaal niet moeilijk, neem ook eten voor ze mee etc.

Deel Deze Pagina