Ik vind dat je gelijk hebt ! Wij hebben het ook heel moeilijk gehad. En het is idd zo alles wat je hoort over asielzoekers zijn vaak slechte dingen , maar als je het van dichtbij meemaakt dan is het heel anders. Ik ben blij dat sommigen van jullie wel getekend hebben en nu maar hopen dat ze er iets mee doen.
Ik werk op een AZC en heb dagelijks met vele asielzoekers te maken. Over het algemeen zijn het allemaal hele lieve, verstandige mensen die met goede intenties komen. Zo vaak lees ik ook geen problemen met asielzoekers in de krant of andere media. Vaak bedoelen mensen dan de problemen met Marokkanen. Maar dat zijn geen asielzoekers.
Ik heb voor jouw man ontzettend veel respect en bewondering, echt geweldig hoe ver hij het geschopt heeft onder de moeilijke omstandigheden! Ik heb dan ook getekend met hem in mijn achterhoofd als een soort 'lichtend' voorbeeld. Voor alle nieuwe gevallen zou het individueel bekeken moeten worden en alleen echt de politieke vluchtelingen toegelaten moeten worden, niet de economische. Mijn mening.
@Nikki 88: Afghanen (een voorbeeld) worden nu ook als economische vluchtingen beschouwd... het is daar zogenaamd veilig. Ik ken een gezin die na uitzetting uit Nederland gelijk gedood zijn door Taliban.
Natuurlijk teken ik hiervoor! Ik heb bewondering voor mensen die ondanks alle officiele tegenwerking toch nog Nederlander willen worden.
Verschrikkelijk! Die richtlijnen moeten dan ook veel meer aangescherpt worden, vreemd om een land als Afghanistan veilig te verklaren.
Mij kostte het ook veel moeite om te trouwen, maar het is gelukt en ik heb na veel moeite mijn geboorte uitreksel gekregen uit mijn geboorteland. maar goed, als je ergens anders over denkt weet je vaak 'duidelijk' niet waar je het over hebt op zp
Deze petitie pleit alleen voor de mensen die onder het pardon vielen. Dat is beetje jammer. De vriend van mijn vriendin bijvoorbeeld, kwam in 1998 naar Nederland en kreeg toen een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd. Hij mag dus in Nederland blijven .... alleen omdat hij geen geboortebewijs kan overhandigen, een bewijs dat hij geboren is dus (duhhh) kan hij helemaal niets hier!
Het gaat niet om trouwen het gaat om het worden van een Nederlander. De meeste mensen die pardon hebben gekregen kunnen niet meer terug naar land van herkomst. Of zoals mijn man betreft staat zijn geboorte gewoon nergens meer geregistreerd. Ik had van iemand die zelf heeft ervaren hoe moeilijk het is wel begrip verwacht.
Je hebt het toch niet tegen mij? Ik heb namelijk begrip voor pardonners, maar ook voor mensen die al voor het pardon in Nederland waren maar geen Nederlander kunnen worden.
Nee hoor tegen sterrefeetje was vergeten te quoten . Ik snap ook wel dat er mensen zijn die niet tekenen hoor. Ken zelf ook pardonners die er enorm met de pet naar gooien, wat mij betreft mogen ze daar streng in zijn. Er waren ooit ook regels opgesteld in 2007 toen het generaal pardon werd afgegeven waaraan men aan moest voldoen binnen een bepaald tijdsbestek.
Heel veel mensen kunnen niet terug om even een geboorteakte op te halen. Veel van die documenten zijn jaren geleden al vernietigd toen er bommen vielen op het gemeentehuis van Kabul, Kandahar noem maar op. In sommige landen worden geboortes helemaal niet geregistreerd. In andere landen is het gewoon niet veilig om 'even' naar terug te gaan. Jij hebt veel moeite gedaan maar er zijn ook mensen die 1000x zoveel moeite moeten doen en nog geen stap verder komen. Maar hé, tof dat het jou is gelukt!
Weet je die Nederlandse manie voor papiertjes raakt ook Nederlanders die langere tijd in het buitenland wonen. Vrienden van ons wilden na 20 jaar samenwonen met hele familie erbij in Nederland trouwen. Kon niet op het stadhuis, wel in de kerk. Om in Nederland te mogen trouwen als je in het buitenland gewoond hebt moet je namelijk in je buitenlandse woonplaats een verklaring van niet getrouwd zijn halen. Nou is dat al iets dat niet alle landen kennen en willen afgeven, maar in hun woonland is het zo dat je als je meerdere jaren samenwoont en ook nog eens samen kinderen hebt je een 'common law marriage' hebt, je bent dan in hun ogen getrouwd. En dan kun je geen papiertje meer krijgen om in Nederland nog een keer voor de wet te trouwen. Heel veel Nederlandse regels qua papieren gaan zo ontzettend uit van de Nederlandse situatie, waar alles op papier vastgelegd wordt. Begrip voor andere landen, waar bepaalde papieren niet bestaan, moeilijk te krijgen zijn, of door omstandigheden (natuurgeweld, oorlog, noem maar op) niet te krijgen zijn, is er vanuit de overheid nauwelijks. Absurd vind ik dat.
Dit is ook zo als je als Nederlander in het buitenland woont en daar wilt trouwen of een ander officieel samenwoon-verband wilt aangaan. Ik vind het niet zo gek dat de overheid van een land wilt weten of je niet al gebonden bent in je vaderland. Polygamie is immers verboden in veel landen.