Nederlanderschap voor pardonners petitie

Discussie in 'De lounge' gestart door JXL1988, 9 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Ik snap echt niet dat zp-ers die niet willen direct afgeschilderd worden als domme ganzen of mensen zonder gevoel...

Je zou ook kunnen vragen wat hun beweegredenen zijn. ..

2. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Nou vertel mij eens wat jouw beweegreden is dat mijn man geen Nederlander mag worden? Gelukkig is de kans groot dat hij het wel word, maar je wil niet weten wat voor strijd dat is geweest.

3. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Heb je ergens gelezen dat ik dat vind?
    Daarbij vindt ik het nogal een aanvallende houding die je aanneemt. Dit terwijl ik jouw persoonlijke situatie helemaal niet ken en dan nog alleen jouw verhaal zou horen zonder de feiten te kennen.
    Ik begrijp dat het jouw persoonlijke leven raakt, maar dat geldt voor al die andere xxxxaantal personen ook. Voor alle pardons en regeling voor het toelaten in een land geldt: het houdt een keer op.. hoe lullig en schrijnend dat ook is voor alle mensen die met de beste bedoelingen komen. Er moet ergens een keer een grens worden getrokken en dan zijn er altijd wel grensgevallen.

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Dan begrijp jij niet wat een pardonner is, die is namelijk al toegelaten. ;) Ze mogen al blijven en kunnen hier altijd blijven, het gaat erom dat ze een Nederlands paspoort krijgen echt de Nederlandse nationaliteit.

Hoe je het ook wend of keert ze mogen zoiezo al blijven mogen ook Nederlander worden de meeste kunnen om verschillende redenen alleen niet over een geboorte akte beschikken waardoor ze geen Nederlander kunnen worden.

5. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.877
    5.170
    113
    Home

+ 1 miljoen!

blijkt maar weer dat mensen niet lezen

6. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Dan heb jij helemaal niet begrepen waar dit topic over gaat. Of heb je uberhaubt de petitie wel gelezen?
    De petitie gaat niet over het toelaten van asielzoekers, het gaat over de mensen die al lang in Nederland zijn en mogen blijven.

7. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Getekend

8. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Maar als ik het goed begrijp moeten deze mensen dit jaar hun verblijfsvergunning verlengen en om dat te kunnen doen moeten ze eerst Nederlander worden.. Lees ik dat goed?

9. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Mijn buurt wordt overspoeld met kat-kauwende dronken Somaliërs die met iedereen ruzie maken en hun vuilnis altijd van het balkon naar beneden gooien. Het worden er steeds meer....

Dus sorry ik vind het welletjes, ik pass

10. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik wil wel tekenen hoor.

11. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

@Pluis: Deze mensen hebben toegezegd gekregen dat ze mogen blijven, maar voor de verlenging moeten ze hun identiteitsdocumenten (zoals hun geboorteakte) in hun geboorteland gaan halen. Dat is vaak gevaarlijk -denk aan oorlog -en in andere landen is het niet zo goed georganiseerd als in NL (dus bij mijn oom bijvoorbeeld, ze wisten niet eens wanneer hij geboren was. Heeft bij de overheid in land van herkomst zelf een geboortedatum mogen kiezen) en soms zijn er helemaal geen documenten die eigenlijk bewijzen dat ze überhaupt BESTAAN.

Alleen als ze die documenten kunnen overhandigen, kunnen ze "Nederlander" worden.

12. lievekindjes

lievekindjes Niet meer actief

ook getekend
    groetjes

13. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Jij hebt de essentie van de petitie ook niet begrepen.

Ik heb een asociale, coke-snuivende en geboren en getogen Groninger naast mij wonen. Jammer dat we die niet kunnen uitzetten.

14. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ja,dat had ik al opgemaakt uit de tekst maar ik vroeg me af of ze anders alsnog terug naar eigen land moeten..omdat ze hun verblijfsvergunning niet kunnen verlengen.

15. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Deze mensen mogen wel blijven maar moeten om de vijf jaar weer een vergunning aanvragen.

16. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    En als dat niet lukt?

17. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.877
    5.170
    113
    Home
    waarom zou dat niet lukken?
    dat is hetzelfde als jij je rijbewijs om de 10 jaar opnieuw moet aanvragen

18. Islah

Islah Niet meer actief

Gek zeg, voor zover ik weet zijn Somaliërs de enige groep allochtonen die in Nederland steeds minder grote getalen aanwezig zijn (is ook aangetoond in statistieken). Vraag me dus af of dat laatste wat je zegt wel klopt.

19. JXL1988

JXL1988 Actief lid

11 feb 2008
    123
    0
    16
    Brabant

Nee hoor dat hoeft niet. De mensen die een generaal pardon hebben gekregen kunnen hier altijd blijven. Ze moeten alleen steeds hun verblijfsvergunning blijven verlengen elke 5 jaar.

20. danip

danip Niet meer actief

Getekend! Zou wat zijn zeg als ze nu jaren na het pardon alsnog geen Nederlander zouden kunnen worden.

Deel Deze Pagina