hey meiden, Ik had al eerder gepost over mijn probleem. Ik heb voornamelijk last van zere gloeiende handen en voeten (het begon met rode handen, knokkels). Ik heb bloed geprikt, ook op reuma, maar daar kwam niets uit. inmiddels heb ik ook laten prikken, op tip van iemand van zwp, voor vijfde ziekte en b12. Ik heb geen pijn in gewrichten, oook nooit gehad. Wel beetje rode knokkels gehad en een paar dagen gloeiende wangen. Je ziet niets aan mijn handen en voeten, maar ik voel dat ze gloeien. Soms zijn ze ook een beetje opgezet. En nee.....het komt niet door het weer.....ik heb het nu al zo'n 4 weken af en aan. Het rare van het verhaal is, dat ik maandag naar de sauna ben gweest en sinds dinsdag is het veel minder en woensdag was het helemaal weg. Helaas was het er zaterdag weer terug. Vooral het gloeien en een beetje tintelen en zere vingertoppen. Ik heb dinsdag dus bloed laten prikken en mag de uitsalg dinsdag vragen (vijfde ziekte duurt 5 werkdagen), maar ik zit er onwijs mee. Ik vroeg mij af of iemand iets herkent. xxxx
Hier een B12 tekort en merk ook echt wanneer ik de prik moet hebben. Dan ben ik niet te genieten, last van depriheid, kan niet meer lekker slapen want gewoon overal spierpijn uit het niets en vooral erg moe. Nu de zon lekker schijnt hebt ik iets minder last van me gewrichten maar elke avond kunnen ze de draai niet vinden zal maar zeggen. Maar moet dan ook volgende week weer me B12 prik vandaar dat ik het weer merk. Sterkte en ben benieuwd wat eruit komt.
ik heb ook b12 tekort, maar ik herken de klachten van brandende handen en voeten niet. Maar dat wil niet zeggen dat dit niet een van de symptomen kan zijn. Helaas ik kan je niet helpen
ik lees juist op internet dat b12 tekort neuropatische pijnen kan geven,brandende zenuwpijn. volgens mij heb ik die neuropatische pijn steeds,het is t enige wat in de buurt komt van mijn symptomen......
Ik ken het ook niet. De pijn aan de handen en voeten bij een B12 tekort is meer tintelend en niet brandend. En ja bij een tekort van B12 heb je vaak neurologische klachten maar die voelen heel anders