Ik ben op zoek naar Friese jongensnamen die niet al te Fries zijn en ook meteen duidelijk zijn in het Nederlands. Het gaat mij nu vooral om jongensnamen, want meisjesnamen weet ik al een aantal. Ik zit er ook over te denken om mijn opa (pas overleden) te vernoemen, zijn naam was Benjamin. Als we hem vernoemen, moet het wel te herleiden zijn. Maar goed, vernoemen hoeft niet persé.
Dankje dames. Zitten leuke namen tussen, maar dan ken ik al iemand uit de nabije omgeving die zo heet. Meeerrrrr meer meeeerrr dus.
riemer, douwe, gurbe, marten, anne (je zegt oane), wessel, hessel, mats, goos. je opa vernoemen zou je ook Ben kunnen doen
Als vernoeming naar Benjamin : Benne Arjan - Arjen Sibren - Sybren Rutger Tiemen Marten Jurjen Reinder Jelmer Gerben Ewoud Ides - Ydes Jelte Menne * Melle * Tiebe Rinze Renze Lieuwe Okke Jitse Ferre Siebe - Sybe Hauke - Houke Ebbe Yf Jeen Sieb - Syb Ties Jents Brecht * vind ik zelf erg mooi
Zo leuk, al die namen. Het jammere is dat ik bij geen een naam nog het JAAAHH effect heb gehad of dat mijn vriend die leuke naam dan juist niet fantastisch vind (en andersom). Zucht.
Ik heb de naam van onze zoon inmiddels al een paar keer voorbij zien komen . Auke stond ook op mijn lijstje, maar dat mocht niet van mijn vriend (zo heette zijn opa).
Fedde Hidde Jelte Siebe Bouke Je kan Benjamin ook als tweede naam geven. Succes met het uitzoeken van de naam!