Deze maand mijn salarisstrookje gekregen en het viel me op dat het minder was, dan ik had verwacht. Dus salarisstrook van vorig jaar zelfde maand er naast gelegd. Blijkt dat er dit keer een ZVW over de vakantietoeslag gaat. Ik dacht: Klopt dat wel? En na even googlen: Ja, dat klopt. Netto vakantiegeld dit jaar lager door premie zorgverzekeringswet - Driessen HRM _ Payroll Goed Bekend Blog BALEN! :x Scheelt me 73,33 netto!
Maar als het goed is moet het er ook weer bij worden opgeteld toch? Ik heb net even zitten kijken... maar ik heb een bedrag van 209,30 wat er wordt afgetrokken (bijdrage werknemer) en op de volgende regel wordt hetzelfde bedrag weer "opgeboekt" als ZWV vergoeding werkgever.
Klopt, maximumbedrag waarover ZVW wordt berekend is dit jaar verhoogd.. Kan me voorstellen dat je baalt!
Als er vorig jaar niets over berekend werd en nu wel, dan heb je een goed salaris ...... Het merendeel van de mensen hier zal daar niet zoveel last van hebben hahahaha! Tja balen, maar goed... het percentage Zvw is dit jaar wel wat gezakt. Vooral de hogere inkomens zijn er (fors) op achteruit gegaan door deze aanpassing van het max.dagloon voor de Zvw.
Tis een goed salaris, maar ik beschouw t niet als 'flink' of 'extreem'. Ik verdien t zelf niet, maar dat zou dan ook wél extreem zijn met m'n 50% baan Maar al m'n collega's zitten rond of boven dat bedrag. Hangt maar net van je sector en werk enzo af natuurlijk. Net welk referentiekader je hebt natuurlijk Ik ga er overigens wel even vanuit dat het een bruto bedrag is, anders is t natuurlijk een heel ander verhaal
Het is inderdaad een bruto salaris . Anders zou het inderdaad wel echt extreem zijn . Het ligt zeker aan de sector waar je werkt. Ik zie nogal wat loonstroken voorbij komen als loonadministrateur. En dan zie je die verschillen wel. Helaas ook nog steeds de verschillen tussen mannen en vrouwen (met kinderen) :S...
Goed salaris of niet, het gaat toch elke maand op aan voornamelijk vaste lasten. En die 73,33 minder is dan toch wel jammer. Helemaal gezien het totale vakantiegeld nu minder is dan vorig jaar, terwijl ik er bruto 75,- op vooruit ben gegaan... Maar goed, dit topic is niet alleen om te zeggen dat ik baal... Misschien heeft iemand anders hetzelfde verschil geconstateerd en die heeft nu dus de verklaring.