Hoi hoi, Aangezien mijn man van marokkaanse afkomst is, zoeken wij leuke namen die je in het Nederlands goed kunt gebruiken. Máár die een knipoog naar een marokkaanse naam hebben. Wij hebben opzich al een leuke meisjes naam Maar voor een jongen vinden we het zo lastig. Zolang het maar geen naam zoals ali, mohammed etc is. Het mag dus een NL naam zijn met een knipoog naar het arabisch/marokkaans Alle tips zijn welkom voor jongens en meisjes! Ben benieuwd hoe creatief jullie zijn.
Nadin misschien? En dan zo uitspreken als het er staat: Na-din. Wij hebben die naam als Na-dien voor een meisje, maar als reactie heb ik al twee keer gehad dat het net een Marokkaanse jongensnaam lijkt. Of misschien Jordin, Rami, Aydin, Iliyas, Mohan, Nuri of Tuan? (Heb niet veel verstand van Marokkaans getinte namen, maar wie weet zit er iets voor jullie tussen).
Nadien kan inderdaad een jongens naam zijn. Maar ik vind het mooier als meisjes naam. En verder ja de namen mogen best nederlands zijn zoals nadien bijv. tis Nederlands maar ook in t marokkaans goed uit te spreken.
Misschien Samir en als roepnaam Sam? Of Moet het ook een islamitische naam zijn? Namen die zowel Nederlands klinken en ook in Marokko gebruikt worden Adam Naim Elias/Ilyas
Het hoeft geen islamitische naam te zijn. Het hoeft niet hetzelfde geschreven te worden. heb zelfs zoiets van mag Nederlands zijn maar wat bijv ook in arabische landen wordt gebruikt zoals adam bijvoorbeeld!