Anas (spreek uit: Ennes) of Nabil vind ik wel leuk voor een jongen en Amber of Noad voor een meisje. Succes!
meisje sofia lina sara amber jongen sami rayane (zo heet mijn zoontje) yaqeen veel plezier met kiezen!
Monique dat zijn idd een beetje de soort namen die ik zoek! Tis echt heel lastig om een leuke naam te bedenken die in het Nederlands heel makkelijk kan maar ook in t marokkaans. Máár ik denk dat we al wel iets hebben...... Kan t helaas niet vertellen omdat ik weet dat vrienden zo af en toe ook op deze site rondneuzen.
melisjuh moeilijk he die namen bij ons was rayane geboren en mijn man wist het nog steeds niet hij wilde de naam geven, vond ik prima maar hij kon niet kiezen tussen 2 namen rayane of kacem het heeft een half uur geduurd voor hij zijn naam had haha al moet ik zeggen dat de mensen hier nogal moeten hebben met zijn naam ze maken er snel rayana van en ons ventje is toch echt een mannetje hihi oh ja voor een meisje hadden wij aya ook erg makkelijk in het nederlands met toch een hele goede betekenis
Rayen ! spreek je uit als ryan (nl/engels) maar met klemtoon op -yen je kent de naam vast wel ik vind hem heel mooi en het zou arabisch of nederlands kunnen zijn
Is Nyssa Marokkaans? Die naam heb ik jaaaaaren in gedachten gehad voor een dochter (is het zoals je ziet toch niet geworden). Die naam zie/hoor je echt nooit.
Had ik een jongetje gekregen dan zou ik ook voor Rayan gekozen hebben, vind het echt een prachtige naam, ook qua betekenis.
Ik kende een nederlands meisje dat naar de voorstad van Mekka was vernoemd, ze hette Moena, ik vond het super gaaf.