Griekenland tips?

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by poema, Mar 18, 2024.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    Ben aan het kijken om misschien deze zomer naar Griekenland te gaan. Het lijkt me leuk om bijvoorbeeld twee eilanden te doen (elk eiland een week) maar wat is leuk? We hebben een dochter van 15. Wat we graag willen zijn de volgende ingrediënten:
    - leuke, mooie stadjes op loopafstand
    - stranden
    - zwemmen
    - lekker eten
    - dichtbij strand zitten (dus ook loopafstand)
    - appartement of een familiekamer in een hotel
    - kleinschalig
    - zou leuk zijn als er leeftijdgenoten zijn, maar weet dat dat lastig is... helaas...

Heeft iemand tips of ervaringen? En was is dan handig qua vliegen en boot? Alle tips zijn welkom!

2. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,173
    4,482
    113
    wij hebben weleens ge-eiland hopt bij de ionische eilanden, zakynthos kefalonie Ithaka (lefkas). maar de mooie strandjes waren nooit bij de leuke dorpjes op loopafstand.
    een auto was wel echt noodzakelijk om je te verplaatsen en om wat van de eilanden te zien.
    het was wel echt fantastisch mooi. prachtige blauwe baaitjes. heerlijke restaurants, mooie strandjes. etc. zou er zo weer heen gaan. wij hebben toen met huurauto en ferries de overtochten gedaan en in appartementjes geslapen.

volgens mij kun je ook leuk naar cycladen, de eilanden zoals mikonos santorini naxos. maar dan is een week op 1 zo'n eilandje misschien wat lang.

wij hebben toen overigens via eilandhoppen op maat geboekt.

je zou ook 2 kanten van kreta kunnen bekijken, bijv. in de buurt van chania of retimnon en aan de kant van irakilon chersonisos.

poema likes this.
  3. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Goede tips! Ik was ook al aan het kijken geweest voor een antwoord.... de ionische eilanden zijn inderdaad prachtig!

Maar kreta is ook een goede tip! Wij hebben in de buurt gezeten van Heraklion - supermooi - wat ik niet verwacht had door het vele toerisme daar. Maar toen we de 2e keer gingen had ik ook graag de oostkant willen zien. Dat is weer zó anders. Wij konden alleen niets betaalbaars vinden toen voor de hele familie. Dus uiteindelijk toch nog eens in de buurt van heraklion gezeten. Maar heen vliegen op heraklion en terug op chania bijvoorbeeld.. zou ook een goed idee zijn.

poema likes this.
  4. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    Ja ik vind het ook allemaal best duur inderdaad... Ben ook bang dat ik in van die toeristenoorden terecht kom hahahaha. Met wie vloog je?

5. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    transavia volgens mij... wel vanuit brussel de laatste keer. Als wij naar griekenland gingen - deden we dat altijd in de meivakantie of in mei/juni (toen ze nog geen leerplicht hadden of toen ze zo'n tussendoor weekje vrij hadden....) . Dus dan was het ook in de toeristische oorden prima te doen.

6. WardaRose

WardaRose Bekend lid

Jan 14, 2024
    634
    469
    63
    Female
    Ik ben verliefd op zakynthos , echt de moeite waard!

poema likes this.
  7. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    2,700
    2,382
    113
    Ik lees mee. Voor dit jaar is de vakantie al lang geboekt, maar ik zou nog wel een keer willen eilandhoppen in Griekenland, misschien volgend jaar.

Weet jij hoe 'op maat' dat reisbureau daadwerkelijk is? Ze geven aan dat je kunt sleutelen aan hun voorbeeldreizen, maar kun je ook echt zelf wat samenstellen? En hoe zit het dan met accomodaties, bieden ze extra mogelijkheden t.o.v. de accomodaties die in de voorbeeldreizen genoemd worden?

poema likes this.
  8. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,173
    4,482
    113
    afhankelijk van je budget en wat je wil hebben ze accomodaties aan te bieden. Als je zelf al precies weet waar je heen wil en in welke accomodatie dan heb je ze niet nodig. Je kunt je aantal dagen, per eiland enzo wel zelf kiezen, ook hoeveel eilanden, sommige dingen hangen ook af van de tijd waarop de ferry naar het volgende eiland gaat en of die bijv wel naar het eiland gaat waar jij heen wil, zij weten dat precies. Maar wij vonden het prima, leuke klein schalige appartementen. Auto huur erbij was super, en ook de overtochten naar de eilanden waren goed geregeld, want dat is soms niet helemaal duidelijk hoe het werkt of waar je precies moet zijn.

nijn37 likes this.
  9. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    2,700
    2,382
    113
    Ik ga de website eens goed bestuderen. En misschien is het dan uiteindelijk gewoon om ideeën op te doen. Maar het feit dat die overtochten goed geregeld zijn, vind ik zeker wel een pre. Het is ook nog maar een idee dat dit ook wel eens leuk zou zijn. Mog helemaal niets vaststaands ;)

Share This Page