Nederlandse buurman overleden, wat geven aan buurvrouw?

Discussie in 'De lounge' gestart door SDonya, 15 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Logan

Logan Niet meer actief

Ik zou aanbieden te helpen met wat je kan, eens koken of op de kinderen te passen als die er zijn, hond eens uitlaten dat soort dingen. Als de kaart zo in de lift hangt, zijn jullie welkom op de uitvaart. Lief dat jullie willen helpen, dat betekent vaak al heel veel.

2. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Jullie kunnen idd naar de uitvaart gaan en een kaartje in de bus doen. Soepje brengen is ook heel lief. Wat wellicht ook fijn is wanneer je over een tijdje, als alle hectiek van uitvaart en dergelijk over is en iedereen weer met de dagelijkse dingen bezig is, haar uitnodigen voor een bakje koffie of daar langs gaan. Voor andere mensen gaat het leven veelal verder, maar wanneer je een directe naaste verliest is het wel fijn als de omgeving daar na een tijdje nog wel bij stilstaat.

3. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Lief. De reden dat ik het vroeg is dat In mijn ogen TS echt zo welbespraakt de Nederlandse taal beheerst en naar ik aanneem ook gewoon in Nederland is opgegroeid dat ik me gewoon afvroeg waarom ze zichzelf als niet - Nederlandse opstelt in dit topic. Wat mij betreft is ze nl. net zo Nederlands als Jan Jansen...
    En nog even on topic: ik denk dat het voor veel mensen juist heel fijn is wanneer je vanuit je eigen hart/gevoel iets doet. Dat hoeft dus niet de oerhollandse bos tulpen te zijn, maar juist een gebaar vanuit jouw cultuur komt waarschijnlijk veel persoonlijker over.

4. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.716
    2.519
    113
    Soms staat er op de kaart ook dat ze ipv bloemen liever een donatie willen voor een bepaald goed doel. Bij de uitvaart zijn er dan brievenbusjes waar je een envelop met inhoud in kunt doen.
    Lief van je dat je soep wilde brengen.

5. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik voel me ook wel een Nederlander hoor maar in dit soort situaties weet ik dus echt niet hoe dat bij Nederlandse mensen gaat. Dan vraag ik liever aan anderen hoe dat gaat dan dat ik iets ongepast doe.. Ik dacht namelijk dat een bloemetje en kaart geven gebruikelijk was maar ik lees nu hier dat sommige dat ongepast vonden. Bedankt voor de tips!

6. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Vaak staat trouwens ook wel op de kaart onderaan een zin als: indien u geen uitnodiging hebt ontvangen, gelieve dit bericht als uitnodiging te zien oid.

Ik kon het enorm waarderen dat mensen op de uitvaart kwamen, ik heb daar zo'n warm gevoel aan over gehouden, al die mensen. Ik zou dus sowieso gaan condoleren en idd, met het bericht in de lift klinkt het ook als een uitnodiging. Kaartje en iets eten brengen hartstikke lief!

Deel Deze Pagina