Laat ik even vooropstellen dat ik me absoluut geen man voel. Ben echt op en top vrouw. Hou van mooie kleding dragen, vaak ook rokjes en jurken, make-up gebruik ik graag en heb een vrouw waardige schoenen en tassen collectie. Maar, ik weet al langere tijd en dat wordt steeds duidelijker, ik heb een ander soort brein dan de meest dames. Begon al op school met voorkeur voor bepaalde vakken, wiskunde, natuurkunde, scheikunde. Dat vond ik allemaal fascinerend en was ik ook goed in. M'n minst favoriete vakken waren drama, tekenen en muziek. Vond ik echt afschuwelijk. Gym vond ik alleen leuk als we gingen voetballen. Dat was de enige sport waar ik goed in was, want ik speelde buiten altijd met de buurjongens. Oorlogje, hutten bouwen en voetballen. Ik heb op school ook altijd meer vrienden dan vriendinnen gehad, ik ging liever met jongens om dan al dat meiden gezeur. Desondanks zijn nu al mijn beste vriendinnen allemaal meiden. Maar op werk kan ik beter overweg met de mannelijke collega's. De laatste jaren heb ik steeds meer dingen waar ik dat aan merk. Ik heb bijv steeds meer een hekel aan winkelen. Vond ik als tiener nog wel leuk, nu echt absoluut niet meer. Ik kan prima autorijden en inparkeren. Je kan me ook gerust zonder TomTom op pad sturen want de weg vind ik eigenlijk altijd vanzelf wel. Je moet me echter niet achter een naaimachine zetten, daar wordt ik erg snel agressief van. Sowieso vind ik alle soorten gefreubel echt een verschrikking. Ik zit liever met m'n laptop te pielen of te gamen. Waar ik echter vaak tegen aan loop, is toch een verschil in denken met andere vrouwen. Vriendinnen die bijv andere interesses hebben als ik. En die het ietwat minder interessant vinden om te praten over de Google car, Elon Musk, de laatste ontdekkingen en reparaties van de deeltjesversneller of de nieuwste features van de laatste iOS versie. Maar ook mijn werk bijvoorbeeld, met vrouwelijke collega's die mijn manier van redeneren niet altijd begrijpen. Ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik verder heen wil met dit verhaal. Maar misschien dat het voor iemand herkenbaar is?
Ow ja zeker! Favo vakken op school waren biologie, aardrijkskunde, geschiedenis en sport. ik speelde met auto's en turtles. Verder speelde ik graag piraatje met mijn neeftjes. Ik las alleen maar stripverhalen. ik schreeuwde de hele buurt bij elkaar als mijn moeder mij een rok wilde laten dragen Winkelen is goed verbeterd. Ik ga wel eens graag winkelen maar dan wel alleen! Ik zie binnen 2 seconden of er iets is in die winkel of niet. Ik ben ook binnen een uur klaar inclusief een zakje friet tussendoor eten. Vroeger ging ik vaak met een vriendin winkelen en ik had dus altijd spijt. Wat een gedoe! Alles passen en niks kopen, of alles passen en hetgeen wat ze het eerst had gepast kopen. En dan naar de volgende winkel. Dit was echt een hel voor mij! Autorijden is mijn hobby! Waag het niet om achter dat stuur te zitten! Alleen bij het fileparkeren zie je nog dat ik een vrouwelijke bestuurder ben. Qua praten is mijn vriend de vrouw en ik de man. Hij wil 1 ding zeggen en zegt het dan 12 keer op verschillende manieren. Of het duurt een eeuwigheid neer hij bij hetgeen komt wat hij wil zeggen. Soms maak ik dan een 'doe door' beweging met mijn hand Waar hij 5 min over praat kan ik binnen 30 seconden vertellen en dan ben ik ook uitgesproken. En rokken en jurken draag ik nog steeds niet.
Haha, herkenbaar! Ben wel dol op jurken en rokken,make-up. Maar koop toch liever een gadget of een nieuwe game dan iets "leuks" voor in huis. Als ik met vriendinnen aan 't winkelen ben, word ik zenuwachtig van hoe ze uuuren door één kledingwinkel kunnen rondneuzen, zonder zich te vervelen, ik kan het langst in een elektronica-zaak snuffelen. Speel veel liever jongens games, waar mijn oudste dochter niet tegen kan. Pc, smartphone en tv moet ik "maken" als er een of andere app geinstalleerd,verwijderd of geformatteerd moet worden. Favorite vak op school was dan ook ICT. Maar heb helemaal geen gevoel voor interieur, welke tas bij welke schoenen past, heb maar ook twee handtassen en heel weinig schoenen voor een vrouw😆.
Ik kan beter overweg met mannen, houd van sport(praat), een biertje, haat winkelen en getut. Ben een echte 'harde' en heb eigenlijk gewoon ook weinig tot niets met vrouwen. Ach, ik vind het heerlijk zo
Ik heb dan wel weer een gevoel voor stijl, interieur, lees graag etc. Maar in mijn doen en mening word ik vaak als 'hard' of mannelijk gezien
Ik ben ook zo. Hou van bier en voetbal en niet van winkelen. Hou er wel van om er vrouwelijk uit te zien, make up je enzo. Kan op mn werk met mannen veel beter lachen dan met vrouwen. Die vinden al snel grappen grof. Ik vond het heel leuk om mensen een beetje in de zeik te nemen. Vakken zoals wiskunde en scheikunde associeer ik zelf niet perse met mannen. Dat vind ik wat ouderwets gedacht.
Aangepast, als ik zo de vorige berichten goed doorlees heb ik toch best wel een vrouwenbrein al heb ik zo ook mijn mannelijke tikken haha
Heel herkenbaar. Ik heb echt een hekel aan winkelen. Het is dat het soms moet maar dan ben ik ook zo klaar. Ik zie er verder wel vrouwelijk uit en draag make up. Maar geef mij maar een biertje in plaats van een wijntje. Ik denk er ook als enige thuis aan als we een nieuw kratje moeten halen. Ook hou ik heel erg van klussen. Niet alleen een verfje of behangen maar ook muurtjes plaatsen, isoleren, vloer leggen. Ik hou daar echt van. Ook op school had ik meer interesse in natuur en scheikunde en wiskunde. Nog steeds ben ik in wiskunde wel redelijk goed. Soms verbaast het me dan ook dat ik geen rekenmachine nodig heb. Maar zo op z'n tijd hou ik er wel van om even lekker een gezichtsmaskertje op te doen en lekker even relaxen.
Totaal herkenbaar! Van buiten op en top vrouw, maar die grijze massa inderdaad niet. Zelfs mijn man zegt (meestal als hij er weer een verplichte bijeenkomt met het meerendeel vrouwen erop heeft zitten): 'schat ik ben zo blij dat jij geen ECHTE vrouw bent'! 😂😂 Maar goed een echte bèta hier (alhoewel ik geen technische studies gedaan heb), werk in een mannen wereld en geef (Godzijdank!) leiding aan 85% mannen. 😁 Ik zit op een aantal mannen fora, ben een complete computer, Apple en gadget nerd kan uren over (de technische aspecten van) camera's bvb discussiëren en ga zo maar door. Verder ben ik héél sportief, kort, direct en rechtlijnig in de communicatie en kan aardig grof uit de hoek komen. Waar men dan vaak van schrikt omdat ik er op het oog zo 'vrouwelijk, elegant en liefelijk' uitzie. Hilarisch. Ik ben echter dol op winkelen, dat dan weer wel. Alhoewel je mij vaker met een nieuw objectief of Appel speeltje de zaak uit zal zien komen dan een nieuw paar Manolo Blahnik's......😅😝
Ook hier herkenbaar! Ik mocht nooit na buiten alleen met me broer vroeger..dus gingen we vaak voetballen, klimmen knikkeren, ging mee op judo en op me 18de kickboksen tot me 27ste. .heb ook altijd wel getwijfeld zo vn ben ik het wel of niet?! Maar nee! Hou teveel ook vn make up parfum nagels haren (ik kan ook heel vrouwlijk zijñ) maar winkelen urelnlang vreselijk! Achteraf had ik me tanden moeten doorbijten en die mtf laten dokken! Maar goed
Leek wel of je mij omschrijft op dat stukje winkelen en werk na dan (ik hou echt van winkelen en werk niet dus geen problemen met collega's die me niet snappen!) Ik ben in huis ook degene die alle elektrische apparaten installeert en aansluit en die de bouwpakketten van bijv. Ikea in elkaar zet. Niets leukers dan bouwtekeningen lezen
Ik grap wel eens dat ik in mijn vorige leven een man ben geweest en daar nog wat trekjes van heb overgehouden . Ook hier helemaal gek op wiskunde. Naast dat het mijn werk is/was (en hopelijk straks na de bevalling gewoon weer wordt) doe ik het ook gewoon voor mijn plezier in mijn vrije tijd. Wiskunde is gewoon mijn hobby. Ik kan kaartlezen. Ik heb geen tomtom nodig, met een ouderwetse kaart verdwaal ik ook niet. Sterker nog, vaak kijk ik enkel van tevoren op de kaart en onthoud ik de route in mijn hoofd. En dat gaat altijd goed. Enne, ik val op vrouwen, niet op mannen. Dat is toch wel mijn meest mannelijke eigenschap misschien Talen leren schijnt een vrouwendingetje te zijn. Tja, ik zou graag willen dat ik het kon maar ik kan het echt niet Urenlang winkelen? Niks voor mij. Als ik naar het winkelcentrum ga bedenk ik van tevoren wat ik ga kopen in welke winkel, loop naar de winkel, koop het, en ga weer naar huis. Als kind had ik er echt een hekel aan als vriendinnen "vadertje en moedertje" wilden spelen. Vreselijk... Ik liep dan maar in mijn eentje door dicht struikgewas en in de modder langs de slootkant, lekker vies worden en van alles ontdekken. En toen ik iets ouder werd en verder van huis mocht ging ik met een buurjongen hutten bouwen en in bomen klimmen in het bos. Ik heb ook aan het begin van de puberteit een periode gehad dat ik graag bovenop containers (van die grote zeecontainers) klom en daar dan uren ging zitten. Maar ik weet niet of dat mannelijk is of gewoon raar Maar verder ben ik hartstikke vrouwelijk en vooral qua kleding, spijkerbroeken heb ik er nu toevallig 1 van omdat dat een positiebroek is en ik die tenminste pas maar verder draag ik zelden een broek. Als legging met jurkje of rokje erboven. Dus ik ben 100% vrouw maar dan met wat trekjes die veel andere vrouwen niet hebben, ach ja En hoewel ik blijkbaar best een technisch brein heb (qua wiskunde e.d.) moet je me dat vooral enkel op papier laten doen, je moet me geen onderdelen en schroeven geven en me zelf een kast in elkaar laten zetten bijvoorbeeld. De kast komt wel in elkaar en op zijn plek, maar alle onderdelen zitten dan altijd verkeerd... Ooooh en dan vergeet ik gewoon mijn grootste hobby! Vliegtuigspotten! Ik sta langs de banen op Schiphol altijd alleen maar tussen de mannen...
Heel leuk om te lezen allemaal. En veel herkenbare dingen er tussen! Ik ben ook echt van het klussen en prutsen inderdaad. Ik zet met liefde een Ikea pakket in elkaar. Ik zie meteen wat de bedoeling is, is zo voor elkaar en vind het ook leuk daardoor. Maar ook n muurtje verven, even wat afkitten of n plankje ophangen draai ik m'n hand niet voor om. Het afstylen, met kleuren en kaarsjes en kussentjes etc dat zie ik dan weer niet. Is niet m'n sterkste kant en vind ik ook niet leuk om te doen. Wat dan weer niet zo mannelijk is, ik heb een hekel aan sport op tv en auto's interesseren me echt 0,0. Die moet gewoon rijden en verder snap ik niks van dat ding. Als je over auto's wil praten moet je niet bij mij zijn. Tenzij je het wil hebben over de verschillen in de algoritme's van de Google car en die van Tesla. Dat vind ik dan wel weer leuk. 😋
Hahah winkelen met vriendinnen, nee dus. Het lunchen vind ik dan leuk, de rest duurt me allemaal veel te lang. Behalve inderdaad een elektronica zaak of gadget winkel, dat dan weer wel. 😂 @Nikki, zou je mij een pb kunnen sturen met die fora? Ik zoek al een tijdje naar een leuk forum waar mensen het niet irritant vinden als je over Apple en computers wil kletsen. Het communicatieve is trouwens ook herkenbaar. Veel vrouwen vinden mij inderdaad veel te direct of hard. Ben wel heel empatisch maar meestal als ze ergens mee aankomen ben ik meer van, nou kom op zeg, stel je niet zo aan. Heb afgeleerd om dat hardop te zeggen, maat dat denk ik dan in mezelf.
Ik heb ook een mannenbrein. Niet met gadgets overigens die interesseren mij niet zo. Sowieso ben ik een echte bèta. Ik kan slecht tegen vrouwen geneuzel. Heb ook niks met make-up en accessoires voor mijn huis ofzo. Ik ben heel oplossingsgericht, heel direct. Ik ging bijna altijd alleen met jongens om en dat is eigenlijk pas na mijn pubertijd iets verandert. Al heb ik nog steeds veel meer met mannen dan met vrouwen.
Yo hier nog 1. Ik moet mezelf er wekelijks aan herinneren dat ik geacht word make-up te dragen en een handtas mee te nemen. Ik vind het eens in de zoveel tijd leuk om mezelf op te tutten maar verder is het omdat het van me word verwacht (o.a.) door werk. Ik heb verschillende mannelijke beroepen gehad (militair, internationaal truckster) en werk nu echt in een vrouwenjob. De verschillen zijn heel duidelijk en het kost me dan ook moeite om me aan te passen. Misschien juist doordat ik zelf niet zo'n meisje-meisje bent, dat ik op de stoere mannen val. Mijn vriend is een bikertype maar dan wel met een heel klein hartje.
Ja hier. Ik ben niet echt een nerd als in goed zijn in wiskunde (heb dyscalculie) of dat ik een computernerd ben. Maar ik denk gewoon vaak als een man. Waar vrouwen vaak gelijk wat achter zoeken, vat ik het gewoon op zoals het is gezegd. Iemand zei eens vlak na haar bevalling 'ik wil nooit meer kinderen!' en toen ze na 1,5 jaar vertelde voor een tweede te willen gaan was ik stomverbaasd. Dat soort dingen zeg maar. Maar dat ik zo denk/ben komt voor het grootste deel wel doordat ik ASS heb, waardoor je een soort van mannenbrein hebt. Net als Nikki vindt mijn man het absoluut niet erg dat ik geen 'echte' vrouw ben haha. We hebben eigenlijk ook nooit ruzie ofzo.
O ja en ik háát winkelen. Vindt mijn man trouwens absoluut niet erg, en hij doet alles op dat gebied hier thuis. Dus alle boodschappen, en ook de kleding koopt hij. Ben daar blij mee want ik ben er zelf gewoon hardstikke slecht in (edit: moest dus ook Googlen wat Manolo Blahniks waren ).