AH haalt Euro Shopper uit het schap

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Umm85, 10 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    AH haalt Euro Shopper uit het schap

Albert Heijn stopt met de Euro Shopper producten. In plaats daarvan begint de supermarktketen met het merk AH Basic.

Dat meldt Distrifood.
    Albert Heijn zegt dat de kwaliteit van de nieuwe budgetproducten consistenter is, en dat de prijs-kwaliteitverhouding is verbeterd. Ook de verpakking gaat veranderen, volgens de supermarktgigant zodat de klant 'in één oogopslag' kan zien dat het product goed en goedkoop is.
    Er is voor de naam AH Basic gekozen omdat zo de eigen naam Albert Heijn aan het merk verboden is. Euro Shopper producten lagen vanaf 1995 in de schappen van Albert Heijn. In 2009 werd de verpakking van het merk nog aangepast, waarbij de productnaam in het Engels op de verpakking stond.
    De eerste vijf Euro Shopper producten die worden vervangen door de nieuwe lijn AH Basic zijn de scharreleieren, cornflakes, hazelnootpasta,pannenkoekenmix en Chinese nasi.

---------------------------------------------------------------------

Ben benieuwd of het een positief iets zal zijn..

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hmm ben benieuwd wat ik meer ga betalen ;)

3. MLkids

MLkids Niet meer actief

Ben dr helemaal niet blij mee! Euroshopper was juist de reden dat ik boodschappen bij de AH doe!

4. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    bah

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    We zullen het zien...ik koop ook best veel euroshopper...maar goed misschien is het inderdaad beter de AH Basic

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hmm.. Zal wel gepaard gaan met een prijsverhoging denk ik zo? ;)

7. Islah

Islah Niet meer actief

M.a.w., wordt dus gewoon duurder. Wat de afgelopen tijd sowieso al gebeurde, iedere keer bleken bepaalde producten weer duurder te zijn, soms ineens 50 cent omhoog gegaan ofzo. Ik denk dat ze op deze manier willen voorkomen dat het overstappen naar dit duurdere AH Basis merk te opvallend is.

8. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    de prijs-kwaliteitverhouding van de euroshopper vind ik juist top!
    Dit zal echt alleen maar inhouden dat het duurder gaat worden, en dat ik (en vele met mij) minder of niet meer naar de ah gaan!

9. Bri

Bri Niet meer actief

Er zijn een paar euroshopper-producten die ik regelmatig koop, maar het merendeel vind ik gewoon echt niet lekker of goed genoeg. Het goedkope proef je er gewoon van af.
    Ik hoop dus dat AH Basic een beter product biedt. Nou ja, anders blijf ik AH huismerk of A-merk kopen.

Ik denk dat ze van het merk af willen omdat ze reputatieschade hebben opgelopen door dat paardenvlees in euroshopper-lasagne, en dat ze bang zijn dat er nog wel meer schandalen gaan volgen.

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik vind euroshopper echt rotzooi van de meeste producten. Die bijna elke boodschappen bij ah en neem meestal ah eigen merk. Prijs is dan beter icm kwaliteit.
    Euroshopper is goedkoop maar wil je goed spul voor het zelfde geld kun je dan beter naar aldi gaan.

11. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ben benieuwd wat ik meer kan gaan betalen. De ES die ik koop zijn gewoon prima.

12. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Doei Albert Heijn, jullie zijn een klant kwijt denk ik zo.
    Prijs-kwaliteitverhouding veranderen betekent volgens mij alleen maar dat de prijzen omhoog gaan en ik vond ES kwalitatief gezien goed zat.
    Wij kopen dus wat er te krijgen valt bij de Lidl, maar dingen die zij niet in het assortiment hadden zo goedkoop mogelijk bij AH maar ik denk dat het dan Jumbo wordt en alleen nog AH voor de boodschappen die we echt meteen nodig hebben, als we wat vergeten zijn ofzo.

13. Islah

Islah Niet meer actief

Misschien ben ik dan gewoon geen fijnproever ofzo maar met veel producten proef ik écht geen verschil tussen ES en bv. Lidl (of zelfs een a-merk). Om maar een paar voorbeelden te noemen; macaroni, roomboter, tomatenpuree, gepelde tomaten, olijf- en zonnebloemolie, etc. Er was eens olijfolie van Bertolli ofzo in de aanbieding en dat vond ik net groen gekleurde zonnebloemolie. Sommige dingen van ES vind ik dus zelfs beter smaken. Ik denk dat er wel een verschil zou kunnen zitten tussen ES en bepaalde kant-en-klare producten, maargoed omdat ik niet zo van e-nummers houd en vlees in dat soort producten vermijd eet ik dat toch al niet.

14. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik ben echt een hele trouwe AH fan, en onze ah supermarkt is ook echt super (was ook de beste supermarkt van nederland afgelopen jaar).
    Maar de prijzen zijn de laatste tijd zo erg omhoog gegooid!
    Bijvoorbeeld bon bon bloc, koste vroeger 1,89. Daarna heel lang 1,99.
    En nu zag dat ie 2,30 kost en de week erop kostte die 2,39!!
    Hun eigenmerk hagelslag is ook duurder geworden, brood is duurder geworden etc etc etc.
    Het viel mij eerst niet zo op, want ik gooide gewoon alles in mijn kar wat ik wilde hebben.
    Maar op den duur dacht ik, wat ben ik veel geld kwijt en ging dus meer opletten.
    Ik ken 2 mensen die bij de albert heijn werken en die zeggen ook dat de prijzen erg omhoog zijn gegaan, elke keer moesten er nieuwe prijskaartjes voor de schappen.
    Nu hoor ik van iedereen dat de aldi ook de prijzen geleidelijk omhoog heeft gegooid.
    Ben vorige week voor het eerst naar de lild gegaan, daar de meeste boodschappen gedaan en wat ik daar niet kon krijgen (bijvoorbeeld lasagne bladeren en allesbinder en wat merk producten) en ik was goedkoper uit.

15. Islah

Islah Niet meer actief

Lidl heeft de prijzen ook behoorlijk omhoog gegooid de afgelopen jaren hoor. Het lastige is dat ze nu een reputatie hebben van 'goedkope winkel' (net zoals Aldi) dus dan valt het voor de meeste mensen niet zo op.

16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik doe momenteel ook ontzettend veel boodschappen bij de Lidl, daar zijn de prijzen ook wel omhoog gegaan, maar lang niet zo als bij de AH. Ik kom bij de Lidl met 2 grote tassen thuis van 50 euro , terwijl ik voor een paar dingen bij de AH zoals bepaalde kruiden soms wel over de twintig euro kwijt ben!

Denk dan ook nu ze de euroshopper gaan veranderen, hiermee de prijzen ook weer omhoog gaan.

17. Als daarmee de AH basic ook duurder wordt, is er geen reden meer om naar de AH te gaan zeg. Koop er mijn merkdingen toch ook niet, zijn veel duurder dan andere supermarkten hier.

Kortom, dat wordt nog es bye bye AH..

Deel Deze Pagina