Hia meiden, Dit wilde ik graag met jullie delen. Mooi geschreven (zo waar!), ik kreeg er tranen van in mijn ogen: 'Het proces tegen Robert M. is geen voetbalwedstrijd' - opinie - VK
Interessant stukje idd. Alleen ben ik het niet met de schrijver eens. Een advocaat die het belang van zijn cliënt verdedigt is niet persé een verwerpelijk mens, dat is immers zijn/haar werk. Natuurlijk is het gevoelsmatig verschrikkelijk en ik weet 300% zeker dat bvb. de advocaten van Robert M. ook wel slapeloze nachten hebben hiervan, als ze idd "menselijk" zijn. Maar dat neemt niet weg dat ze zo goed mogelijk hun werk moeten doen en emotioneel het spreekwoordelijke knopje moeten omdraaien.
Ik ben het wel eens met de schrijver had het er Gister nog over met mijn Dat je als advocaat je werk wil doen is tot daar aan toe hoe kut het ook is daar heeft Robert m recht op Maar alles uit de kast en hem nog op bijna alle fronten vrij proberen te spreken .., daar gaat me de bek van Open hangen en vind dat echt heel erg en gevoelloos En de laatste Zin van de schrijver vind ik dan ook prachtig Als advocaat heeft ie het gemaakt maar als mens gefaald en zo zie ik het ook Erg van mij misschien maar zo denk ik er over
Het gaat er bij een advocaat ook niet over of zijn client schuldig of onschuldig is, maar dat ziet client een eerlijke proces krijgt. Vrijspraak krijgt Robert M waarschijnlijk niet, maar we wachten het af, je weet maar nooit.. Joyce