Moeder gedwongen toe te kijken naar lijfstraf zoon (5)

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Chocolat, 18 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Link verwijderd. Het ging om een schokkend filmpje.

Zo zeg ik had mijn kind weggerukt!! En ze zelf geslagen met de peddel!
    En gelijk al mijn kinderen van deze school gehaald.

2. Patty82

Patty82 Bekend lid

8 sep 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    Nou zo gedwongen lijkt ze me niet. Ze is rustig aan het filmen en appen te gelijk. Haar zoontje rent naar haar toe en het enige wat ze zegt is: ' im texting'.

Ik ben van mening dat alle drie de dames, maar billenkoek moeten krijgen met het plankje.

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Wat ik begreep van haar fb pagina is dat ze zei im texting tegen die twee vrouwen omdat die haar aankeken zodat ze dachten dat zij aan het sms'en was ipv stiekem filmen ook staat er op haar pagina als ik niet akkoord ging met deze lijfstraf zou mijn zoon geschorst worden en bij schorsing moet ik naar de gevangenis en vanuit de gevangenis kan ik niet voor mijn kind zorgen maar goed dat is wat ik er een beetje van begrijp.

maargoed no way dat er ook maar iemand aan mijn kind komt !

4. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Walgelijk, je zal zo'n moeder hebben. Ik vind het enorm zielig voor dat kind, wat moet er van hem worden als je zo'n moeder als voorbeeld hebt. Zij is degene die dit toestaat uit angst dat ze naar de gevangenis moet? Aan haar lijkt me ook echt een steekje los.
    Overigens staat dit los van het feit dat lijfstraffen natuurlijk absurd en middeleeuws zijn. Maar goed... Ik vind Amerika een geweldig land, maar in sommige opzichten zijn ze achterlijk en niet te volgen.

5. Veera

Veera Niet meer actief

Tja in Amerika is dat gewoon nog legaal, zelfs op scholen. Thuis is t allemaal nog veel erger... Opzich ben ik er niet heel zwaar op tegen maar de manier waarop het gaat is wel vreselijk. Dit jongetje is zo angstig en verdrietig, totaal onnodig. En als moeder ga je dat toch niet filmen kom op zeg.. Steekje los zeker

6. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Bij spijbelen moet de ouder de cel in? Ze had haar kind ook kunnen overplaatsen. Pure kindermishandeling van zowel school als moeder. Stelletje idioten, slaan met een stuk hout. Hij werd gestraft omdat ie een leraar had geslagen en bespuugd. Dus fysiek geweld wordt gestraft met fysiek geweld, wat leert een kind daar nou van.

7. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Walgelijk. Dat arme kind. Hij is zo bang :(

8. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik ga dit echt niet kijken! Ik word al beroerd bij de gedachte. Maar het gehele verhaal is wel heel vaag. Ze kwam net uit de gevangenis, wil niet terug ivm spijbelen? Het moet wel heel erg zijn als je voor thuishouden van je kind naar de gevangenis moet.

9. wondertje2015

wondertje2015 Fanatiek lid

26 jan 2016
    1.454
    90
    48
    Vrouw
    huisvrouw
    bij mijn geliefde
    wat walgelijk is dat zeg bah bah kon het niet eens afkijken vind het heel erg dat kinderen op die manier gestraft worden, snap trouwens die moeder ook niet helemaal ik had mijn kind opgepakt en van die school gehaald. Als kind hou je daar toch een trauma aan over vind dit echt niet kunnen bah bah

10. Jadele

Jadele Actief lid

4 feb 2016
    136
    0
    16
    NULL
    NULL
    Te absurd voor worden dat ze daar op scholen gewoon lijfstraffen mogen geven.

Voor degene die met een hoop vragen en verwijten reageerden. Lees even de tekst die in de link staat. Dat geeft waarschijnlijk al een hoop antwoorden op het "waarom" deze moeder het heeft toegelaten.

Shana Marie Perez beweert dat ze van de directie een ultimatum kreeg. Instemmen met de lijfstraf of naar de gevangenis. ,,Mijn zoontje wordt geschorst als hij geen slaag krijgt. Ik zou in dat geval de gevangenis ingaan, omdat ik hem laat spijbelen'', meldt de vrouw op haar facebookpagina.

Perez stelt dat ze geen andere keus had dan in te stemmen met het pak slaag. ,,Ik kan niet naar de gevangenis , want dan hebben mijn kinderen niets. Ik kan niet voor ze zorgen in de gevangenis.'' Lijfstraffen zijn toegestaan op scholen in Georgia.

Viraal
    Shana Perez - die in de kamer bleef - deed alsof ze sms'te. In werkelijkheid maakte ze een video met haar telefoon. Op de beelden is te zien hoe de directeur en een adjunct-directeur proberen haar hevig tegenstribbelende zoon op een stoel te zetten. Ze willen hem slaan met een houten peddel. Het kind verzet zich en roept om hulp.

Verzuim
    Perez ligt al langere tijd in de clinch met het schoolbestuur. Ze beweert dat haar zoontje vanwege gezondheidsproblemen al achttien schooldagen moest missen. Maar volgens het schoolbestuur is het spijbelen. De moeder die eerder vanwege het verzuim van haar zoon naar de gevangenis moest, was net op borgtocht vrij. Ze vreesde dat dit ingetrokken zou worden vanwege de schorsing en liet daarom de directie begaan.

11. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    #11 humptydumpty, 19 apr 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 apr 2016
    Niet waar gelukkig! In het zuiden is dit legaal, maar als je dit aan de Noordoost kust of aan de westkust doet, ga je gewoon net zo hard de bak in, maar dan wel een flink stuk langer. Die mensen vinden het net zo achterlijk als dat wij het vinden.

In het zuiden heb je van die idioten, die denken dat dit oké is als de ouders (die vaak net zo idioot zijn) ermee instemmen.

Ik hoop dat dit nieuw leven blaast in het debat over lijfstraffen op school of thuis. Er is genoeg overtuigend wetenschappelijk bewijs om collectief te besluiten dat lijfstraffen nooit oke zijn. Niet op school en niet thuis.

12. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Ik heb het filmpje trouwens niet gekeken omdat ik 9 van de 10 keer een rot gevoel overhoud van zulke filmpjes:)
    Het verhaal vind ik wel een beetje vaag... maar ik ken de regels daar ook totaal niet.
    Zelf zou ik in ieder geval nooit toe kunnen kijken hoe mijn kind wordt geslagen door iemand!

13. Veera

Veera Niet meer actief

Ik bedoelde ook delen in Amerika, niet heel Amerika, zijn zoveel verschillende regels daar per staat. Maar het is behoorlijk middeleeuws en gebeurt idd vooral in de strenggelovige gebieden

14. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik vind het heel zielig voor dit kindje..
    ik hoop dat er wat aan gedaan wordt en dat ze het gaan veranderen dat je een kind op deze manier straft.
    walgelijk

15. twinty

twinty Bekend lid

20 jan 2012
    640
    1
    18
    Ze hadden die leraren en moeder slaag moeten geven ipv het arme kind

16. Islah

Islah Niet meer actief

En als ze weigerde dan weet je dat iedere Amerikaan potentieel een wapen heeft "ter verdediging". Brr, eng land.

17. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik heb een stukje gekeken maar heb het filmpje uit gezet.
    Het gehuil ging door merg en been, arm kind :(

Deel Deze Pagina