het zijn bij mij meestal van die simpele, alledaagse woorden waar ik dan ineens over ga twijfelen. zwangerschap he?
hahaah van grapje! enne, dit bedoelde ik: Geregistreerd: 21 december 2008 Locatie: Arnhem Berichten: 1.225 Re: Nederlandse taal best moeilijk Ik heb er op zich geen problemen mee als iemand een typfout maakt. Doe ik zelf ook regelmatig denk ik. Maar af en toe kun je (vooral hier op ZP) in 1 klein tekstje al 10 fouten vinden ofzo. Dat irriteerd me dan wel. Lijkt net of diegene het expres doet. wat ik ook erg irritant vind is als mensen geen punten en komma's gebruiken maar gewoon aan 1 stuk doortypen dan is het echt niet te lezen vaak doe ik dan ook niet de moeite __________________ 14-08 2930gr 49cm dat smurfD niet, dat smurfT!
Ja dat was sarcastisch ja, anders mag ik me wel even gaan schamen @klingel. Bedankt! Ik zal voortaan beter op de smurfen letten.
Ik heb niet het hele topic gelezen, dus ik weet niet of deze tip al gegeven is. Zo ja, excuses dan voor het nogmaals plaatsen. Als je niet weet of iets met een d of t wordt geschreven is daar een heel simpel trucje voor. Stel dat de zin is: Hij wordt morgen 18 jaar. Maar je weet niet of je het werkwoord worden nou met een -d of met -dt moet schrijven. Vervang het werkwoord dan door het werkwoord lopen. Als je ervan maakt: "Hij loopt morgen 18 jaar" dan hoor je dat er het werkwoord lopen op een -t eindigt. Achter de -d van word plak je dan dus ook nog een -t.