Hallo meiden... Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen...Ik heb een 'probleem' met mijn schoonmoeder. Vanaf het allereerste moment dat ze hoorde dat ze oma werd was ze dolgelukkig. Niks mis mee natuurlijk, beter zo dan andersom. Maar... ik vind dat ze er een beetje in doorgeslagen is. Ze heeft een complete babykamer gemaakt. Ik durf te zeggen dat ze gewoon meer in huis heeft dan wij hebben. Ze had zelfs navelbandjes gekocht (wat denk ze nou, dat wij een baby van 2 dagen bij haar laten ofzo ). Ze zit op ons te mopperen als ze weer eens babykleertjes heeft gekocht die Ian al te klein zijn (tja...baby's groeien nou eenmaal he...). Maar goed met die kleine ergenissen valt nog te leven... Ze heeft 4 maand geleden ongeveer een keer 2 uurtjes op Ian gepast omdat ik naar school moest. Ik had haar duidelijke instructies gegeven (hoe laat de fles, hoeveel voeding enz...). Toen ik thuiskwam bleek dat ze Ian een half uur eerder de fles gegeven had, omdat ie zoooooo'n honger had. En omdat ie dus zo'n honger had heeft ze 'm ook zomaar meer voeding gegeven. Zonder op de verpakking te kijken! Ze had zomaar 'uit de losse hand' extra water en poeder toegevoegd! Daar was ik dus flink pissig om, maar omdat ik al eerder een aanvaring met haar gehad had, hebben mijn man en ik een afspraak dat hij haar daar wat van moet zeggen. Van mij kan ze helemaal niks hebben en wordt ze gelijk heel erg kwaad. Nu heeft ze ongeveer 2 maand geleden een beroerte gehad en nu kan ze nog steeds haar rechterhand niet helemaal meer gebruiken. Heel erg natuurlijk! Maar nu vroeg ze gisteren of ze Ian binnenkort niet een dagje op mocht komen halen. Ik vind dit dus echt niet nodig, ik ben zelf de hele dag thuis. Ik heb mijn man aangekeken en hij zei van dat zien we nog wel. Ging ze gelijk als een klein kind in de keuken staan mokken en pruilen :S In november moet ik stage lopen. Mijn man en ik hebben afgesproken met mijn moeder dat zij op gaat passen. Maar nu wil mijn schoonmoeder ook op gaan passen natuurlijk. Maar ik vertrouw het gewoon niet. Mijn man vindt dat ik me aanstel, maar gezien de eerdere ervaring en dat ze haar arm niet helemaal kan gebruiken vind ik dit gewoon niet veilig. November duurt natuurlijk nog wel even, maar de tijd gaat zo snel met zo'n kleintje . Voor je het weet is het zover. Wat moet ik nu? Als ik het er met mijn man over heb zegt ie gewoon dat ik me niet zo aan moet stellen en dat we het dan nog wel zien. Ik weet gewoon zeker dat ik straks grote ruzie met m'n schoonmoeder ga krijgen! Wat zouden jullie doen? Groetjes (sorry voor het lange verhaal )
bij ons is het ook zo dat alleen mijn moeder oppast en het KDV. wij willen niet dat hij naar Jan en alleman gaat, en gewoon een paar vaste plekken heeft om naartoe te gaan. Natuurlijk zijn mijn schoonouders niet Jan en alleman, maar dan zou er weer een extra plek zijn waar hij zou verblijven, verwarrend voor hem lijkt me. Daarnaast hebben mijn schoonouders het erg druk, al willen ze wel heel graag oppassen, beetje dubbel dus. Zij passen dus eigenlijk nooit op. Als jij niet wilt dat je schoonmoeder op gaat passen dan zou ik gewoon zeggen dat je het niet een veilig idee vindt ivm dat haar hand het niet goed doet (wat ik een heel goede reden vindt, stel je voor dat ze hem laat vallen oid) maar je kunt ook zeggen dat jouw moeder oppast en dat je dat voldoende vindt. tsja... vaak is het toch wel zo dat de moeder van de moeder oppast en niet de moeder van de vader (wat ik om mij heen hoor dan ik hoop niemand op zijn tenen te trappen)
Hoe oud is je zoontje nu? Als je zoontje nog opgepakt moet worden e.d., en je schoonmoeder kan haar rechterhand niet gebruiken, is dat natuurlijk absoluut niet handig en gewoon ook niet te doen!
Niet doen als jij je er niet goed bij voelt. Klaar. Het is jullie zoon. Ja, waarschijnlijk zal je ruzie met je sm krijgen, maar ze zal zich bij je besluit moeten neerleggen. Moederinstinct moet je nooit tegenin gaan
Bedankt voor jullie reacties! Mijn zoontje is nu 6 maand. Hij moet dus ook de trap (waar 'zijn' kamertje daar in huis is) opgetilt worden. Probleem is alleen dat als ik ruzie met m'n schoonmoeder krijg, ik met de hele familie ruzie heb (iedereen deelt haar mening altijd, behalve ik natuurlijk haha). En ze willen mijn man dan ook niet meer zien, want hij 'moet mij maar koest houden'. (Is al eerder gezegd, want we hebben al eerder ruzie gehad). En ik wil gewoon niet dat mijn man geen contact met zijn familie heeft door mijn toedoen dan. Lastig hoor
Ik krijg het idee dat je je zoontje er gewoon niet heen wilt hebben, en dat dat niet aan die arm ligt. Ik denk dat je er niet omheen moet draaien en het beter gewoon kunt zeggen dat je het niet wilt.
ik kan best begrijpen dat je je schoonmoeder na die "voeding-actie" niet meer vertrouwd in haar keuzes voor je kindje, simpelweg om 1 reden: het zijn HAAR keuzes niet! ik begrijp het best.
ik zou gewoon zeggen waar het op staat "ik heb liever niet dat onze kindje naar jou toe gaat"als je man dan vind dat je je aanstelt zeg je toch gewoon, hallo het is ook mijn kind.