Raar dat anderen gelijk zo'n iemand veroordelen. Niemand die staat te steigeren als de vader 60 of 70 + is. Maar owee als een vrouw van die leeftijd het waagt zich nog aan jonge vrouwen dingen over te geven. Ieder mens heeft zijn eigen reden en verhaal. Een moeder van 20 kan ook doodgaan en een baby achterlaten. En wat te denken van mensen met een chronische ziekte die een kind krijgen? Of mensen met een handicap? Wie zijn wij om wie dan ook te veroordelen? Ik hoop dat die oma/mama voor zover het verhaal waar is een goede zwangerschap heeft en kan genieten van haar kleintje.
Is er geen verwarring met deze vrouw? Oudste moeder ooit Op 66-jarige leeftijd kun je nog moeder worden. Een Roemeense vrouw van 66 is door kunstmatige inseminatie zwanger geraakt. Op 16 januari 2005 beviel ze van een gezonde dochter, Eliza Maria. Haar tweelingzusje werd doodgeboren. Wel toevallig dat het hier om de zelfde leeftijd gaat, toch? Als deze vrouw al in de nederlandse kranten komt dan lijkt me het onwaarschijnlijk dat de nederlandse vrouw dat niet komt. Ik geloof er dus niks van!
ben het met jullie beiden eens, kan zo nog wel belachelijkere dingen opnoemen HOEVEEL kinderen groeien er op met een oudere moeder of vader en wat dan van de mensen die pas tegen hun 40ste zwanger raken die zijn ook al 60 als hun kind net twintig wordt maar dat maakt niet, dat wordt nog toegejuicht!
Ik snap de reactie van sommige mensen hier niet echt. Er wordt gedacht: '' die vrouw schenkt toch het leven aan een kind en dat is oh zo mooi". Maar misschien moeten jullie de situatie eens van de andere kant, dus de kant van het kind bekijken. En zeg nou eerlijk, de kans dat een moeder van 20 iets overkomt is theoretisch toch veel kleiner dan bij een vrouw die richting de 70 loopt?! Ook al is het krijgen van het kind hier waarschijnlijk een ongelukje, hier is het kind dadelijk wel de dupe van. Als het een bewuste keuze van de 66 jarige moeder is, is het nog alleen maar meer egoistisch te noemen. Want waar gaat het nou om, dat je dadelijk als 66 jarige moeder, 4 tot, zullen we zeggen 10 jaar, van je kind kan genieten, of dat je een kind op de wereld zet met de gedachte dat je er zo lang mogelijk voor hem/haar kan zijn?
Dus met andere woorden, Marie26....deze dame (als ze al bestaat) moet maar gewoon abortus plegen? Wat een drama toch allemaal weer. Als we zo gaan beginnen...wat dan van al die tienermoeders. Die nog op school zitten...heel goed de gevaren kennen van onveilig vrijen...en dan toch maar ff zwanger worden...en vervolgens de ouders van het tienermoedertje maar ff op kunnen draaien voor de zorg van het kindje. Omdat ze zelf niet het volwassen verstand hebben om veilig te vrijen en dus zeker ook geen zorg kunnen dragen voor een kind. En geen nagel hebben om aan d'r kont te krabben. En laten we wel zeggen...dat gebeurd véél vaker dan bij een vrouw die eigenlijk al lang in de overgang had moeten zijn. Dit zijn 2 uitersten en allebei geen ideale situatie. Maar komop zeg! Ik denk dat de helft van alle meiden die hier op het forum zitten niet in de meest ideale situatie zitten. Om maar een paar dingen op te noemen: te kleine woning...onveilige buurt....schulden....alleenstaand etc.. Maar overal is een mouw aan te passen. Dat een kind veel liefde en geborgenheid krijgt is (vind ik) toch nog altijd het belangrijkste. Pffff....drama drama drama....
Tuurlijk hoeft die vrouw geen abortus te plegen. Dat heb ik niet gezegd. Maar ik vind het gewoon zielig dat dat kind zijn/haar moeder niet lang zal kennen. Dit is ook net zo goed als tienermoeders geen ideale situatie, maar de kinderen van tiendermoeders maken in ieder geval wel nog hun moeder vele jaren mee.
Ik denk niet dat het aan ons is om te zeggen wat deze vrouw van ons zou moeten doen. Dat gaat nergens over. Maar je mag er wel je gedachten bij hebben? Een mening over hebben....toch? Zoals ik al eerder zei: als het een ongelukje is...alla... Maar stel dat ze er bewust voor heeft gekozen, (net als die vrouw laatst in zuideuropa van 67 die d.m.v. IVF zwanger is geworden) dan zou ik daar weinig begrip voor op kunnen brengen. We weten (jammer genoeg) vrijwel niets van deze situatie, en dus is het een groot 'ALS-verhaal'. We weten niet eens of het waar is... Ik wacht dan ook met spanning het antwoord van CAZ af. Is dat er al?
Ze had er voor moeten zorgen dat ze niet zwanger zou raken op haar 66ste, dat had ze moeten doen! Voorkomen is beter dan genezen immers!
en ja Renate, ben het er met je over eens dat je hier best een mening over mag hebben en ik kan er net als jou dan ook weinig begrip voor op brengen als die vrouw er bewust voor heeft gekozen op haar 66ste nog aan een kind te beginnen. Dit is dus mijn mening.
Ik kan me zo voorstellen dat ik er op mijn 66e niet meer vanuit ga dat ik zwanger KAN worden... Maar ik blijf erbij: bullshit!
Dat is het 'm nou juist. Niemand weet of ze er bewust voor heeft gekozen. Het is niet eens duidelijk of ze wel bestaat Ieder heeft zo idd zijn eigen mening. Mijn mening is dus...maak je niet zo druk. leven en laten leven dit omaatje. Ik maak me liever druk om de pedofielen, de afranselaars en de moordenaars Als deze vrouw bestaat en ze brengt straks een kindje op de wereld dan zal deze het beter hebben dan de kinderen die geboren worden bij bovenstaande "monsters".
mmm, ik ken tienermoeders die hun kind op de wereld gedropt hebben en het hebben achtergelaten bij hun moeders....een tienermoeder hebben is echt geen garantie op een gelukkig leven. maar waarom wordt een oudere vrouw eigenlijk gezien als egoistisch? is egoistisch zijn dan een doodzonde? en wie bepaalt dat eigenlijk? de hele wereld is toch egoistisch? waarom wordt zo'n vrouw daar op afgerekend? daar ben ik nou heel benieuwd naar.. Aoife
Enigzins vind ik het wel zielig voor het kindje, spreek uit ervaring, mijn vriend is 21 heeft een moeder van 58, valt op zich nog mee, maar lichamelijk kan ze niks, als sinds ongeveer zijn geboorte, ze kon niks met haar kleine doen, zie jij je moeder van 70 op skates stappen om met jou te gaan skaten? neej ik dacht het niet nee, der zijn zoveel dingen die men op die leeftijd niet meer kan doen met je kind. die je juist normaal met je kind doet. ook het feit als de kleine later zelf kinderen krijgt, het is natuurlijk fijn als je moeder(ouders) nog leven en je hn het geweldige nieuws kan vertellen, ook dit zal niet kunnen... het is natuurlijk een wonder dat het uberhaubt kan en als het een ongelukje is kan ze er idd niks aan doen, maar ik vind wel dat ze na moeten denken over de toekomst.