Ik heb MS, dit houdt in dat ik ook niet alles met mijn kind kan doen (zoals skaten) maar het leven is meer dan skaten,fietsen en andere actieve dingen. Wat dacht je van liefde en er zijn voor je kind. En wanneer iemand wel in staat is die dingen te doen betekend dit dan meteen dat diegene dit ook doet voor het kind. Betekend dit dat ik egoïstisch ben, ik vind van niet. Groetjes anita
nee dat zeg ik ook niet, maar ik denk dat je op die leeftijd erg weinig kan doen. wat dacht je van bv de kleine iedere keer uit bed halen, eten geven, etc etc, hoeveel mensen kunnen dat op die leeftijd, 24 uur per dag en 7 dagen per week, wij als jongere moeders hebben er al moeite mee laat staan iemand van 66.. en naarmate de kleine ouder en zwaarder word, hij/zij kan niet meteen zelf uit bed stappen en aankleden enz
Ik denk dat het er ook erg aan ligt hoe het met die moeder gaat. Mijn moeder van 67 past op mijn kleine. Is het zielig dat hij niet kan rolschaatsen op die dagen? Trouwens, ik ga ook niet met hem rolschaatsen, hoor. Ik ben meer van het wandelen en rustigere spelletjes doen. Ik zal niet zeggen dat het een verstandige keuze is om een kind te krijgen op je 66e, maar de uitspraak dat het kind de dupe is vind ik vreemd. Hoe kan het kind de dupe zijn? Hij is er dankzij zijn moeder. Als hij niet "de dupe" was, was hij er helemaal niet geweest! Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik ben mijn ouders dankbaar, ten eerste omdat zij mij het leven hebben geschonken.
Ik probeer duidelijk te maken dat het hebben van lichamelijke beperkingen niet leeftijdsgebonden is. Als iemand van 66 met de zelfde lichamelijke beperkingen kampt als ik (ik ben 32) waarom is zij dan egoïstisch en ikke niet? (niet dat ik denk dat mensen mij egoïstich vinden en als er wel mensen zijn die dat wel vinden is dat lekker hun probleem ) Groetjes Anita
Als Caitlin 21 is ben ik 62 ja en? hoe ik dan lichamelijk ben weet ik niet maar mijn mams was zelf 34 toen ze mij kreeg en ben haar nog tot op de dag dankbaar ze is nu 77 en gelukkig nog redelijk goed te been alheeft ze ook de ziekte met de grote K moeten doorstaan mijn ma zegt altijd dat ik haar jong hou hoop dat ik dat ook kan zeggen tegen Caitlin als ik zo oud ben als mijn mamsie nee dat je liefde , geborgenheid en noem maar op daar staan geen leeftijden voor en zeker geen oudere leeftijden zoals ik al vaak gelezen heb met jonge ouders , nee geef mij dan maar verantwoordelijke ouders die een jaartje ouder zijn en nu zeg ik niet dat alle jonge onders onverantwoordelijk zijn anders krijgen we daar weer een discussie over maar sommige !
Ligt ook geheel aan de instelling van de persoon zelf, mijn oeder is 50 en die doet alles wat ik ook doe, incl. skaten en heb niet het idee dat ze daar snel mee stopt. Mijn moeder is nog net zo vitaal als toen ze 30 jaar was, en dat meen ik echt, de meeste schatten haar dan ook 10 jaar jonger gewoon door haar levenslust. Mijn schoonmoeder daarintegen, die is 54, die fietst alleen en verders niks. Maar ze zijn beide even goede oma's en zouden ook beiden even goede moeders zijn. Denk niet dat dat soort dingen doen met je kind een garantie is op een gelukkig leven.
yeh right over kortzichtig gesproken zeg.. denk je nou echt dat die vrouw heeft gedacht dat ze nog zwanger kon worden, dan heb je als vrouw zijnde de menopauze e.d. al achter de rug hoor.... en daarbij wie zegt (als het natuurlijk al waar is he) dat ze er direct achter kwam dat ze zwanger was, wie weet kwam ze daar pas later achter? wat had ze dan moeten doen, het kind afstaan ter adoptie? naar het buitenland afreizen waar ze abortus plegen tot de 40e week? nee idd vindt ik heel veel antwoorden ontzettend kortzichtig... ik ben het er zeer zeker niet mee eens als een vrouw van die leeftijd bewust wil zwanger worden en hiervoor de mm ingaat maar als zoiets je overkomt is het toch iets waar je je vraagtekens bij neer mag zetten waarom juist jou zoiets nog een keer overkomt? en wie zegt dat ze er over 10 jr niet meer is? hoe vaak lees je het wel niet dat een jonge vader (pakweg 38) zo ineens instort, ik heb het het laatste half jaar nu al 4x gehoord dan een kennis (verschillende welteverstaan) zo ineens in het ziekenhuis waren geweest omdat ze of een lichte beroerte hadden gehad of dat hun hart op hol sloeg waardoor ze nu verplicht zijn medicijnen te nemen, wie zegt dat zij er over 5 jaar nog zijn? wie zegt jouw moeder van 28 dat jij er over 10 jaar nog bent, je hoeft niet door ziekte of door ouderdom te overlijden, je kan maar zo naar boven worden geholpen bij het oversteken, autorijden, fietsen etc. etc... ik ken menig vrouw van 35 die zich echt als een oud wijf gedragen terwijl mijn moeder van 63 bij wijze van spreken er nog beter uitziet en veel jonger is qua leefstijl en gezondheid dan menig ander jong "ding".... ik moet zeggen dat ik voor mezelf een grens heb van pakweg 36 jaar, is het daarna nog niet gelukt met zwanger worden hoop ik dat ik me er bij neer kan leggen ik zou pertinent niet zwanger willen worden als ik al 40 of over de 40 ben maar ja dat is mijn mening ik kan niet spreken voor degene die 40 jaar of ouder zijn en toch bezig zijn om zwanger te raken... maar mocht het me overkomen zou ik het ook echt niet weg laten halen zeer zeker niet, ook niet als ik staks de 60 gepasseerd ben, je kunt als kind volgens mij beter 10 goede gezellige en mooie jaren hebben met een oudere moeder, dan 10 klote jaren waarin het behappen is en waar je later niet met plezier aan terugdenkt dat gebeurt vaker dan andersom....
Idd dat is voor elk persoon verschillend, mijn moeder is 63 maar nog net zo quick, die gaat nog altijd mee stappen, gaat om de 2 weken met haar vriend mee naar ajax, gaat altijd mee op vakantie etc. etc. die behangt , schildert haar eigen huis .doet menig ding waar een kerel een aannemer voor moet bellen .dus tja wat is zielig .enige nadeel wat er idd aan zit is dat je als oude moeder nooit je kleinkinderen zult meemaken, maar ook daarbij is het nooit van te voren gezegd dat je wel kinderen zou kunnen krijgen . Nee ik blijf bij mijn mening, een bewuste keuze zal het ongetwijfeld niet zijn geweest, maar het is nou eenmaal zo en ze pakt die laatste kans met beide handen aan .kind zal zich later echt geen verwijten maken naar zijn of haar moeder toe hoor .