overlast pinautomaat

Discussion in 'De lounge' started by Marieke1983, Apr 23, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

wij wonen naast een pinautomaat. in de zomer en in het weekend hebben we daar veel overlast van. mensen scheuren langs met hun auto, gaan pinnen en laten ondertussen keihard de autoradio aanstaan. ik hang regelmatig uit het raam met het verzoek om de pokkeherrie wat zachter te zetten.

de abn (eigenaar pinautomaat) ontrekt zich aan iedere verantwoordelijkheid en zegt niets te kunnen doen. ze verwijzen ons naar de politie, die ons weer terug verwijst naar abn.

en nu dan? ik krijg neigingen om waterballonnen te smijten en de automaat te saboteren, maar iemand is hier toch verantwoordelijk voor? gemeente dan? of toch abn? wat moeten we hiermee?

2. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    1,763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    je kan gaan kijken bij de gemeente. aangezien je door politie en abn steeds naar elkaar gestuurd word.

Misschien dat er een gele doorgetrokken streep op de rand van de stoep kan gemaakt worden? ze mogen dan niet op de rand van de stoep parkeren. heel veel mensen laten het dan wel uit hun hoofd om "even"daar hun auto neer te zetten en moeten dan al gauw hun nog draaiende auto verderop zetten. dus die doen dan meestal hun auto wel uit en op slot.

Of is het een parkeerplaats?je kan er dan waarschijnlijkniets aan doen. ze kunnen moeilijk zeggen mensen u mag niet meer pinnen daar....

3. natjes

natjes Niet meer actief

Heb je ook contact gezocht met ABN hoofdkantoor? Of alleen met de betreffende vestiging? Zou het nl hogerop gaan zoeken!

4. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Mmmm.... Ik heb hier helemaal geen verstand van, maar wij woonden vroeger boven een kroeg en toen hadden wij een soortgelijk probleem.
    Onze deur kwam uit op een steeg (daar stond ook de fiets bijvoorbeeld) en dan was er een poort naar buiten. In de zomer stond daar een terras en mensen zetten dan gewoon hun stoel voor onze poort. De eigenaar van de kroeg beloofde er wel op te letten, maar vaak was het heel druk en dan wilde ik eruit met de fiets, of zonder, en dan zaten er gewoon mensen tegen de deur aan. Heeeeeeeel irritant. Kijk, als ze dan gewoon opzij gaan, maar dan keken ze me ook nog aan van 'wat moet jij hier? ik zit lekker op het terras'. Ja, voor mijn deur!

Ik heb me echt groen een geel geergerd. Verschikkelijk. Briefjes opgehangen (met 'dit is een nooduitgang' - was het namelijk ook nog), met de kroegbaas overlegd, etc.

Maar achteraf denk ik ook: dat is nu eenmaal het soort overlast dat je hebt als je op zo'n plek woont. (En het had natuurlijk ook voordelen, zo midden in de stad. ) Niemand kan er eigenlijk iets aan doen, en niemand is er ook verantwoordelijk voor, behalve de individuen die de overlast veroorzaken.

5. Sensea

Sensea Niet meer actief

klacht bij de gemeente indienen dat je van de een naar de ander gestuurd wordt. helpt dat niet de tv erbij halen.

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

volgens mij kunnen ze hier heel weinig aan doen. omdat het niet telkens dezelde zijun natuurlijk.

de politie zal niets doen omdat ze toch niet weten wie het was.

de abn dekken zich met het plaatsen dat zei niet verantwoordelijk zijn voor eventueele overlast (waar zij ook niets aan kunnen doen,want het zijn gewoon de mensen die komen pinnen dit dat aso gedrag vertonen)

gemeente heeft vooraf de vergunning en alles goed bekeken en uit geven dus die staan erachter en zullen er weinig aan doen.

de media ja wat kunnen die er mee dan heb je weeer z'n item waar iedereen beterschap beloof maar waar er niets gebeurd (zoals met heeel veel van dit soort items)

7. yenolah

yenolah Fanatiek lid

Dec 12, 2008
    4,038
    83
    48
    Female
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Zaten jullie eigenlijk eerder in dat huis, of was de pinautomaat er al toen jullie daar gingen wonen? Voor dat soort dingen moet de bank toch eigenlijk eerst toestemming van de omwonenden vragen voordat de zoiets gaan plaatsen.

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

is het niet zo dat ze alleen een vergunning moeten hebben?

ennuh! gefeliciteerd!!

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Nee de automaat was er veeeeeel eerder. Ik ben bang dat we idd weinig kunnen doen. Ik ga geen media erbij halen, kom ik straks bij hart van Nl, en dat is ook niet haha!

Ik ga eerst nog even de gemeente proberen, en daarna een briefje ophangen bij de pinautomaat. Zal eens aan de verloskundigen vragen ( die zitten er ook naast) of zij ook overlast hebben, dat maakt dan weer meer indruk dan een particulier.

10. yenolah

yenolah Fanatiek lid

Dec 12, 2008
    4,038
    83
    48
    Female
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    thx!

11. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Briefje overheen hangen: Defect!

12. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    :d:d:d

13. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

Aug 20, 2010
    1,298
    18
    38
    Tja, ik vraag me een beetje af wat de ABN of de gemeente eraan kan doen. Natuurlijk is het ontzettend aso dat mensen hun autoradio zo hard aan hebben staan, maar tegen de tijd dat er iemand is, is die aso met zijn radio allang weg...

14. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Lol :D :D :D dat is actie die misschien meer indruk maakt dan waterballonnen :p . Vooral als je het regelmatig doet - en mensen écht niet verder kijken dan hun neus lang is natuurlijk...
    (ik zou het risico niet willen nemen bij een pin-automaat overigens)

maar dan heb je kans dat ze gaan denken: joh dat ding is iedere keer defect (in het weekend) ofzo :p - ik ga wel naar een andere...

15. Sann

Sann VIP lid

Jan 27, 2007
    16,307
    2
    38
    Brabant
    Tja, klinkt heel flauw misschien, maar als de pin er al zat dan heb je denk ik weinig kans dat er iets zal gebeuren want men zal dan altijd kunnen zeggen ja mevrouw u bent er zelf bij gaan wonen.
    Ik woon tegenover een openluchtzwembad. Heerlijk maar heb er ook geregeld overlast van. Mensen die voor mijn huis parkeren ipv de parkeerplaats van het zwembad, chipszakjes en ijspapiertjes in de tuin en soms best een boel herrie. Heel irritant maar dat is nou eenmaal als je bij zoiets woont

Share This Page