Nederwiedewiedewiet.....

Discussion in 'De lounge' started by mirell, Feb 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik denk haast wel dat een van jou buren een plantage heeft..
    ook oudjes hebben het tegenwoordig hoor.. dan komt hun kleinzoon, of zoon en zet het lekker bij hun neer omdat ze oudjes niet zo snel verdenken (jij doet dat ook niet)

en ik denk idd niet dat de buurman het toe zal geven als hij een plantage heeft...

als je ze wilt aangeven dan kun je de politie bellen en volgens mij zijn ze tegenwoordig wel zo streng dat ze zijn energie gebruik in de gaten gaan houden enzo...

maarja misschien wil je dit niet doen, dan zal ik gewoon eens als grapje zeggen (in een gesprek ofzo )dat ze een betere afzuiging moeten kopen

2. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

heb je toevallig bloembollen in die kasten liggen? Die kunnen ook zo stinken. En anders die kast helemaal leeg halen en je spullen 1 voor 1 besnuffelen ;).

3. Rylie

Rylie VIP lid

Jun 14, 2010
    5,757
    490
    83
    Female
    Patissier
    Noord Brabant
    Misschien staat je buurman wel gewoon te blowen :p of je oudere buurman/vrouw. SChijnt goed te helpen tegen pijntjes en zo... ;)

En ff by the way politie bellen heeft denk ik weinig zin. Als het er maar 5 zijn dan is het gewoon legaal. En die kunnen echt wel stinken alsof het er 50 zijn. (zelf ooit geroken namelijk)
    En de politie treed volgens mij ook allemaal maar echt hard op tegen de mensen die er 100 hebben een illegaal stroom aftappen. Voor 5 is dat namelijk echt niet nodig.

4. NookY

NookY Fanatiek lid

May 12, 2010
    2,263
    1
    36
    Dieren arts assistente bij dieren ambulance!
    hazerswoude dorp ( zuidholland)
    nou mijn vriend had 5 plantjes die zijn weggehaald omdat ze overlast veroorzaakte....die geur want het is zerotollerance voor wiet...dus zodra je overlast heb van die geur kan je gewoon de politie bellen (hier in iedergeval) en als ze dan bij huis bezoek wiet plantjes aantreffen kunnen ze die weg halen

5. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    2,167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar de plantjes op zich stinken toch niet zo heel erg?
    Pas als ze het gaan knippen en laten drogen begint de stank ellende pas echt. Dus als het om de 2 maanden een paar dagen extra erg is, dan zou er bij mij een lichtje gaan branden.
    Ik zou persoonlijk nooit wiet gaan kweken maar ik zou het dan zeker niet opbiechten aan mijn alleraardigste buurvrouw.;);)
    Toen wij nog in de stad woonden kweekte er ook iemand bij ons in de straat. My god wat een stank! We woonden in een portiekwoning en het hele blok stonk erna. Terwijl hij niet eens zoveel plantjes had.
    Maar die weeige lucht is zo doordringend, bah..

6. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Het domste is om te vertellen dat je een wiethok hebt staan dat zal niemand zomaar even tegen de buurvrouw vertellen! :p

7. toetie

toetie Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    2,310
    7
    38
    noord brabant
    binnenwiet mag je niet hebben dus je buurman zou het echt niet zeggen.
    (ook geen 5 planten)
    maar kan het niet in de tuin staan want ook dat kan goed ruiken.

8. lillibit

lillibit Fanatiek lid

Jul 12, 2010
    2,348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland

Kattensnor ruikt naar wiet..... maar die bloeit nu niet!!! :D

9. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    voel eens aan de muren, als je buurman iets heeft staan is je muur vaak warmer dan de andere.

10. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    2,167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oja is dat zo? ik dacht dat die 5 planten gewoon binnen mochten.
    In de tuin lijkt mij nu niet, veels te koud.

11. Delight

Delight Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    2,157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Is ook te koud..buitenwiet kan pas weer vanaf mei/juni tot oktober..

12. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Onze buren hebben wietplantage gehad en daar heb ik nooit wat van geroken terwijl ik normaal op straat enzo het echt wel ruik. Raar he?

13. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Toen we hier kwamen wonen vond ik het ook zo naar wiet stinken. Na een tijdje nam die lucht weer af tot we weer gingen klussen en met name boren in de muren bleek een wietlucht op te leveren. Echt heel vaag hoor en die lucht blijft ook nog heel lang hangen. Misschien zit er iets door onze muren wat net zo ruikt als wiet. Het is wel vaag, dacht eerst ook dat de buren het waren.

14. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
    Misschien kan je een annoniem briefje in de bus doen met een tip dat je hennepgeur ruikt en of ze zo vriendelijk willen zijn dat wanneer ze plantjes hebben staan een koolstoffilter willen ophangen. Groeten een buurtbewoner.

15. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
    Enne, als je een wietlucht ruikt hoeft het niet perse van de buren afkomstig te zijn. Bij familie van ons roken we het ook op zolder, maar de plantage was 3 deuren verder.

Kan ook zijn dat ze bij je buren of zo alleen maar een keer in de zoveel tijd knippen.

16. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

Oct 31, 2009
    5,712
    68
    48
    Female
    disneyworld
    Ons vorige huis die mensen die er voor ons in hebben gezeten die hadden de zolder en de bovenverdieping volstaan met plantjes. Is toen ggeruimd door de politie en gemeente heeft t schoongemaakt. Toen manlief erin kwam wonen hebben ze alles nog eens goed schoongemaakt. Maar ieder jaar in de zomer of als t hard had geregent kwam die hele wietlucht weer omhoog. Bah bah. En dan had je dus echt als je van beneden naar boven liep dat je wiet rook. Is gewoon in de muren getrokken en dat krijg je er niet meer uit.

17. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    idd zon plant heeft me ma ok in de tuin weet ook zo gauw de naam neit. het heeft ook ff geduurd tot ze wist welke plant het was maar die ruikt echt hetzelfde haha.
    of in vogel zaad he daar komen ook plantjes uit zit ook hennep zaad in en dan heb je zo ineens een plantje in je tuin staan. je kunt ern iks mee en krijgt er echt koppijn van maar ruikt hetzelfde haha

18. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

Jun 10, 2009
    1,364
    0
    0
    Bij mijn ouders rook het ook zo nu en dan naar wiet. Maar bleek gewoon dat de buitenmuur (ze hadden een hoekwoning) van binnen helemaal aan het beschimmelen/verrotten was. En ik rook het zo vaak en mijn ouders niet, ik dacht dat ik gek werd :D

Uiteindelijk hebben ze de muur gemaakt en het ruikt nu nooit meer naar wiet

19. Delight

Delight Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    2,157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Soms ruik je de plantjes heel goed.. maar soms ook niet.
    Als mijn vriend weer kwam van 'werk' dan had die echt een walm. (Dat ik het nooit eerder door had wat hij werkelijk deed!?) Maar goed, dat ging niet over 5 plantjes, maar dat x100.

Inderdaad met knippen en drogen dan is de geur het sterkst..
    Maar het kan ook van 4 huizen verderop wezen natuurlijk..

Ik persoonlijk zal geen aangifte doen.. want als wiet niet had bestaan en de vraag er niet naar was.. dan had ik nu niet hier in mijn huis gezeten, maar waren we er allang uit gezet..
    Daarbij weet je nooit een reden of iets waarom iemand wiet verbouwd..

Maar als je er echt last van hebt kan je natuurlijk wel zelf langs de buurthuizen gaan zo van: nouja, wellicht heeft u wat plantjes en ik ervaar nogal overlast.. wellicht kunt u een betere afzuiging plaatsen...of iets..

20. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Hier hebben we het ook gehad, maar ik rook het buiten, niet binnen. Bleek een huis schuin achter ons, die hadden de hele zolder vol staan (eigenaar woont in spanje en had zijn huis verhuurd, heel slim ja :cool:).
    Ze hebben het opgespoord met van die warmte-apparatuur of zoiets, ik heb gewoon een keer de gemeente gebeld en bij buren waarvan ik zeker wist dat die ze niet hebben, gevraagd of zij het ook roken. En ze zeiden allemaal (4 huizen) ja, dus toen hebben we afzonderlijk gebeld en zijn ze gaan onderzoeken denk ik.
    Daarna hoorden we van die wietzolder, de boel is leeggehaald en huurder vertrokken.

Share This Page