Weer pril zwanger en ...

Discussie in 'Miskraam' gestart door Lilly, 12 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    ...ik durf nog niet te juichen.
    20 april heb ik een vroege miskraam gehad. Ik was pas een paar dagen overtijd maar ik wist al een week dat ik zwanger was. Ook bij mijn andere twee kids kon ik een dag of 4 voor nod al positief testen, met seintest dipsticks. Dan wachtte ik tot op nod en dan deed ik een KV test.

ANyway, ik was echt dolblij en omdat alles zo hetzelfde voelde als bij mijn vorige zwangerschappen voelde het allemaal gewoon super goed en ik stelde me er helemaal op in dat wij met de kerst een kindje in ons gezin konden verwelkomen. Helaas ging het dus mis.

En het ongelooflijke is gebeurt.
    Net als bij de vorige 3x zei ik maandag al tegen mijn lief dat ik dacht weer zwanger te zijn, ik testte dinsdag (tegen beter weten in maar geduld is niet mijn beste eigenschap) en die was negatief.

En toen teste ik vanmorgen weer en ja, positief. Het streepje is nog erg licht, je zou het een tuurstreepje kunnen noemen maar zowel de papa in spe als mijn beste vriendin zagen hem meteen. Het is echt een roze streepje, maar dan nog heel licht.

Ik ben weer lekker vroeg, dus ik schreeuw het maar niet van de daken. Tegelijkertijd wil ik weer zo blij zijn als ik de vorige keer was, maar dat lukt me maar niet.

Ik heb ook steeds krampjes in mijn buik en waarschijnlijk zijn het gewoon mijn darmen want bij mij komt mijn menstruatie over het algemeen onaangekondigd, maar toch kan ik het niet helpen om te denken...oh jee....gaat het weer mis?

Gaat het wel goed? Ben ik niet ontzettend stom geweest om weer zo vroeg te testen? (3 dagen voor nod als ik mijn normale cyclus aanhoud). Ik hoop zo dat ik er ook gewoon van kan gaan genieten, ipv alleen maar denken dat het nog mis kan gaan. Ik bedoel, als het mis gaat gaat het mis, daar kan ik niks aan veranderen, dus dan kan ik toch net zo goed blij zijn...

Nou ja, ik wilde het gewoon even van me afschrijven, en voor iedereen die ook net een MK gehad heeft, er is hoop! Je KUNT weer snel zwanger worden!

2. twins2009

twins2009 Bekend lid

10 nov 2012
    563
    2
    0
    Gefeliciteerd. Fijn dat het zo snel gelukt is. Het feit is nou eenmaal dat als je eenmaal een mk hebt meegemaakt dat zwanger zijn nooit meer hetzelfde voelt. Vind ik tenminste. Het blijft onzeker, maar dat is natuurlijk ook na die 12 weken. Probeer toch te genieten.

3. HP12

HP12 Actief lid

17 sep 2015
    388
    0
    0
    Gefeliciteerd!

Na een miskraam is een zwangerschap helaas een stuk spannender en ik vond die eerste drie maanden zelf dit keer echt doorbijten (gelukkig had en heb ik wel een lieve gyn die er alle begrip voor had en me heel veel heeft laten kijken).

Ik hoop voor jou dat dit een mooie plakbaby zal zijn en jullie in 2017 weer een mooi kindje mogen verwelkomen.

4. Goodlife

Goodlife Niet meer actief

Spannend Lilly. Ik begrijp je onzekerheid en duim heel erg met je mee. Wanneer ga je weer testen? Laat je ons dan een mooie foto zien? Succes!

5. oumYahya

oumYahya Niet meer actief

Ik hoop voor jou dat het dit keer goed zit!
    Een voorzichtige gefeliciteerd met je zwangerschap

6. MvM1984

MvM1984 Bekend lid

27 jan 2011
    810
    1
    18
    Heel herkenbaar. Ik heb in december een ma gehad en had begin april weer een positieve test. Helaas is dit ook op een mk uitgelopen, 24 april. Nu is mijn cyclus al weer direct normaal en zijn we er wel weer gewoon voor gegaan, maar heb ik soms zelf de angst om weer zwanger te zijn. Tuurlijk is mijn kinderwens groter, maar durf die eerste weken niet weer aan... Het is echt klote en balen dat de eerste weken nooit meer zo onbevangen zullen voelen als bij de eerste zwangerschap!

7. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Gefeliciteerd!

Heel herkenbaar, tot 7 weken heb ik er opzich wel van kunnen genieten , en maandag de echo gehad die was gelukkig goed. En toch blijft die onzekerheid. Maar ja ondanks alles moeten we maar proberen te genieten, we kunnen er toch niks aan doen ;)!

Deel Deze Pagina