mijn zoontje trekt steeds mijn balpen uit mijn hand en probeert er dan ook mee te "schrijven" (lukt niet) Ik dacht dat hij er misschien aan toe was om iets te gaan kleuren, dus ik had waskrijtjes gekocht. Hij begon er inderdaad mee te krassen op papier maar hij duwde zo hard op het krijtje dat het brak en verpulverde en toen probeerde hij de restanten op te eten Wanneer gingen jullie kindjes voor het eerst tekenen en waarmee deden ze dat?
Ook rond een jaar denk ik. Hij heeft hier ook wasco ( van bruynzeel nog nooit gebroken) potloden en stiften ( stiften sinds zijn 2de ofzo). Vingerverfen is ook errug leuk maar dan moet je wel een vierkante meter afplakken anders zit het overal
gewone potloden (wel de dikke dan) tekent ze al heel lang mee. Heb ook wasco en vingerverf doen we soms ook maar idd, veel afplakken en een doek bij de hand houden
Hier ook de wasco van Bruynzeel. Je hebt speciale voor jonge kindjes. Gaat hier heel goed. Verder ook dikke uitwasbare stiften van de hema en vingerverf inderdaad.
had je van die dikke krijtjes van bruijnzeel? Want die gebruik ik hier ook en die krijgen ze hier niet stuk. Verder weleens van die dikke stiften. Oppaskindjes kleuren ook met dikke potloodjes (zoonlief niet want die gooit overal mee).Vingerverf vinden ze hier niet leuk, bah vieze vingers.
Aquadoodle is idd geweldig. Verder 'tekent' mijn zoontje ook met een pennetje op zo'n magnetisch tekenbord.
Leuke tips, want had mijzelf net dezelfde vraag als ts gesteld! Zal aquadoodle in mijn achterhoofd houden voor de Sint!
ow en zo'n tekenbord is ook wel een leuke voor de sint !! Tycho is ook zo'n fijn kind wat de balpen enz uit mn handen gtrekt om er mee te gaan "schrijven" xxx
Bij hema kan je dikke potloden kopen, daar zit dan wasco in, die kunnen niet breken, die gebruiken we hier om mee te tekenen. Perfect!
Hoi, Wij hebben stiften gekocht van het merk Crayola. Dit zijn stiften die je vanaf een jaar oud kan gebruiken (staat ook op de doos 1+). Ze hebben een dunne platte punt. Dus als je kleintje dan hard drukt of hard op de tafel tikt met de stift, dan blijft de punt goed. Bij gewone stiften kan de punt naar binnen schieten en dan zijn ze niet meer te gebruiken. Ze zijn ook niet giftig, zodat mocht de inkt in de mond belanden het geen kwaad kan. Als ze per ongeluk op tafel of op iets anders tekenen, dan kun je het met een vochtig doekje (of snoetepoetser) makkelijk eraf halen. Ook gaat het makkelijk van handen af en uit kleding heb ik gemerkt. Oh ja en er zit iets in de dop, waardoor het een veiligheidsdop wordt. Mocht je kindje de dop inslikken (schijnt wel eens gebeurd te zijn), dan kunnen ze gewoon blijven ademhalen. Mijn moeder nam ze mee voor ons uit Italie. We gebruiken ze hier nu bijna een jaar en zijn er erg enthousiast over. Ik zag laatst dat ze ook via internet verkocht worden in Nederland via diverse webshops. groetjes van Hamtaro
Die aquadoodle is inderdaad geweldig. Gewoon water in een stift, dus ook geen paniek als ze die weer eens in d'r mond neemt. Nu kleurt dochterlief sinds een paar maandjes (is nu 1,5) ook met dikke zachte kleurpotloden (idd die van Hema, jammere is dat ze er geen bijpassende puntenslijper bij verkopen, dus wij snijden ze zelf bij met een mesje) en met waskrijtjes. Ik blijf er wel bij zitten, omdat ik niet wil dat ze op tafel gaat kleuren ipv op het papier, en omdat ik niet wil dat ze de boel in haar mond stopt. En ik vind het leuk om haar zo lekker bezig te zien, of om iets voor haar te tekenen. Zij is de enige in de wereld die waf waf zegt als ik een hondje heb getekend (alle anderen denken: wat een gek konijn is dat...). Ben zelf niet zo'n tekentalent
Rond zijn eerste verjaardag ook met vingerverf en wasco (kleinduimpjes van Bruynzeel). Hij heeft de verf wel eens geproefd (doet ie nog wel eens )
bij de Action hebben ze dikke stiften te koop apart voor kinderhandjes en heel goedkoop. wij hebben ze ook, ideaal. ook krijtjes vond Emma al snel leuk en vingerverf kan ook al.