Mijn dochter lag eerst in een dun slaapzakje onder een lakentje en dekentje en dat beviel eerst goed, maar daar wurmde ze zich de laatste tijd onderuit en dan kreeg ze het koud 's nachts. Nu laat ik haar in de binnenzak van een combisleeper (Little Company) slapen, omdat deze warmer zou zijn dan de buitenzak (??? Vind ik op internet). Echter, volgens mij heeft ze het nog steeds koud, zodat we regelmatig allemaal wakker zijn. Haar nekje is wel warm, maar haar handjes en wangen zijn koud. Wat zijn jullie ervaringen in dit seizoen? Moet ik nou de binnen- of de buitenzak aandoen? Wat is warmer? In haar kamer is het overdag zo'n 20-21 graden, 's nachts 19-20 graden en 's morgens heel vroeg in ieder geval 19 graden. Word er een beetje moedeloos van... Elke keer voeden, ze wil dan gewoon warm tegen mama aan en haar buikje vol warme melk. Voor de vakantie 4 weken geleden sliep ze door, nu komt ze 3-4 keer per nacht! Help!! Dit gaat niet langer zo.
als het nekje warm is dan is het volgens mij goed...onze dochter slaapt nu in een winterslaapzak want ik heb helemaal geen dekens omdat ze elke keer andersom in bed ligt en zei heeft s'ochtends ook de handen en wangen steenkoud maar de buik ,rug en beentjes zijn lekker warm
Ja, maar die van mij wordt 3-4x per nacht wakker... soms drinkt ze flink, maar soms is ze zich alleen bij mij aan het opwarmen, intussen warme melk slurpend... Maar goed, dank voor je antwoord, die van jou ligt dus ook in een winterslaapzak! Thanx!! Ik ben dus niet de enige die dit doet. En de mijne heeft nu dus ook geen dekentje meer, met de combisleeper! Omdat ze er steeds onder vandaan wurmde. Dat was misschien niet duidelijk in mijn eerste post!
maar het hoeft toch niet alleen van de kou te komen, ze willen soms een tijdje weer meer drinken ook s nachts, ook als ze al door geslapen hébben.. Als het nekje goed is is het prima. Hier heel de zomer een vrij dikke slaapzak gehad de dekens schopte ze af, volgens mij laat ze ze nu wel liggen. 19 graden en een slaapzak is prima lijkt me.
Dank je wel voor je reactie. Ik denk dat het hier toch van de kou kwam. Gisterenavond/nacht kwam ze om 22.00 u / 01.15 u / 6.20 u dus opeens maar 1 echte nachtvoeding en geen 3 of 4. Haar handjes voelden nog steeds wat koud aan, maar haar wangen niet. Haar nekje was ook nog een stuk warmer. Ze kwam nu echt om te drinken en niet om op te warmen. Ook werd ze niet meer wakker zonder te willen/moeten drinken. Dus ik ben al een stuk blijer! Moet erbij zeggen dat ze lang en slank is, dus weinig vet om haar warm te houden! Edit: gek dat hier niemand ervaring heeft met de combisleeper van Little Company
Wel ervaring met de combisleeper alleen niet met koudbloedige kindjes . De mijne zou ik smoren als ik hem nu al in combisleeper binnen+buiten zou aantrekken. Volgens mij komt hij dan de trap afgedreven. Ik heb de dikke combisleeper op vakantie gebruikt toen het `s nachts rond de 10 graden was en ook bij 6 graden, hij had er toen een romper zonder mouw of korte mouw + pyjama bij aan. Maar als je je kind nu al zo dik aankleed wat ga je dan van de winter doen als het koud wordt? De mijne ligt nog in een zomerslaapzak met romper korte of lange mouw. De buiitenzak zonder mouwen gebruik ik wel als de zomerslaapzak in de was zit. Overigens zijn koude handjes, wangetjes en neusje geen graadmeters om te zien of je kindje het koud heeft, nekje wel. Maar die was warm schreef je in je 1ste post. Mijn kinderen zijn ook echt slank, hij past nu nog in maat 50 qua breedte bijvoorbeeld.
Ik heb geen idee wat ik haar aantrek in de winter (de mouwen kunnen er nog aan!), maar voorlopig geniet ik ervan dat ik van 1.15 tot 6.20 eens even ongestoord kan slapen, plus nog eventjes daarvoor.... Ik weet het echt niet, de verwarming nog aan?!?! Maar ik lig zelf ook gewoon onder een dekbed nu! En ik ben een koukleum, waarschijnlijk lijkt ze op mij. Ik sta echt te kijken hoe koud jouw kindje slaapt! Maar als hij het prima vindt... gewoon doen natuurlijk.