De knop is om, ik stop met BV

Discussion in 'Voeding' started by Kiki, Aug 8, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kiki

Kiki Fanatiek lid

Jul 8, 2005
    4,364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Vanaf morgen gaan we Leo fles-les geven, de deadline 1 september komt al vlug dichterbij en dan moet hij uit een fles drinken. Voorlopig kan ik nog uit de vriezer putten qua melk, dus ik denk dat we 4 maand volledige bv vol kunnen maken.

Het is met gemengde gevoelens dat ik ga stoppen, want aan de ene kant wil ik het beste van mezelf meegeven aan ons kindje, maar als dat betekent dat ik dan niet aan het werk kan. Dan is de keus vrij snel gemaakt.

Mijn doel was om ons kindje zeker tot een half jaar zelf te voeden, gewoon door overdag de fles te geven en dan avond-ochtend bij mij drinken. Dat ging met de eerste wel heel goed, maar met Leo dus niet. Zolang hij nog uit de borst kan drinken, vertikt hij het om de fles te happen. Ik weet niet hoeveel zijn hersentjes al denken, maar ik ben er van overtuigd dat hij bijna gniffelend denkt: ik drink mooi niet uit de fles want ik krijg straks toch weer tiet!

Vanavond krijgt hij dus nog 1 keer de borst en dan vanaf morgen is hij het kindje van mijn man. Gewapend met een voorraad voeding zal de fles-les starten. Uiteindelijk moet Leo dan wel toehappen. Omdat ik dit waarschijnlijk niet kan aanzien en aanhoren, ben ik morgen de hele dag niet thuis. (winkelen!!!)
    Als het lukt met de fles dan zal ik al kolvend mijn borstvoeding afbouwen en enkel alleen nog maar de fles aanieden.

Ik heb er even een nachtje over moeten slapen, maar dit lijkt me het beste zo. En stiekum ben ik alweer plannetjes aan het maken voor als ik niet meer bv geef. Zoals: ik kan weer actief gaan trainen met voetbal, ik kan weer iets effectiever gaan afvallen, ik kan weer mezelf worden, ik kan een keer een oppas vragen en lekker onbezorgd weggaan, ineens schiet me een weekendje Barcelona in het hoofd, daar wilde ik met mijn man een keer zo graag naar toe, of in de herfstvakantie een weekje Griekenland! Ik begin er steeds meer zin in te krijgen.
    Gek hoe je onder invloed van "ontzwangerschaps"-hormonen zo van de ene dag op de andere dag een heel andere kijk op de dingen kunt hebben.

Wat ook helpt: ik heb vrede met de beslissing en dan hoef ik me ook niet schuldig te voelen. Wie weet probeer ik over een dag of 3-4 of Leo dan nog uit de borst wil drinken in combi met de fles. Lukt dat, dan is dat mooi, lukt het niet, dan is het hoofdstuk echt gesloten.

Groet van Kiki

Last Call - Bar is closing.

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Meis, ik hoop voor je dat hij snel uit de fles drinkt. Als je er niet tegen kunt om het geworstel met de fles te zien, is het wel verstandig van je om er morgen een dagje tussenuit te gaan. Sterkte he!

3. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Wat een eigenwijze "drol" ;) heb je toch ook. Hopelijk heeft Leo nu snel in de gaten dat de melk uit de fles ook lekker is.
    Ik vind het goed van je dat je nu wel een keuze hebt gemaakt, want zeggen is meestal makkelijker dan doen. Heel veel succes ermee (ook voor je mannetje morgen) en maak er morgen een fijne dag van. Verwen je maar eens lekker zelf.

Kwebbel

4. Niet meer actief

Slimme zet om even de hort op te gaan! Papa's zijn daar toch anders in en kunnen hier wat beter tegen volgens mij.

Probeer te genieten van de dag en leuke plannen!

5. Susan

Susan Lid

Aug 18, 2005
    94
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Ridderkerk
    Porbeer van je dagje uit te genieten en ik hoop dat als je 's avonds thuis komt goede fles berichten krijgt.
    Sterkte met de fles.

Groetjes van Susan

6. djara

djara Fanatiek lid

Apr 12, 2005
    2,675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    geniet van je dagje uit, en ik hoop voor jullie dat leo gauw aan de fles went!!! succes morgen!

7. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Als hij echt dorst heeft zal hij de fles vast wel nemen.
    Zo ging dat met Steven ook, ik had niet meer genoeg bv, en ik gaf flesje nutrilon bij, de 1e keer wou hij dat ook niet nemen,
    maar daarna wel, best wel grappig als je dan ineens ziet dat ze uit de fles drinken.Nu vind hij het volgens mij maar wat makkelijk...
    Veel plezier met winkelen, hopelijk heb je mooi weer.
    En Griekenland is al helemaal niet verkeerd... heerlijk.
    p.s mijn grote voordeel voor de fles vond ik dat ik weer met de pil kon beginnen, want dat geknoei met die gezellige rubbers BHA.

8. djara

djara Fanatiek lid

Apr 12, 2005
    2,675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    en..........hoe is het gegaan?

9. Kiki

Kiki Fanatiek lid

Jul 8, 2005
    4,364
    1
    38
    Steenwijk
    Nou, het heeft wat voeten in de aarde gehad, maar uiteindelijk is het gelukt! Vanochtend om 5:20 heb ik hem voor het laatst gevoed en daarna de zorg overgedragen aan manlief. De avond vantevoren heb ik een voorraad melk uit de vriezer gehaald om de dag door te komen.

poging 1: 9:15 helemaal niets uit de fles gedronken.
    poging 2: 11:15 niks nakkes nada!
    poging 3: 12:30 met een lepeltje 80 cc erin. en om 12:45 met een fikse boog alles er weer uitgespuugd :(
    poging 4: 15:00 alleen brullen en verder niets gedronken.
    poging 5: 17:30 eindelijk wint de honger het van de weerstand, of misschien is het wel de smaak voeding. Manlief heeft nutrilon in de fles ipv bv. Resultaat: 100 cc en een flinke dankjewel-dat-was-lekker-boer.
    poging 6: 19:30 nadat mijnheertje lekker met z'n zus in bad is geweest, 120 cc even boeren en nog eens 60 cc. Beide keren weer nutrilon. En nu lekker op zijn eigen bedje slapen.
    Blijkbaar wil hij bv alleen uit een borst :(

Morgen is het mijn beurt om te flessen, dan ga ik nog wel proberen of het nu de honger was of de smaak van de voeding. Als het morgen alleen lukt met kv, dan moet ik maar even langs de huisarts om wat te halen tegen de melkproductie, want auw auw auw wat doet die stuwing zeer. Zelfs als ik de ergste druk afkolf ga ik nog door de grond van de pijn.

Het begin is der en ik zie nu vol goede moed het flessen tegemoet.

Groet van Kiki

10. Kathy

Kathy VIP lid

May 22, 2005
    5,535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Leuk te horen dat het eindelijk dan toch gelukt is, ook al is het met Nutrilon. Het is een grote stap vooruit. Hopelijk lukt het vandaag terug even goed.

11. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Nou zeg de aanhouder wint uiteindelijk ;) Heb jezelf ook een leuke dag gehad?
    Wat je ook nog zou kunnen doen om de voorraad bv op te maken is de flesjes half om half geven wat betreft de voeding. Dus voor de helft bv en de rest aanvullen met nutrilon. Werkte bij mijn dame prima.

Kwebbel

12. Kiki

Kiki Fanatiek lid

Jul 8, 2005
    4,364
    1
    38
    Steenwijk
    Vanochtend was het zover. Leo werd wakker om half 8 (geen wonder dat-ie zolang ligt te slapen, hele dag gehuild en dan voor het slapengaan een lekker warm buikje vol ;) )
    Manlief wilde al nutrilon in de fles stoppen, maar ik zei: probeer nu even met mijn eigen melk, anders ben ik voor niets aan het kolven. Hij eigenwijs, ik nog eigenwijzer... en mijn melk in de fles. Nou, Leo hapte toe alsof hij nog nooit anders heeft gedaan! Smullen! Om vervolgens heerlijk in slaap te vallen. Dan maar lekker in bedje en tussen de middag mijn beurt.
    Ook nu heb ik de fles gevuld met mijn kolfsel (140 cc en aangevuld met nutrilon tot 180 cc) Geen enkel probleem! Van mij accepteert hij de fles nu ook en op 2 slokjes na helemaal leeg. BURRRP!
    Inmiddels is de spanning in mijn borsten opgelopen dus ik moet even kolven... aarg, binnen 10 minuten heb ik al 140 uit 1 borst en nog eens 5 minuten de andere, ook nog eens 120. Ja zo lukt afbouwen natuurlijk helemaal niet :( wat ik wel als bedoeling heb.

Nu nog kijken of hij ook uit een andere fles wil drinken, want nu haalt hij het uit een rubberen speen die helaas bijna nergens meer te koop zijn. Maar het doel is voorlopig even bereikt: Leo drinkt uit een fles!
    Ook moeten we nog uitvogelen hoevaak en hoeveel er in de fles moet. Met borstmelk is dat makkelijk, gewoon onbeperkt, maar met poedermelk is dat anders.

Voorlopig durf ik de borst even niet meer te geven, want stel je voor dat we weer terug zijn bij af.

Groetjes van Kiki

13. Kathy

Kathy VIP lid

May 22, 2005
    5,535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Serjenka drinkt ook alleen maar met een rubberen speen, met een silliconen speen wil ze helemaal niet drinken. Hopelijk Leo wel.

Wat je wel kan doen om de stuwing te doen minderen, is warm stromend water over je borsten laten lopen. Zo verdwijnt de druk, maar stimuleer je de productie niet, wat je met kolven wel doet. Die raad heb ik van m'n gyn gekregen toen ik stopte met de bv.

14. Kiki

Kiki Fanatiek lid

Jul 8, 2005
    4,364
    1
    38
    Steenwijk
    Laatste update: ook avent is in een kwartiertje opgeslokt! Dus die siliconen speen lukt ook. Haha, straks heb ik een zoontje die alle smaken en maten spenen wel accepteert. Dat zag er 2 dagen gleden wel eventjes heel anders uit.

Groetjes van Kiki

15. djara

djara Fanatiek lid

Apr 12, 2005
    2,675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    blij dat het de goede kant op gaat!

16. Kathy

Kathy VIP lid

May 22, 2005
    5,535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Leuk te horen dat ie die spenen ook aanvaard!

17. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Wat goed zeg :D

Kwebbel

18. Deb

Deb VIP lid

Jul 19, 2005
    7,394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    kiki toppie :)

hej meis als je zon last hebt van stuwing , weet je wat ik deed
    hydrofiele luier dubbel vouwen en dan nog een keer dubbel
    zodat je dus een lange lap hebt , die nat maken in een pendaalemmer zak doen en in de vriezer gooien en als doek bevroren is in een hydro luier wikkelen en die zo over je borsten leggen dus van arm tot arm ;)
    zit niet echt gemakkelijk maar helpt wel giga tegen je stuwing

of een maandverbandje (goedkope) nat maken die over een ingevroren kadet of krentbol vouwen (jajaja je moet even fantasie hebben) haha maar die zo invriezen en als ze ingevroren zijn in een hydro washandje toen en zo in je bh stoppen

het stopt de stuwing en verzacht de pijn

ben je trouwens aan het afbouwen of in 1 keer gestopt dus ook niet kolven ?

succes

19. Kiki

Kiki Fanatiek lid

Jul 8, 2005
    4,364
    1
    38
    Steenwijk
    He deb, bedankt voor je tip. Alleen heb ik een iets groter bolletje nodig dan een krentebol ;) Het is niet voor niets dat er af en toe mensen (kerels) zijn die nadat ze hallo gezegd hebben pas omhoog kijken naar mijn ogen.

Wat de voedingen betreft, ik blijf een beetje in een cirkeltje zitten. De spanning loopt op, dus ik kolf dat af. Nu gaat dat zo goed, binnen no-time heb ik een flesje vol (ca 200cc). Vind ik ook zo zonde om weg te spoelen dus dat geef ik Leo in de fles. Tegen de tijd van de volgende voeding heb ik alweer moeten kolven ivm spanning. Enz... en zo blijft de productie ook komen (eigen schuld dikke bult(en)! :oops: )
    Eigenlijk krijgt hij dus nog volledig borstvoeding alleen dan uit een andere verpakking. Kortom: stoppen gaat nog niet zo makkelijk als ik verwacht had. Bovendien komt de zunige hollander in me boven: wat ik kolf is gratis ;)

Groetjes van Kiki

20. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Kiki, ze zeggen dat gekneusde bladeren van witte kool in je bh doen ook goed helpen tegen stuwing. Zijn meestal grote bladeren.......Succes ermee!

Pim

Share This Page