Hallo allemaal, ik wil even mijn verhaal kwijt ik ben zwanger geraakt door de pil heen en we waren er pas met zestien weken achter. Ik was dus te laat voor de nekplooimeting, 20 weken echo was wel prima en we krijgen een jongen ben nu 27 weken zwanger.. Ten eerste heb ik een hele grote angst dat het kindje misschien down heeft, ik heb geen idee waarom dit door mijn hoofd spookt? En bij mijn pretecho vorige week zagen ze dat mijn placenta voor de uitgang lag... Moet hier 31-01 voor naar de gynaecoloog als dit zo is moet ik een geplande keizersnee. Het is mijn eerste kindje en ben heel benieuwd hoe alles in zijn werk gaat enzo? Zijn er mensen met ervaringen?
Beste mama13, Ik heb een geplande keizersnee gehad bij ons zoontje. De ingeep zelf viel me mee, ook omdat je je erop kunt voorbereiden en ze precies vertellen wat ze gaan doen. Mocht je meer willen weten stuur me maar een pb. Alleen de nasleep van de keizersnee viel me erg tegen. Je ligt toch 3-5 dagen in het ziekenhuis en je hebt daarna (bijna) geen kraamhulp meer. Ook duurde mijn herstel veel langer dan met een gewone bevalling, maar dat is wellicht persoonlijk. Ik heb ook vriendinnen die ook de nasleep goed te doen vonden. Ik zou me er in ieder geval niet te angstig onder proberen te voelen. Wellicht is het niet nodig (verplaatst de placenta zich nog) en als het wel nodig, sla je jezelf er wel doorheen! Sterke, Elsa
Bij mij bleek de placenta ook voor de uitgang te liggen met de 20 weken echo, en heb daarvoor ook met 32 weken een echo gehad met placentalokalisatie! Daarbij bleek de placenta mooi te zijn opgeschoven, en mooi naar achter te liggen, dit komt door de groei van je baarmoeder! Probeer je nog niet teveel zorgen te maken, want dit schijnt vaker voor te komen, dan dat ie voor de uitgang blijft liggen, probeer lekker te genieten!!
ik heb ook de placenta voor de baarmoeder mond gehad. en daar kwamen ze pas achter met 34 weken. vind wel raar dat je zo laat pas naar de gyn moet. ik moest ook een geplande keizersnee.ik moest ongeveer met 37 weken omdat mijn zoontje spontaan kwam met 38 weken en als placenta ervoor ligt mag je geen spontaan ween krijgen zeiden ze.voor de keizersneel kreeg ik ballonetjes in me liezen want je hebt een kans dat er bloedingen onstaan als de placenta ervoor ligt.het is best een pittege operatie als je meer wil weten mag je het vragen.
Bedankt voor de reacties allemaal, ben best bang voor de ingreep ben nog nooit echt geopereerd dus word nog spannend... Het naarste lijkt mij dat je je kindje even ziet en dan gehecht moet worden enzo en je niet naar de bevalling meteen tijd met je kindje hebt.. Hoe was dit bij jullie ?
Ya dat is best vervelend ook als je thuis bent kun je niet veel. Baby wassen en in en uit bed gaan snachts
Oke, ja heb gelukkig een hele lieve man.. Maar die moet naar 10 dagen gewoon weer naar zijn werk dus we zullen zien
ja denk dat dat wel voldoende is mijn moeder was een week bij mij en mijn man.maar daarna waren ze allebei weg deed ik alles weer zelf de zwaarste dingen wachten natuurlijk op manlief
Hier lag de placenta er met jou termijn ook nog voor. Hier ook een placenta locatie echo met 32 weken en toen was hij met ver genoeg verschoven om gewoon vaginaal te bevallen. Was alleen een iets grotere kans op meer bloedverlies en minder goed loslaten vd placenta. Heb inderdaad wel ietsje meer bloed verloren als normaal en voor de placenta los te laten komen kreeg ik een injectie (veel vk geven die standaard al). Dit was voldoende, heb er verder geen hinder van ondervonden. Hoop dat het voor jou ook zo af mag lopen..
Hier ook een placenta gehad die voor de opening lag is in de zwangerschap opgeschoven helaas werd het toch een keizersnede dit omdat de ontsluiting niet goed opgang kwam. De keizersnede vond ik meevallen ook het herstel deed op de dag dat ik thuis kwam alweer een hoop zelf. Ik had na thuiskomst nog een hele week volle dagen kraamhulp je krijg meer uren door dat je een keizersnee heb gehad. Gefeliciteerd trouwens met je zwangerschap
Oke fijn dat het allemaal uiteindelijk ook nog goed kan line wil het namelijk zo graag op eigen krachten doen. Zat ook sterk te denken aan een badbevalling Maar die droom moeten we nu even laten varen...
Lieve mama13, dat is dus een placenta Previa/ praevia totalis (zo noemen ze t als hij voor de uitgang ligt) Helaas heb ik er geen goeie ervaringen mee gehad. Ik heb er destijds een onderwerk ook voor aangemaakt en met twee andere dames veel contact gehad. Als je op mijn naam klinkt en bij onderwerpen die ik gestart ben kun je de link wel vinden. Maar in mijn geval lag die vanaf de achterwand over de uitgang naar de voorkant, dus moest ze erdoor heen snijden. Bovendien had ik een extra complicatie en dat was de placenta increta/accreta, dat wil zeggen hij was met mijn oude litteken en helemaal door de baarmoederwand heen gegroeid.