Zo eind april hebben wij 8 kippies gekregen van de buurtje. Echt heel erg lief en leuk.. ze werden ook al heel tam, als ik het hok open deed stonden ze al klaar om op mijn schouder te fladderen... Ik schrijf verleden tijd omdat sinds vorige week er groot kippen leed is in huizen nieuwbegin... We hadden 1 echt heel klein kippie en die leek ook neit echt te groeien, toepasstelijk gelijk calimero genoemd. Calimero begon vorige week erg vreemd te doen, te schommelen op zn pootjes en heel wazig afwezig zijn... Helaas is calimero vorige week dinsdag dus ook overleden. Gister ochtend kwam ik beneden, wetende dat er de avond daarvoor een neiuw geval van schommelen was. Vreemd genoeg leek het met dit kippie ( pluk omdat hij/zij veertjes op de poten heeft) weer wat beter te gaan. Maar bij een geode inspectie van het hok zag ik ineens dat een ander kippie dood lag. Deze had echter totaal geen verschijnselen gehad. Heel vreemd dus... Nu zit er eentje apart van de nog 5 andere omdat deze wel verschijnslen vertoont en er zit bij de 5 andere eentje die lijkt ook wat schommellig... Erg vervelend, want omdat ik praktijk aan huis heb zit ik de hele tijd in de omgeving van de dames en heren kip. Je maakt je daar toch druk om dan. Vermoedelijk is het toch een uiting van een bacterie. Waarschijnlijk het drink water wat hier al 2 weken niet te vertrouwen was. Heel zielig en ik hoop dat deze 6 of inieder geval de 5 het wel gaan redden... Moest het even kwijt hier omdat het best wel wat indruk op mij maakt zieke dieren...
Ach gossie, ik zie het voor me, die arme beestjes... Hopelijk redden deze kipjes het wel, sterkte en succes ermee! Groetjes, Anakin.
ben je naar de dierenarts geweest? nou heb ik het idee dat die vaak minder verstand van kipjes hebben dan je zou willen maar misschien kunnen ze een mestonderzoekje doen ofzo? zou toch naar zijn als het besmettelijk is en al je kipjes ziek zouden worden
Heb de dierenarts gebeld en die had dus idd geen flauw idee, ze zei " ach ja, dat hebben kuikens wel eens" Dus we hebben de buuv er gisteravond maar bij geropen ( die heeft al wat jaartjes ervaring met kippies) en die gaf aan dat het idd waarschijnlijk een bacterie is, want de mest zeg maar had niet de goede kleur... We hebben dus wat medicijnen tegen diaree gehad van haar en die doe ik om het uur bij 2 van de kippies met water in hun snaveltje spuiten... Wel moeilijk hoor... Maar we houden vol...
Agossie... ik hoop dat de rest het gaat redden... maar je kan met een kip gewoon naar een dierenarts trouwens hoor Wat stom dat een dierenarts zegt 'geen flauw idde'. Ik zou het daar niet bij laten zitten en een andere bellen. Heb je en veearts of een kleindierenarts gebeld?
Ow ik zie dat je wel wat gehad hebt... gelukkig, dan kan je niet meer dan afwachten en ze goed verzorgen. Wat kun je je dan machteloos voelen he?! Suc6 hoor!
JA gek he, je machteloos voelen is het juiste woord... en misschien vinden sommige het overtrokken dat je dat voelt vanwege een paar kuikentjes... maar het voelt wel echt zo... Tjee hoe zou het dan ooit voelen als je kindje ziek is...