Wie ook gynomiconazolnitraat tegen schimmelinfectie?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ikkie97, 22 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Ik heb sinds het weekend last van een schimmelinfectie :(
    Wel eens vaker klachten gehad maar. Elke keer als ik dacht. 'Toch morgen maar eens de huisarts bellen' was het weer over.
    Maar nu niet dus en aangezien ik zwanger ben leek het me toch wel verstandig even te bellen gisterochtend. En maar goed ook want het werd er niet echt beter op... Eerst alleen jeuk maar gisteravond was de hele boel flink geirriteerd en gezwollen, zelfs op één plekje echt een hele verdikking die ook flink pijn deed.
    Maar goed, heb dus gynomiconazolnitraat gekregen, dat moet ik savonds met zo'n applicator inbrengen, maar nou las ik in de bijsluiter dat je dat 14 (!) dagen lang moet doen... Ik meende altijd dat een kuurtje een paar dagen duurde, of is dat met spul wat je niet mag hebben tijdens de zwangerschap?
    In ieder geval, gisteravond voor het eerst ingebracht, vannacht nog verschrikkelijke jeuk gehad maar vandaag lijkt het toch wel ietsje beter.
    Wie heeft dit ook gebruikt tegen een schimmelinfectie en hoe lang duurde het dan voor je klachten weg waren?

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Mag je gewoon gebruiken tijdens zwangerschap hoor! Ik gebruik het af en aan, zowel zwanger als niet. Op zich slaat het vrij snel aan, maar om te zorgen dat het niet binnen no-time terugkomt moet je het langer gebruiken.

3. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ik heb vorige week nog een daktarin pil gezet.
    Ben je er in 1x klaar mee.

4. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ja klopt. 14 dagen. Vind het ook aardig lang altijd. Terwijl ik eens na een uitstrijkje in het ziekenhuis met 10 weken de uitslag schimmelinfectie kreeg en zo'n paasei heb gekregen. 1x inbrengen en klaar!

Met de volgende infectie weer gevraagd naar dit middel maar nee hoor. De huisarts wil me alleen maar die creme geven die je 2 weken moet gebruiken. Vind dat het na die creme veel sneller terug komt dan met dat ei. En ik mocht het alleen buitenaf smeren terwijl ik het idee heb dat het niks helpt omdat een schimmel vaak binnenin zit. Dan bestrijd je de 'plek' niet. Maargoed. Die pil krijg ik niet... Ze zijn echt mega voorzichtig bij mijn huisarts.

Ik ben er bijna dus laat maar zitten verder...

5. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook gebruikt, werkte erg goed, was al vrij snel van de klachten af, maar kuurtje wel afmaken zodat het niet zo weer oplaait.

6. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Huisarts van mij zei dat met applicator ook mocht, maar bij een lichte infectie heb ik het ook met de hand gedaan en dan ook inwendig, alleen niet te diep.

7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Dank voor de reacties, die 14 dagen klopt wel dus. Naja zolang die klachten maar verdwijnen vind ik het best..
    Gelukkig niet meer zo erg als gister en vannacht, nog wel wat geirriteerd allemaal maar heb goede hoop, nog maar even doorzetten dan.

Hadden jullie trouwens ook dat er de volgende ochtend nog wat van ie crème naar buiten liep? Had ik wel vanmorgen nadat ik naar de wc was geweest, niet zo fris, maarja.

8. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    smeer ook iets verder dan allee. je schaamlippen! ik heb geleerd van/met spruw dat je +- 2 cm rondom de plek mpet smeren. ikzelf hen de applicator wel gebruikt, maar heb daarna ook goed ruim eromheen gesmeerd. heb er nu al heel lang geen last van.

Deel Deze Pagina