Nee he!

Discussion in 'Borstvoeding' started by allwoman, Oct 20, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    Hai meiden,

ik ben 9 dagen geleden bevallen van een dochter Noa,ze is dismatuur.
    Na een paar onzekere dagen met bijvoeden (fingerfeeding) wegen ,kolven etc,begon mijn bv goed te lopen en mochten we dat alelmaal laten varen en fultime borstvoeding geven,wat een genot!

Maar he nee he,ik merk dus sinds vandaag dat ik een kloof heb ik 1 tepel..mijn man is al bepathen halen,waar ik van gehoord had.
    Echt balen het verlipen zo goed allemaal,ze hapt prima aanleggen was een eitje( kreeg van vk en ziekenhuis comlimenten) en ach ja toch misgegaan.(kan iedereen gebeuren natuurlijk! balen is het wel.

Iemand nog tips?
    Rugbyhouding hoorde ik,..wil dat met zware borsten?
    Kolven ook goed,maar probeer liever wat anders eerst.

Moet je die zalf eraf halen als je weer voed?

Bedankt!

2. paprika

paprika Fanatiek lid

Jun 29, 2006
    1,164
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi! Allereerst van harte gefeliciteerd met je meisje, en wat fijn dat ze nu goed aan de borst drinkt! Kloven zijn echter een "het" teken dat je dochter niet goed aangelegd ligt, dus ik zou zeggen bel een lactatiekundige, en laat die even meekijken met het aanleggen/voeden. Verder na het voeden een druppel moedermelk over je tepel smeren en aan de lucht laten drogen werkt goed. Ik moet nu weg en weet zeker dat iemand anders nog meer tips voor je heeft!

3. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    Dank je wel!
    Yja ik weet dat het daar door komt,ik denk ook dat het snachts gebeurd is,ik lag soms half te knikkebollen tijdens de voeding :S

4. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Vervelend zeg! Ik heb ook in het begin heel veel kloven gehad. Had niets te maken met aanleggen ... wel met Mirre's manier van drinken/happen. Aldus de LK ;) ...

Maar een LK raadplegen kan nooit kwaad, misschien wordt het zelfs vergoed door je zorgverzekeraar. Bepanthen helpt goed, moedermelk ook ... kolven zou ik niet doen, kan het ook erger door worden ...

Rugbyhouding vond ik ondoenlijk, heb geen enorme memmen (toen D/E), maar vond het gewoon een rothouding. Ik zou het gewoon proberen.

Hopelijk gaat het snel over!

(je zou ook op www.borstvoeding.com kunnen kijken voor tips)

En nog gefeliciteerd met Noa (en fijn dat het nu weer allemaal goed gaat :D)

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter !

Wat vervelend dat je nu een kloof hebt.
    Kun je ook vertellen waar die kloof precies zit ?

Een paar algemene tips bij kloven:
    Goed aanleggen.
    Eerst de borst geven zonder kloof zodat de melk alvast kan toeschieten.
    Vaker en korter voeden.
    Warmte op de borst voor het voeden zodat de melk sneller toeschiet.
    Moedermelk op de borst na het voeden en dit aan de lucht laten drogen.
    Bepanthen kun je evt. ook smeren dit hoef je er niet voor een voeding weer af te halen.
    Een andere houding kun je idd ook proberen.

6. Sellie13

Sellie13 Actief lid

Jul 9, 2007
    210
    0
    0
    Je hebt al veel goeie tips zie ik! Mijn tip is nog dat je ipv bepanthen beter Purelan kan gebruiken (dat zei de lactatiekundige in ieder geval). Dat is pure lanoline en hielp mij echt beter dan bepanthen! Je kunt het bij de apotheek halen. Verder ff opletten dat je geen spruw hebt (witte waas in mondje baby o.a.) want daar kwamen de kloven bij mij van. Dat was trouwens ook wel in combinatie met verkeerd aanleggen, dus daar moet je inderdaad erg goed op blijven letten.......

7. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Bepanthen en ander spul werd het bij mij erger van.. Een druppel moedermelk op je tepel smeren na het voeden en op laten drogen werkte hier het beste.

8. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    Dank jullie wel allemaal daar heb ik wat aan!

Ik heb net de zalf in huis en zal dat eens proberen...ook ga ik straks die rugbyhouding eens proberen.

het toeschieten wil wel ;) ik loop met beide borsten al leeg als ik mn bh open :)
    ook het druppeltje moedermelk zal ik eens proberen!

ik hoop dat het helpt en nog beter..snel.:) hihi

enig idee hoe lang zoiets duurd? kan duren?

9. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Ik heb het ook gehad in het begin en Luuk lag echt goed (LK keek regelmatig mee). Ik heb veel gehad aan Mother Mates omdat Purelan, andere zalfjes en moedermelk niet hielpen.

Hier staat meer over mothermates http://www.borstvoedingalmere.nl/BVAmothermates.htm

Ooh en nog proficiat met je dochter. Niet de bv opgeven hoor, ik heb vaak op dat punt gestaan maar ben zo blij dat ik heb doorgebeten ;)

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Hier ook veel gehad aan mother mates! Ik had kloven door de eerste nacht zonder kraamhulp, Eva wilde niet drinken toen die er was, maar toen die weg was wel ;). Eva was trouwens wel snel goed aangelegd, maar deed raar met haar tong (soort van draaien) waardoor ik kloven kreeg. Na een paar dagen deed ze niet meer zo raar met haar tong en mede door de mother mates (dan krijg je geen korstjes) was het binnen een week helemaal over, terwijl ik wel bloedende kloven had.

11. evelien69

evelien69 VIP lid

Sep 16, 2007
    5,531
    3
    38
    verzorgende
    Ik voed altijd in de rugbyhouding, gebruik dan mijn voedingskussen waar iris op ligt, heb je 2 handen vrij. Heb zelf niet echt enorme borsten maar ze hangen nogal en de tepels staan naar binnen, bij mij werkt het wel fijn, beter dan de andere houdingen!

12. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    Allemaal erg bedankt voor de reacties!

Hoe het kan weet ik niet,maar ik heb sinds vandaag dus geen tot weing last meer! erg geluk gehad,de zalf of er op tijd bij geweest? Ik weet het niet maar ben allang blij...

fijn te lezen dat het dus niet alleen door fout aanleggen kan komen,maar ook door de "techniek"die de kleine gebruikt blijkbaar....

Ik let er nu nog meer op hoe ik haar aanleg en gebruik de zalf zo nu en dan nog,en verschoon de zoogcompressen nog meer!

bedankt allemaal en deze kan wat mij betreft op slot ;)

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Oke ;)
    Elmo

Share This Page