nou ja wat ik net naar mijn hoofd toe kreeg mijn god he! ik ben mijn honden aan het uit laten een van 3 en een van 4 maanden. ik laat de beestje altijd in het losloop veld zodat ze even kunnen rennen en spelen. mits dat ik wil gaan komen er nog 2 mensen aan met een hondje en die wilde wel even spelen nou ja prima tis lekker weer dus ik kan best even blijven. op een gegeven ogenblik wil ik naar huis dus ik roep mijn 2 honden en lijn zen aan ziet een van die 2 mensen dat mijn honden geschoren zijn! dat mens begin me te gillen en ik ben een dieren mishandelaar en ik moest maar geen honden nemen als ik niet tegen de haren kan! ze ging er op ze noemde woorden waar van ik ze nog nooit in 1 zin had gehoord. god wat ben ik geschrokken. laat ik even vertellen waarom ik mijn honden scheer. ik heb 2 jackrussels een van 3 en nog een pup. we waren voor 10 dagen terug bij de dierenarts voor de prikken en gelijk die oudste mee genomen voor haar spuiten. daar zei de dierenarts dat ze alle 2 wel heel erg veel deden verharen en hij wilde hebben dat we ze deden scheren om al het lossen haar er uit te halen.en dit moeten we nu 2 keer per jaar doen. tuurlijk fijn voor mij dat ik niet zo veel haren op de honden heb. maar wat boeit mij het nou ik heb hier ook 2 katten en die verharen nog harder. maar ik word uit gemaakt voor dieren mishandelaar omdat ik het advies van de dieren arts op volg tis te belachelijk voor woorden sorry zat me even heeel hoog
Nou ja zeg! Dat mens spoort niet! Hopelijk heb je haar dat ook verteld dat ze ze gauw weer is allemaal op een rijtje moet gaan zetten!
nee ik ben maar gaan lopen. kliene man zat helmaal overstuur in de kinderwagen door dat die muts zo schreeuwde
snap dat je er van geschrokken bent, maar het beste lijkt me dat je hier zo snel mogelijk overheen moet stappen. je hebt advies opgevolgd, en dat is een keus. Dat dat mens loopt te schelden, tja... de enige die daardoor voor schut staat is die vrouw en niet jij. Je bent die vrouw ook helemaal geen uitleg verschuldigd mocht je dr nog een keer tegenkomen. Lekker laten hangen hoor !! Makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het. Heb er zelf af en toe ook moeite mee.
Ongelooflijk hoe sommige mensen zich druk kunnen maken om een ander! Je hebt goed aan gedaan om weg te lopen, je bent die vrouw absoluut geen uitleg schuldig. Als ik dit zo lees, heeft die vrouw inderdaad een flink aantal steekjes loszitten! 8)
Wat een idioot wijf zeg om zo te keer te gaan Hier trouwens de jack russels ook wel eens geschoren echt een verademing voor die beestjes geen losse haren meer alleen zij vonden het scheren zelf niet zo leuk. Malterzer ook altijd geschoren veel beter dan elke dag kammen.
En wat ben ik dan wel niet? Ik laat mn hond 4x p jaar scheren! Wat n achterlijk mens zeg. DAT is nou dieren mishandeling...zo iemand die niet weet waar ze over L*lt maar wel n beestje hebben!
waar bemoeid zij zich mee? de honden van mijn vader worden ook regelmatig geschoren (tibetaanse terriers). mijn moeder kamde ze vroeger iedere dag een uur (per hond), maar toen zijn mijn ouders uit elkaar gegaan en de honden bij mijn vader gebleven, die daar simpelweg geen tijd voor heeft ivm werk. mijn vader stond voor de keus om ze pijn te laten lijden door alle klitten die in de vacht kwamen of afscheren. tsja, dan is die keus ook snel gemaakt toch? mocht je die vrouw nog een keer zien, stuur haar maar eens langs mijn vader, die kan nogal opvliegerig zijn, en leert ze t zo af.
Belachelijk zeg! Fijn dat mensen altijd maar gelijk conclusies trekken.. Blijkbaar te veel moeite om even te vragen hoe het komt dat je honden geschoren zijn.
Ik snap ook niet waar sommige mensen zich mee bemoeien,alleen ik had m'n mond echt niet dichtgehouden en haar even flink de waarheid gezegd. Niet voor het één of ander,maar ik heb er eigenlijk nooit van gehoord dat je kortharige honden moet scheren omdat ze wat meer haaruitval hebben,dit kan je er toch ook zo uitborstelen? Ik bedoel,dat ze verder geen vachtprobleem hebben in de vorm van jeuk o.i.d.
je kan ze rossen maar madam hier heeft een bloedhekel aan stilsteen en nog een grotere hekel aan kammen. ik heb zo vaak geprobeer en ik ben 2 keer bij de huisarts beland de diererarts deed hij bij zijn eigen dieren ook. en ik moet zeggen dat het wel heel erg veel scheeld in het verharen. en vooral het krabben.
Ik snap niet wat sommige mensen bezield om altijd hun mening te geven....als je hem al geeft doe dat met respect. Maargoed respect is in dit land ver te zoeken zo af en toe.... YouTube - Kort Lontje
zolang je rekening houd met het weer, dus zoals vandaag zonnig en heerlijk kan het prima maar als je ineens op een ijs koude dag de haren eraf haalt kan het wel onprettig zijn voor de hond, voor de rest vind ik het wel jammer van hun uiterlijk maar beter dan elke dag kammen en klitten trekken.
ze hebben geen klitten ofzo ze zijn gladharig dus ze blijven er uit zijn zoals ze altijd doen. kou hebben ze geen last van maar ja wezijn ook met de sneeuw en weer ik veel gewoon 1 uur gaan lopen