Ik moet even van me afschrijven hoor.... Vanacht geen ook dicht gedaan omdat ik zat te dubben. Al 4 maand zitten we in onzekerheid. In november kreeg mijn vriend te horen dat zijn contract niet verlengd zou worden. Gelijk op zoek naar ander werk gegaan natuurlijk, maar helaas heeft nog niks moeten baten. Toen hij na een maand nog niks had gevonden, heeft hij zich vast voor de zekerheid in laten schrijven bij het CWI voor een WW. Afgelopen 5 februari was zijn laatste werkdag. Hij heeft de hele maand al meerdere malen contact gehad met het UWV voor zijn WW-uitkering omdat we maar niks hoorden (geen brief o.i.d.) en we waren toch wel benieuwd of zijn inschrijving goed was gegaan. Er werd ons verzekerd dat zijn aanvraag goed was gegaan, en dat we van de WW-uitkering onz vaste lasten konden betalen. Het beetje extra geld dat ik binnenkrijg zouden we boodschappen voor kunnen doen. We voelden ons wat opgelucht, en gingen met volle moed verder. Met de extra centjes die we achter hadden gehouden moesten we ons kunnen redden mits we geen gekke dingen doen. Van de week viel er een brief op de mat van het UWV. Daarin stond dat het geld voor deze maand is overgemaakt, maar toen mijn vriend gisteren ging kijken op zijn rekening, bleek het veel en veel te weinig te zijn. Gelijk opgebeld natuurlijk om te vragen wat er aan de hand is. Het blijkt dus dat het UWV een verkeerde bereking heeft gemaakt. Wij moeten nu een brief sturen met de vraag of ze dit recht willen zetten, met opnieuw al mijn vriend zijn loonsgegevens. Dit kan makkelijk 8 weken duren, en ik hoor nu van verschillende mensen dat het geen uitzondering is dat het ook langer duurd. We komen nu elke maand dik 400 euro te kort, en als ons gespaarde geld voor de baby is nu ineens niet meer voor de baby We hebben geen andere keus dan dat geld te gebruiken om de rekeningen te betalen. Oke, het was niet veel gespaard geld, maar wij waren trots! Eindelijk zouden we de boel op de rit krijgen, en dan gebeurd er dit :x Ik zit met mijn handen in het haar! Hoe komen we nu aan de laatste spulletjes voor ons baby'tje? Ik heb gisteren al heel internet afgespeurd om goedkoop/gratis aan spulletjes te komen. Ik voel me zo waardeloos. Ik voel alsof ik faal. Voor mijn gevoel zink ik heel diep Ons baby'tje zit nog in mijn buik, maar we kunnen er nu al niet goed voor zorgen (in die zin dat het alles krijgt wat hij straks nodig heeft) Sorry voor mijn klaagzang, jullie zullen het niet van mij gewend zijn. Meestal bespreek ik dit soort dingen hier niet, maar ik moest het gewoon even kwijt Misschien heeft iemand tips voor ons? Liefs Minya
Ai meid... wat een nare situatie! Kan me voorstellen dat je voelt wat je beschrijft. Je wilt toch echt het beste voor je kind.. Maar het allerbelangrijkste zal die toch echt wel krijgen van jullie, dat weet ik zeker! Ik weet niet goed wat voor tip ik je kan geven... Ik zou zoveel mogelijk achter de UWV aanzitten, tot ze gek van je worden en er dus misschien sneller iets aan doen..? En inderdaad veel dingen van mensen overnemen, dan kan het allemaal vrij goedkoop denk ik. Ik ken je situatie verder niet, maar heb je misschien familie waar je eventueel nog bij aan zou kunnen kloppen als het echt niet meer gaat? Maar het allermooist zou natuurlijk zijn als je man snel weer nieuw werk vindt, dus daarvoor duim ik voor jullie!!
och meid wat een onzekerheid zeg. bah. Snap goed dat je met je handen in het haar zit. We hebben het onlangs met de vorst gehad dat we geen geld hadden, uwv keerde niks uit omdat hij geen 26 weken had gewerkt dus moesten we een uitering aanvragen. Gelukkig konden we een voorschot krijgen, want ook alle rekeningen bleven liggen. er zijn sites waar je (oa hyves) waar je gratis of voor weinig aan spulletjes kan komen.. Heel veel sterkte met deze onzekerheid. maar ik denk niet dat je baby straks te kort komt hoor. voornaamste is toch de liefde en geborgenheid en voeding en kleding en een bedje nom in te slapen.
@Minya, wat een *piep*situatie zeg! Er is idd heel veel te vinden op internet qua spullen, zoals bijvoorbeeld hier; Gratis op te Halen . En ja, ik zou ook het UWV gaan stalken tot ze er flauw van worden. Hallo zeg, tis jullie geld, daar hebben jullie recht op! Ik hoop dat je man gauw werk vind meis, zo in onzekerheid zitten is niks. En ik weet zeker dat jullie baby straks niks tekort komt hoor! Liefde kost niks en is onbetaalbaar.. Dikke knuff!
Bedankt voor jullie lieve reacties. Ik heb gisteren al op Hyves gekeken, maar er zat (nog) niks tussen. Heb ook hier gekoekeloerd en op MP. Ik ben zo blij dat we al het grote en dure spul voor de baby al hebben, dat scheelt wel enorm. Dat hadden we namelijk nog bewaard (bedje, commode, box, wipstoel, kinderwagen, Maxi-Cosi) Maarja, kleertjes en verzorgingsspulletjes zijn er (bijna) nog niet. Bah, ik ben zo boos op het UWV. Ze keren toch een WW uit om juist niet in de problemen te komen? Maar uitgerekend zij zorgen er nu voor dat we wel problemen hebben! We gaan er zeker achteraan zitten! Dat hebben we die vrouw gisteren ook duidelijk gemaakt, maar het intresseert ze daar niks. Zij hebben richtlijnen, en er zijn natuurlijk nog meer mensen die afhankelijk zijn van het UWV.
Wat een ellende! Veel sterkte en ik hoop dat het snel goed komt. Misschien zou je hier kunnen neerzetten wat je nog nodig hebt? Zodat je je in ieder geval niet al te druk maakt over de spullen en dat wat meer ademruimte geeft. Liefs Natascha
ik zou idd hier een oproepje plaatsten.... vast wel mama's die kleertjes hebben die je zo mag hebben..
jeetje meid wat ontzettend vervelend....als je wilt..pb dan eens een lijstje met wat je nodig hebt aan verzorgingsspullen en kleding...mischien kan ik iets voor je betekenen...ik heb al een boel kleertjes over (56 en 63) en wat verzorgingsdingen...die mag je van mij gerust hebben..bovendien woon ik in de buurt. denk er maar over na.
Wat ontzettend vervelend. Ik kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt, zeker omdat je de verantwoordelijkheid hebt voor je gezin. Je baby komt NIETS tekort als jullie het spaargeld (helaas) niet kunnen gebruiken voor nieuwe babyspulletjes. Natuurlijk is het even puzzelen om de rest 2ehands of gratis te charteren, maar dat lukt hoor! Jullie hebben daar nu ook nog even de tijd voor. De nieuwe baby heeft straks echt bar weinig spulletjes nodig hoor, zoals ik gister al in een ander topic zei: een relaxed en stabiel gezin en een berg liefde! Het allerbelangrijkste! Spulletjes zijn maar bijzaak. Voel je niet schuldig! Vergeet niet; voor ALLES is een oplossing! Rustig aan meid, komt echt goed. Sterkte!
Wat een lieve en oppeppende reacties. Bedankt meiden. Ik voel me bezwaard om hier neer te zetten wat we nog nodig zijn Eigenlijk schaam ik me dood, maar ik weet echt even niet meer wat te doen...
als je t vandaag laat weten kan ik nog kijken want heb een meid en jongen weet niet of je weet wat t word,maar morge ga ik naar de babybeurs hier dus zal dan hoop kwijt worden
nou dat is toch lief van johana. zie je wel dat het goedkomt. ik heb al mijn kleinste spulletjes gegeven via het consultatieburo aan een meisje van 16 wat is moeten vluchten. en via de bijzondere bijstand kun je ook nog een toegemoetkoming voor babyspullen aanvragen heb ik eens op de stadsbus gelezen.
Hey meid, Schamen moet je je absoluut niet doen. Jullie hebben hier niet om gevraagt dus het is echt onmacht waar jullie in terecht zijn gekomen. Misschien een positief verhaal over het UVW. Want bij mij ging het namelijk ook verkeerd. Ineens moesten ze mijn loonstrookjes hebben en alle contracten. Terwijl er eerder was gezegd door een medewerker van het UVW dat alles in orde was met mijn papieren. Ik balen natuurlijk, was echt benauwd dat we in de financiele problemen zouden komen. Uiteindelijk alles toegestuurd en 3 dagen later gebeld. Ze zouden het zo snel mogelijk in orde maken ( bij mij zeiden ze ook 8 weken). Mocht het financieel niet lukken dan zouden ze een voorschot overmaken. Toch stond het geld binnen 10 dagen op mijn rekening en was alles in orde. Misschien kun je bellen voor een extra voorschot en hopelijk gaat het bij jullie ook zo snel. Schrijf anders even een lijstje wat je nog nodig hebt, er zijn genoeg die even voor je rond willen kijken en vragen. En dat is echt niet iets om voor te schamen. Als jij vrienden of kennissen hebt die in het zelfde schuitje zitten zou je die waarschijnlijk ook helpen. En op dit moment zijn er helaas veel mensen in de problemen gekomen doordat ze hun baan kwijt zijn geraakt. Sterkte meid, het komt allemaal goed!! Vanaf hier een dikke knuffel voor jullie!!!
Een hele dikke knuffel voor jullie. Ja, je baan kwijtraken in deze tijd is heel heftig. Het is jammer van het gespaarde geld maar, dit klinkt heel stom, wees blij dat je nog wat spaargeld hebt. Nu hoef je je niet helemaal in diepe schulden te steken. Gooi hier gewoon neer wat je nodig hebt. Ik weet zeker dat je genoeg aanbiedingen gaat krijgen. Kop op. Het komt goed echt waar!!
Ach lieve schat, dat is idd drama! Wij hebben het ook gehad vorig jaar voorjaar, 6 maanden lang... Het is niks dan drama dat uvw. Ze storten wanneer ze zin hebben en niet wanneer jij het nodig hebt. Ben zo blij dat het hier voorbij is. Hoop dat jullie het uit gaan zingen! Maar wat heb je nog nodig? Ik heb hier nog wel wat dingen liggen die ik nog weg moet doen (6 vuilniszakken maar...) dus roep maar!
Wat vervelend zeg. En ook naar dat jullie nu zo in de stress zitten. Gelukkig is het wel zo dat als het UWV een verkeerde berekening heeft gemaakt danwel te weinig geld heeft overgemaakt, je alsnog met terugwerkende kracht je geld krijgt. Ms. is dit idee een lichtpuntje in de duisternis.... Heel veel sterkte!
Niks om je voor te schamen! Als ik zo in nood was, zou ik dat ook super kunnen waarderen. Dan kun je in ieder geval wat de babyspullen betreft opgelucht ademhalen. En als het straks weer beter loopt, kun jezelf de kleertjes en spullen weer aan iemand doorgeven die het kan gebruiken!