nee het is niet zielig het is nodig!!!

Discussion in 'De lounge' started by Amfy, Mar 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

Aug 31, 2009
    1,341
    0
    0

Ik ben het echt ongetwijfeld helemaal met je eens!
    Tis heel moeilijk om je erover heen te zetten, maar die vrouw heeft absoluut het recht niet zich met jou te bemoeien! als ze nou met respect gevraagd had, maar nee hoor, je hebt van die lui die moeten meteen schreeuwen! Ik kan me voorstellen dat je dichtklapte! zoiets heb ik nou ook altijd in zo'n situaties!
    Vooral negeren de volgende keer als je haar tegenkomt! en zou ze nog wat te melden hebben, gewoon zeggen dat ze het ook met respect kan vragen op een fatsoenlijke toon! Bah word er ook al boos van!

xxx

2. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

sorry hoor maar jou dierenarts is echt dom

"hij wilde hebben dat we ze deden scheren om al het lossen haar er uit te halen."

denk eens na over deze zin ?

als je het haar scheert, dan knip je de haar als het ware gewoon af...

wat gebeurd er met de rest van de haar? die blijft natuurlijk gewoon in de huid zitten !! toch??

je krijgt een dode haar alleen eruit door het eruit te kammen (trekken).. bij de jackrussel dus met een rubber borstel !!
    http://www.broon.nl/winkel/images/IMG_5978.JPG

dus ik zou als ik jou was echt niet meer naar deze vent luisteren, hij weet echt niet waar hij het over heeft...

bij een gladharige hond:
    Poets met een rubber borstel of zeemlap het vuil en de losse haren uit de vacht. Niet te hard poetsen, het is namelijk niet de bedoeling dat er ook gezonde haren worden uitgeborsteld. De hond gaat dan juist meer verharen. Poets met de haargroeirichting mee van de kop naar de staart. Daarna kunt u eventueel naborstelen met een borstel met zachte haren. De hond gaat daar van glanzen, aangezien de talg goed wordt verspreid.

dit bovenstaande hoeft maar 1x in de drie maanden,, echt niet vaker ! en dan zal je echt geen last hebben van een dagelijks verharende hond !!

ik snap jou ook wel hoor, jij denkt natuurlijk dat een dierenarts weet waar hij het over heeft.. maar het scheren van een jackrussel heeft echt geen enkel voordeel voor jou.. en ook niet voor de hond..

de haren blijven na een tijdje gewoon steeds vaster in de huid zitten, zodat ze dan juist last ervan krijgen en beginnen te krabben en alles om de haren uit de huid te krijgen !!

maarjah ik wilde je alleen even dit advies geven.. :)

3. Marian16

Marian16 Niet meer actief

Ik weet het niet FairyLaughs want ik dacht dit ook altijd.
    Ik weet niet hoe het met kortharige honden zit ,maar wel met langharige honden.
    Ik heb zelf altijd een bouvier gehad en toendertijd werd mij verteld dat als je een bouvier eenmaal scheert en niet eerst de dode haren plukt,je dan altijd moet blijven scheren omdat je bouvier hierna niet meer te plukken is,maar dit is de grootste fabel die er bestaat want hij is hierna nog wel degelijk te plukken.

4. FairyLaughs

ja dat is ook zo. alleen als je een ruwharige hond zoals de bouvier scheert wordt het haar ook dikker en stugger en komt het ook dubbel terug.. en als je zo'n hond jaren achter elkaar scheert veranderd de vacht ook !!

hij is natuurlijk nog wel te plukken, dit zal ook altijd zo blijven, alleen is het een stuk lastiger en pijnlijker voor de hond dan, de vacht wordt er ook niet mooier op.. als je hem blijft scheren dan wordt hij wordt op den duur dan gewoon grijs en dof inplaats van mooi donker of zwart !

het is gewoon zo... bij een hond moeten alle dode haren eruit wanneer hij in de rui is.. dan doe je met borstelen, of met een ruwhaar met plukken !
    maar als je de hond laat scheren, dan komt er dus geen enkele dode haar uit.. je knipt de haar alleen onderaan af.. het dode begin zal nog steeds in de huid blijven zitten..
    dus wat heeft het scheren dan voor nut??

scheren kan je alleen doen bij enkel harige honden,, honden die de vacht t zelfde hebben als wij mensen onze haren... dat zijn dus maltezers, yorkshire terriers etc.. de traditionele langharige hondjes... hun haar valt niet om de 3 maanden uit.. hun hebben de zelfde cyclus als ons mensen.. dus de haren groeien een hele lange tijd door. en af en toe valt er een een haartje uit. deze hebben dus geen rui fase...

snap je een beetje wat ik bedoel ??

ik heb het in dit bericht en mijn vorrige ook niet over 3 of 4 keer scheren.. maar over als je het jaren lang doet,..

5. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

Oct 8, 2009
    3,212
    1
    0
    je moet je jack wassen,helpt veel beter.
    en wat voor voer gebruik je?? dat kan er ook mee te maken hebben.
    snap ook wel dat je naar de da luisterd,maar die heeft niet gestudeert voor vacht verzorging.
    of zoek een GOEDE trimsalon,er zitten er veel foute tussen dus let op.

wat betreft de bouvier,het is zo dat hoe VAKER je scheert,hoe minder plukhaar je overhoud(als hij een plukvacht heeft).
    pluk je niet,dan gaat hij op ten duur huidproblemen krijgen.

6. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

er is toch niets zielig aan !!

maar ik ben wel benieuwd hoe je hondjes eruit zien. :D:p

spinnekop

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

Scheren is ook echt niet goed voor jack russells, erg vreemd advies van je dierenarts. Tenzij hij/zij dit met voorbedachte rade doet, als je een paar keer scheert krijgen je honden huidproblemen.
    Je moet ze plukken, niet scheren.

8. FairyLaughs

als je een ruwharige hebt, die moet je plukken
    maar de kortharige die TS heeft die kan/hoef je niet te plukken

9. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

Aug 31, 2009
    1,341
    0
    0
    Ok het is allemaal tot daar aan toe, dat de dierenarts iets heeft gezegd wat niet klopt! Idd even goed laten informeren hoe je het de volgende keer beter kunt aanpakken....
    Dat terzijde, vind ik dat die mevrouw nog geen recht had, haar uit te schelden, toch!?;) (het hondje scheren, dat dit niet klopt, ok... maar dat vind ik geen dierenmishandeling...)

xxx

10. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik ben het met je eens dat de vrouw niet zo te keer hoefde te gaan.

Maar een jack russel scheren? Als je je hond goed voer geeft, en hem af en toe een goede borstelbeurt geeft, en dat is dus niet dagelijks, dan hoef je toch niet te scheren? Ja, een hond verliest zijn haren dat hoort nu eenmaal bij een hond.
    Ik vind het een raar advies van je da. Hoewel ik ook wel snap dat je die man geloofd.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Ten eerste ben ik het helemaal met je eens dat dat mens niet zo uit haar dak hoeft te gaan. Maar mensen bemoeien zich altijd maar al te graag met je hond, ik heb ook al genoeg ongevraagde adviezen en commentaar gekregen. Heel irritant.

Ik ben het verder helemaal met FairyLaughs eens.
    Eerder eens kijken waardoor die overmatige verharing en jeuk veroorzaakt wordt (voer, droge huid, hormonen of weet ik veel wat). Te vaak borstelen werkt ook averechts, weet niet of je dit deed hoor, maar ik hoor wel vaak dat mensen dan extra veel gaan borstelen, maar vaak verergert dat alleen maar de verharing.
    En een goede trimsalon zoeken, die kunnen de hond trimmen en adviezen geven.

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

voor dat jullie gaan beginnen over het voer wat nu in ene niet goed zou zijn ik barf
    om nu mijn dierenarts te gaan veroordelen. vind ik heel ver gaan hij heeft een van de grootste kleinieken in nederland dus ik neem aan dat hoij niet uit zijn nek lult.

het scheren was voor mijn oude nodig die had jeuk en nu na het wassen helmaal niets meer (niet komen dat had je haar eerst moeten wassen dat heb ik 3 keer gedaan).
    nogmaal mijn boeien die hele haren niet dan stofzuig ik extra ik heb toch ook 2 katten die als ze op de bank gaan liggen een bont vachtje op de bank achterlaten. maar als jut en jut er llast van hebben hala ik het weg en was ik ze gelijk. ja en al is die pup 4 maanden dan nog.

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik heb ze bij een salon laten doen;)

14. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Het is absoluut belachelijk dat ze zo tegen je tekeer ging!

Maar ik vind het vreemd dat jeje jackies scheert!
    Je hebt het er over dat het voor de ''oude'' nodig was.
    Maar waarom een pup scheren????
    Zou toch eens na gaan kijken of je de barf werkelijk goed gebruikt.

15. Marian16

Marian16 Niet meer actief

Dan was mijn bouvier een uitzondering want kenners roemden altijd over zijn mooie glanzende vacht,ondanks het scheren.

Wat het voer betreft,het hoeft niet altijd daar aan te liggen,het kan ook een medische oorzaak hebben.

16. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Juist al je barft zou je er van uit gaan dat het verharen mee valt. Maar goed als jij er voor kiest om je jacks te scheren is dat jouw keuze.

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

het is een keer gebeurt! het is niet zo dat ik het nu iedere keer ga doen hoor!
    laten we dat voor op stellen.
    juist om dat ik barf had ik zoiets van nou het verharen is wel heel erg veel nooit zo geweest namelijk.

18. Seth

Seth Niet meer actief

Tis wat met al onze medemensen.....
    op een of andere manier veroordelen mensen steeds vaker, zonder eerste even gewoon te vragen:
    "mag ik even vragen waarom u, uw hond scheert?"

zit hier even hardop te lachen..... krijg opeens n binnenpretje)
    je had kunnen terugroepen, dan heb je mn poes nog niet gezien.. die is ook kaal en scheer ik vaker. hahahahahahahaha
    (als geintje natuurlijk...)

19. Amfy

Amfy Niet meer actief

iuk had echt geen zin om terug te praten tegen haar. die kleine was compleet over stuur omdat ze zo schreeuwde

20. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Het is nu wel logisch dat ze veel verharen. Het is bijna voorjaar en dan verliezen ze gewoon weer hun vacht.

Belachelijk dat die vrouw jou daar op aanspreekt zeg! Zoiets moeten mensen echt niet bij mij doen.

Als jij dat wil doen en het nodig vindt moet je het gewoon doen.

Share This Page